فرهنگ و هنر

یک نسخه خطی از میرعماد رونمایی شد

یک نسخه از کتاب مرقع خط به شماره 1565 شامل 27 قطعه در سطرهای متفاوت و چلیپا به خط نستعلیق و کتابت ممتاز میرعماد در سال 1007 هجری قمری در مقابل خبرنگاران قرار گرفت.

9 مهر 1402

کاروانسرای مهر به استراحتگاهی بین راهی تبدیل شده است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، کاروانسرای مهر به استراحتگاهی بین راهی تبدیل شده است.

6 مهر 1402

چرا دو کاروانسرای هتل عباسی و یام از ثبت جهانی جا ماندند؟

ایلنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که چرا دو کاروانسرای هتل عباسی و یام از ثبت جهانی جا ماندند؟

5 مهر 1402

گاو مینیاتوری که نامش در گینس ثبت شده، عکس

گاو وچور کوچکترین گونه گاو اهلی در دنیا است و یک گاو از این گونه با قد 61 سانتی متر به عنوان کوتاه ترین گاو دنیا به کتاب رکوردهای گینس راه یافته است.

30 شهریور 1402

یک نمایش اجتماعی تقریبا تلخ، خواستیم نمایش شبیه زندگی باشد

بابک قادری، کارگردان خانه روشنی، می گوید این نمایش در باره مسئله مهمی است که خانواده های بسیاری با آن درگیرند.

28 شهریور 1402

ببینید؛ از گیم پلی ژان کلود ون دام در مورتال کامبت 1 رونمایی شد

استودیوی ندررلم (NetherRealm) به تازگی با انتشار تریلری تازه از مورتال کامبت 1، شخصیت ژان کلود ون دام (Jean-Claude Van Damme) را به نمایش گذاشته است.

21 شهریور 1402

اکسید استرا ئی اس؛ چری با یک سدان نو و لوکس آمد!

چری که تا پیش از این هدف خود را از راه اندازی برند اکسید، فراوری کلاس شاسی بلند مطرح نموده بود اکنون یک سدان تازه را نیز معرفی نموده است. اکسید استرا ئی اس نام محصول تازه برند مذکور است که اولین بار در نمایشگاه خودرو اتو شانگ های (ماه آوریل) به نمایش گذاشته...

18 شهریور 1402

شکار هیولای رودخانه

با اینکه کریس گریمر یکی از علاقه مندان رکوردهای گینس بود و همیشه خبرهای مربوط به آن را دنبال می کرد؛ اما یک اتفاق جالب، او را هم گینسی کرد.

12 شهریور 1402

طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد ، سریع و ساده

خامه کیک در دنیای شیرینی پزی با توجه به کاربردش از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم ترین کاربردهای آن می توان به فراستینگ و فیلینگ کردن کیک های اسفنجی اشاره نمود. شاید گمان کنید با هر بار تهیه کیک اسفنجی باید از شیرینی فروشی محله تان ظرف خامه تهیه کنید...

11 شهریور 1402

کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی هرمزگان در موزه مردم شناسی بندرعباس دایر است

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی هرمزگان در موزه مردم شناسی بندرعباس دایر است.

8 شهریور 1402

آمار سرانه مطالعه در شهرستان دره شهر کافی نیست

دلکش خدایاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: شهرستان دره شهر از جایگاه ارزشمندی درحوزه های فرهنگ، هنری، ادب و موسیقی برخوردار است و خوشبختانه شرایط سرانه مطالعه در شهرستان خوب است، اما کافی نیست. در رشته های موسیقی و هنرهای تجسمی کمبود...

7 شهریور 1402

نخستین نشست شاهنامه خوانی در شهرستان تفت برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، نخستین نشست از سلسله نشست های شاهنامه خوانی به همت انجمن شعر و ادب پارسی شهرستان تفت و به میزبانی کتابخانه آوینی تفت برگزار گردید.

6 شهریور 1402

اشتباهات رایجی که لپ تاپ شما را نابود می نماید

آیا می دانید چه کارهایی باعث آسیب به لپ تاپ شما می گردد؟ این اشتباهات رایج به مرور زمان به رایانه شما آسیب می زند، پس مراقب باشید و هوشمند! در این مطلب شما را با این اشتباهات آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

4 شهریور 1402

فسا و سروستان مقصد بازدیدهای میدانی معاون فرهنگی کانون پرورش ایران شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور در ادامه بازدید مراکز فارس ضمن قدردانی از کوشش های خالصانه همکاران و مربیان مراکز فسا، بر پوشش حداکثری در زمینه ارائه خدمات به روستاهای شهرستان تأکید...

31 مرداد 1402

روایت یک قصه فانتزی و اقتباسی در نسبتا خوشبخت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ فراوری فیلم کوتاه نسبتا خوشبخت به نویسندگی و کارگردانی مهران حیدری و تهیه کنندگی پریسا پورمشکی، پس از 8 جلسه فیلم برداری در تهران و با مدیریت کیوان محسنی به سرانجام رسید و هم اکنون مراحل پس فراوری را پشت سر می گذارد.

28 مرداد 1402

درباره پلایومتریک، پرش برای آمادگی بدنی به سبک مرد شش میلیون دلاری

مرد شش میلیون دلاری، سریال تلویزیونی محبوبی بود که شخصیت اصلی آن یک مرد بیونیکی - نیمه انسان و نیمه ماشین - می توانست با حرکاتی انفجاری از ساختمان های چند طبقه بپرد، از دیوارهای بلند بالا برود، و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بدود و بسیاری افراد در آرزوی داشتن...

22 مرداد 1402

چگونه فضای ذخیره سازی را در گوشی اندروید آزاد کنیم؟

به هر مقدار که گوشی شما حافظه داشته باشد، در نهایت احتیاج پیدا خواهید کرد تا مقداری از فضای ذخیره سازی خود را آزاد کنید.

20 مرداد 1402

راهنمای خرید بهترین مودم بی سیم بازار؛ 10 مدل برای اینترنت پرسرعت

در راهنمای خرید بهترین مودم بی سیم خبرنگاران ، به معرفی طیف گسترده ای از مودم های LTE و TD LTE باکیفیت بازار می پردازیم و تعدادی از مودم های ADSL پرفروش را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

15 مرداد 1402

آغاز عملیات کاوش باستان شناسی در محوطه تاریخی آلمادوشن

ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، آغاز عملیات کاوش باستان شناسی در محوطه تاریخی آلمادوشن صورت گرفت.

10 مرداد 1402

ناسا به ما دروغ گفته است؟، بدون رطوبت در مریخ ردپای انسان چگونه شکل گرفته؟، فیلم

اخیرا فیلمی در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن اظهار شده است، ناسا به ما دروغ گفته است و ردپای انسان نمی تواند در مریخ بدون وجود رطوبت شکل بگیرد، حال پرسش اینجاست که آیا در مریخ رطوبت وجود ندارد؟

1 مرداد 1402
تعداد: (314)