ناسا به ما دروغ گفته است؟، بدون رطوبت در مریخ ردپای انسان چگونه شکل گرفته؟، فیلم

به گزارش وبلاگ پنجره، اخیرا فیلمی در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن اظهار شده است، ناسا به ما دروغ گفته است و ردپای انسان نمی تواند در مریخ بدون وجود رطوبت شکل بگیرد، حال پرسش اینجاست که آیا در مریخ رطوبت وجود ندارد؟

ناسا به ما دروغ گفته است؟، بدون رطوبت در مریخ ردپای انسان چگونه شکل گرفته؟، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پنجره ، آیا در مریخ آب وجود دارد؟ مطمئنا وجود دارد! اما این آب دقیقاً شبیه آب روی زمین نیست. حال باید به این فکر کنیم که در واقع آب را چگونه تعریف کنیم؟ کاملاً شبیه زمین نیست، اما قطعاً وجود دارد. آب مولکولی است که دارای یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن است. یخ مریخ کمی متفاوت از زمین است.

هوش مصنوعی خانه های آیندگان را به تصویر کشید/ عکس

مهمان روسی نیروی هوایی ارتش ایران/ عکس

روی زمین، معمولاً یخ فقط یخ آب است. اما در مریخ، در واقع یخ آب و یخ CO2 با یکدیگر مخلوط شده است. ما حتی آب را در جو به عنوان بخار آب داریم. مقدار بسیار کمی است، اما وجود دارد.

داخل سنگ های مریخی نیز آب وجود دارد. بنابراین، می توانید سنگ ها را به عنوان دسته ای از لایه ها در نظر بگیرید که گاهی اوقات بین این لایه ها آب به دام افتاده است. ناسا در واقع این موضوع را با تعداد زیادی از مأموریت های مختلف کشف کرده است.

آیا در مریخ آب مایع وجود دارد؟ پاسخ این است که تا به امروز آب مایع در مریخ مشاهده نشده است. رگه های تیره در برخی از تپه ها مشاهده شده است که آن ها را خط های شیب دار تکرار شونده می نامند.

یک ایده این است که این خطوط شیبدار می توانند از طریق جریان آب مایع تشکیل شوند. اما ایده های دیگری نیز وجود دارد که در آن شما در واقع برای توضیح شکل گیری این رگه های تیره نیازی به آب مایع ندارید. شاید آنها می توانند از طریق جریان ماسه یا چیزهایی از این دست شکل بگیرند.

بنابراین، آیا در مریخ آب وجود دارد؟ کاملاً شبیه اقیانوس هایی نیست که روی زمین می شناسیم، اما قطعاً وجود دارد و در نتیجه مریخ فاقد رطوبت نیست.

منبع: NASA.GOV

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ناسا به ما دروغ گفته است؟، بدون رطوبت در مریخ ردپای انسان چگونه شکل گرفته؟، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا به ما دروغ گفته است؟، بدون رطوبت در مریخ ردپای انسان چگونه شکل گرفته؟، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید