5 مقصد روستاگردی اطراف تهران

به گزارش وبلاگ پنجره، خبرنگاران: اگر از شلوغی و روزمرگی زندگی ماشینی خسته ایدو فرصت سفرهای چند روزه ندارید بار و بنه ببندید و به اطراف تهران بروید.

5 مقصد روستاگردی اطراف تهران

اگر از شلوغی و روزمرگی زندگی ماشینی خسته ایدو فرصت سفرهای چند روزه ندارید بار و بنه ببندید و به اطراف تهران بروید. اطراف تهران روستاهای زیبایی دارد که با سفر به آنها می توانید خستگی به در نموده و حال خوشی را تجربه کنید. در ادامه با ما باشید با 5 مقصد مجذوب کننده روستاگردی اطراف تهران.

روستاهای واریش و وردیچ

روستاهای واریش و وردیچ دو روستایی هستند که در نزدیکی تهران و در مسیر اتوبان تهران-کرج قرار دارند . این دو روستای زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته و در صورت رفتن به این مسیر می توان هر دو روستا را در سفری یکروزه بازدید کرد و از زیبایی های روستاهای واریش و وردیچ لذت فراوان برد.

روستاهای واریش و وردیچ در مسیر اتوبان تهران کرج واقع شده است و برترین مسیر برای رسیدن به این روستاها از اتوبان شهید خرازی است. جاده وردیچ در مسیر اتوبان شهید خرازی واقع شده است و شما می توانید پس از ورود به جاده وردیچ و گذر از میان البرز زیبا ، پس از پانزده کیلومتر خود را به روستای وردیج برسانید.

روستاهای وردیچ و واریش فاصله بسیار کمی با تهران دارند و به علت آب و هوای بسیار مطبوع می تواند یکی از برترین مقاصد گردشگری برای شهروندان تهرانی باشد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

از جاذبه های روستاهای واریش و وردیچ می توان به ارواح سنگی اشاره نمود که بر اثر فرسایش سنگها در مقابل آب و باد اشاره نمود که چشم انداز طبیعی بی نظیری را برای شما فراهم نموده است. بعلاوه باغات زیبای گیلاس و آلبالو روستای وردیچ و واریش باغات به زیبایی این روستا افزوده است.

افجه

روستای افجه یکی از روستاهای زیبای لواسانات است. بیشتر کوهنوردان تهرانی روستای افجه را با نام دشت هویج و آبشار زیبای آن می شناسند. البته باید بدانید که در دشت هویج ، اثری از هویج نخواهید یافت و این نامگذاری بیشتر به خاطر گذشته این روستا بوده است که در بخش هایی از روستا هویج می کاشتند.

امروز اما مسیر کوهنوردی از روستا به سمت دشت هویج و آبشار زیبای آن جزو مسیرهای زیبای کوهنوردی اطراف تهران است. روستای افجه زیبایی های بسیار زیادی را در کنار هم جمع نموده و به بازدید کنندگان خود ارائه می نماید. طبیعت زیبای روستا و باغات گیلاس آن در کنار مسیر زیبای دشت هویج و آبشار آن از زیبایی های طبیعی روستای افجه است .

اگر قصد تماشا و گشت و گذار در روستاهای گردشگری اطراف تهران را دارید ، روستای افجه یکی از برترین این روستاها است. در روستای افجه به جز طبیعت گردی می توانید سری به به جامانده قصر ناصرالدین شاه و قلعه ساکا بزنید و از تماشا آثار تاریخی روستا نیز تماشا کنید.

سولقان

روستای سولقان از توابع بخش کن نزدیک ترین روستا به تهران است. فاصله سولقان از تهران تنها شش کیلومتر است و تنها با شش کیلومتر طی مسیر در جاده امامزاده داود می توانید خود را به روستای سولقان برسانید.

روستای سولقان نیز دارای جاذبه های گردشگری زیبایی است که می توان اوقات خوشی را در روستای سولقان تجربه کنید. روستای سولقان دارای جاذبه های طبیعی زیبایی است که همگی به تنهایی می تواند برترین خاطرات را برای شما ایجاد کند.

رودخانه کن در مسیر خود از رودخانه سولقان عبور می نماید که این رودخانه پر آب ترین رودخانه غرب تهران است. سولقان مسیرهای کوهنوری خوبی را نیز در خود دارد که مسیر به سمت روستای کشار از جمله مسیرهای کوهنوردی روستای سولقان است.

بعلاوه امامزاده نوربخش از نوادگان امام موسی کاظم نیز در سولقان مدفون است و این امامزاده در گذشته لوکیشن فیلم مسافری از هند بود. این امامزاداه در محله سولقان پایین واقع شده است. روستای سولقان خود داری چهار روستا به نام های سنگان ، رندان ، کشار ، کیگا ، امامزاده داود و طالون است که هر کدام از این روستاها خود دارای جاذبه های گردشگری خاص خود هستند.

سنگان

سنگان را شاید بتوان زیباترین روستای هدف گردشگری سولقان نامید. روستای سنگان همراه با آبشار سنگان که بلندترین آبشار تهران است و مسیر کوهنوردی به آبشار سنگان و قله پهنه حصار یکی از مسیرهای زیبای کوهنوردی در تهران را دارد.

در کنار این جاذبه های زیبای طبیعی روستای سنگان دارای سه امام زاده است که مشهورترین آن ها امام زاده قاسم بوده که در سنگان بالا واقع شده است. روستای سنگان دارای دو اثر ثبت شده در لیست میراث طبیعی ایران است. آبشار سنگان و چنار هزار ساله امام زاده قاسم (ع) دو اثر ملی ایران هستند که در روستای سنگان قرار دارند.

رندان

رندان نیز یکی از زیباترین روستاهای بخش کن است که در مسیر جاده سولقان به امامزاده داود واقع شده است. روستای رندان نسز دارای مسیر کوهنوردی زیبایی است که از دل باغات زیبای رندان گذر نموده و به آبشار رندان می رسد.

آبشار رندان نیز جزو آبشارهای طبیعی و بلند شهر تهران است. روستای رندان به علت نزدیکی به تهران و زیبایی های طبیعی روستا از مقاصد تورگردی در تهران است و بسیاری از تورهای یک روزه شهر تهران در روستای رندان اجرا می گردد. روستای طالون در نزدیکی روستای رندان واقع شده است و این نزدیکی جاذبه های روستای رندان را دوچندان نموده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "5 مقصد روستاگردی اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد روستاگردی اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید