آمار سرانه مطالعه در شهرستان دره شهر کافی نیست

به گزارش وبلاگ پنجره، دلکش خدایاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: شهرستان دره شهر از جایگاه ارزشمندی درحوزه های فرهنگ، هنری، ادب و موسیقی برخوردار است و خوشبختانه شرایط سرانه مطالعه در شهرستان خوب است، اما کافی نیست. در رشته های موسیقی و هنرهای تجسمی کمبود منابع مطالعاتی مناسب و تخصصی مشاهده می گردد و برای اجرای همایش ها و جشنواره های فرهنگی و هنری اعتبارات فرهنگی مناسب احتیاج است و مسئولین می بایست برای تامین منابع یاد شده، بیشتر کوشش نمایند.

آمار سرانه مطالعه در شهرستان دره شهر کافی نیست

وی با اشاره به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: با عنایت به امکانات موجود، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی-هنری و آموزشی، برگزاری نمایشگاه های کتاب در طول سال و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع کتاب در مناسبت های مختلف، از مهمترین اقدامات این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

خدایاری به نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای فعالیت های کتاب محور و توسعه و ترویج آن در شهرستان خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل، معاون فرهنگی و رسانه ای و کتابسرای این اداره کل، در طول سال و برنامه ریزی شده و هدف مند، کتاب هایی با موضوعات مختلف علمی، آموزشی، اجتماعی، مذهبی، داستانی و ادبی برای اهدا به جوامع هدف، انجمن های ادبی و هنری، و... ارسال می نماید که ما هم در اداره شهرستان به مناسبت های فرهنگی و هنری آنها را در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا می کنیم تا سهمی در بالابردن سرانه مطالعه در شهرستان ایفا کنیم.

خدایاری در خاتمه گفت: از خانواد ه ها درخواست دارم که هم خودشان و هم بچه هاشان را به کتابخانه ها راهنمایی نمایند تا هم از مزایای کتاب و کتابخوانی در راستای رشد فکری و عقلی که هم غذای روح بشر است بهرمند شوند و هم اندکی شاید از فضای مجازی دور شوند و از یار مهربان یعنی کتاب لذت ببرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آمار سرانه مطالعه در شهرستان دره شهر کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار سرانه مطالعه در شهرستان دره شهر کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید