پویش کتاب در حرکت و نمایشگاه کتاب در دانشگاه تهران

به گزارش وبلاگ پنجره، فاطمه ثقفی، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری پویش کتاب در حرکت از سوی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران به مناسبت عید غدیر که پنجشنبه (14 تیرماه) از صبح تا عصر برگزار می گردد، اظهار کرد: این پویش با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در محل طبقه همکف کتابخانه مرکزی برگزار می گردد.

پویش کتاب در حرکت و نمایشگاه کتاب در دانشگاه تهران

وی اضافه کرد: دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارمندان و اعضای کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران می توانند در این پویش شرکت نمایند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران درباره هدف از برگزاری پویش کتاب در حرکت اظهار کرد: این پویش با هدف ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی در میان اعضای دانشگاه تهران، سعی در ایجاد حرکتی جمعی و همدلانه برای افزایش دسترسی همگان به کتاب و تشویق به مطالعه دارد.

ثقفی درباره چگونگی شرکت درپویش کتاب در حرکت اضافه کرد: در این پویش هر فرد دو کتاب را از میان کتاب های ارائه شده انتخاب و به صورت هدیه دریافت می نماید. این فرد باید این کتاب را پس از مطالعه در اختیار فرد دیگری قرار دهد تا با این روش، کتاب ها در اختیار افراد مختلف و درزنجیره مطالعه قرار بگیرند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه به علت محدودیت تعداد کتاب ها، سهم هر یک از مراجعه نمایندگان به پویش، دو کتاب درنظر گرفته شده است، گفت: در این پویش اولویت با افرادی است که زودتر در این رویداد شرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران رسالت ارائه منابع اطلاعاتی به اعضای دانشگاه تهران را برعهده دارد، گفت: برگزاری این پویش، حرکتی نو و پویا را برای افزایش مطالعه در میان جامعه دانشگاهی شروع می نماید زیرا اعضای دانشگاه تهران پس از مطالعه کتاب ها، آن ها را به افراد دیگری اهدا می نمایند و کتاب ها در فرایند مطالعه مداوم قرار می گیرند.

ثقفی با اشاره به برگزاری نمایشگاه موضوعی کتاب به مناسبت عید غدیر خم در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران گفت: اداره فراهم آوری و سازماندهی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در امسال، پنجمین نمایشگاه خود را به مناسبت عید غدیرخم با عنوان منتخبی از منابع کتابخانه با موضوع و موضوع غدیر خم برگزار می نماید.

وی اضافه کرد: علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به طبقه همکف کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد مراجعه نمایند. این نمایشگاه نیز پنجشنبه (14 تیرماه) برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پویش کتاب در حرکت و نمایشگاه کتاب در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش کتاب در حرکت و نمایشگاه کتاب در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید