سلامتی و پزشکی

یک نسخه خطی از میرعماد رونمایی شد

یک نسخه از کتاب مرقع خط به شماره 1565 شامل 27 قطعه در سطرهای متفاوت و چلیپا به خط نستعلیق و کتابت ممتاز میرعماد در سال 1007 هجری قمری در مقابل خبرنگاران قرار گرفت.

9 مهر 1402

با مصرف این سالاد در هر وعده هم سیر می شوید هم سلامت تان را تضمین می کنید

وقتی موضوع رژیم گرفتن مطرح می گردد، اولین غذای کم کالری که به ذهنمان می رسد، انواع سالادهاست که معمولا کلم و هویج از اجزای اصلی آن هستند ولی بیشتر آنهایی که تازه آغاز به رژیم گرفتن می نمایند، از اینکه با سالاد به عنوان وعده غذایی سیر نمی شوند، شاکی هستند.

26 شهریور 1402

این هشدارها را جدی بگیرید ، پشت پرده ویدئوهای مجذوب کننده یه شبه میلیاردر شدن!

با 10میلیون تومان چگونه سرمایه گذاری کنیم، با 50میلیون و 100میلیون تومان چه گزینه ای پیش روی ما قرار گرفته است و آیا راهی است که بتوان در کوتاه مدت سود کلان به دست آورد؟

22 شهریور 1402

مهلت انتخاب رشته کنکوری های دانشگاه آزاد تمدید شد ؛ این 4 گروه مهلت ندارند

مهلت انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال جاری به جز 4 گروه تمدید شد.

19 شهریور 1402

کدام روش درمان سرطان بهتر است، جراحی یا شیمی درمانی؟

رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: درحال حاضر 70 درصد سرطان ها در کشور ما درمان می گردد، 30 درصد به جای مانده هم درمان های لازم را می گیرند و ممکن است موفقیت آمیز باشد.

1 شهریور 1402

جاماندگان کنکور 1402 هم می توانند انتخاب رشته نمایند ، نحوه و شرایط انتخاب رشته برای کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند

معاون سازمان سنجش درخصوص امکان انتخاب رشته برای افرادی که در کنکور ثبت نام نکرده یا در جلسه آزمون حاضر نبوده اند شرح داد.

1 شهریور 1402

چرا بعضی نمی توانند در مقابل تخمه شکستن مقاومت نمایند؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خواص بی نظیر و اثرات مثبت آجیل بر سلامت مغز گفت: زیاده روی در مصرف آجیل ها به ویژه تخمه­ های شور ممکن است مشکلاتی برای سلامت افراد ایجاد کند.

26 مرداد 1402

اوزونیدیس: ایران لیگ خوبی دارد چون پول زیادی خرج می نمایند

سرمربی یونانی گل گهر: به طور کلی ایران لیگ خوبی دارد چون خیلی از تیم ها پول زیادی برای بازیکنان خود پرداخت نموده اند.

23 مرداد 1402

7 کاربرد پودر بچه در خانه داری که شما را شگفت زده خواهد کرد

اگر در خانه پودر بچه دارید می توانید برای حل بسیاری از مسائل در خانه از آن استفاده کنید.

18 مرداد 1402

صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده، پیگیری همسان سازی حقوق ها

با حضور نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه، مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان، روسا و مسئولین کانون های بازنشستگی، نشست هم اندیشی جهت ارتقای ارائه خدمات رفاهی، گردشگری، درمانی و بررسی مسائل، مطالبات و دغدغه های بازنشستگان...

13 مرداد 1402

کمبود این ویتامین مغز را کوچک و حافظه را نابود می کند

جدیدترین یافته های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.

28 تیر 1402

میلان کوندرا، نویسنده بزرگ ادبیات دنیا در نود و چهار سالگی درگذشت

میلان کوندرا، از بزرگ ترین نویسندگان ادبیات دنیا در سن 94 سالگی درگذشت.

21 تیر 1402

اگر می خواهید وزن کم کنید، این هشت نوع سبزیجات را بخورید

رژیم هایی که در آن ها سبزیجات به طور منظم مصرف می شود، در پیشگیری از بیماری قلبی، مدیریت فشار خون، سطح قند خون و حتی بهبود سلامت گوارش کمک کننده هستند. علاوه بر همه اینها، تحقیقات علمی اثبات کرده اند که مصرف سبزیجات با کاهش وزن مرتبط است.

21 تیر 1402

عروس سرخ پوش سوار بر مرکب سرخ موی

به ترکمن صحرا که می رسی، دشت های وسیع و آسمانش به استقبالت می آیند. نسیم صبحگاهش در آغوشت می گیرد و تو را به مهمانی قومی می برد که سال ها دل در گرو کوچ داشته اند و امروز بند زمینند و مقیم و یکجانشین. آنها اما هنوز خاطرات آن روزها را از یاد نبرده اند.

19 تیر 1402

پاسخ دندان شکن چین به تحریم تراشه آمریکا

مهر نوشت: وزارت بازرگانی چین خاطرنشان کرد صادرات بعضی فلزات پرمصرف در صنعت نیمه رسانا را کنترل می نماید. این جدیدترین تحول در کارزار بین چین و آمریکا برای دسترسی به تراشه هایی با فناوری پیشرفته است.

13 تیر 1402

خارج کردن میلگرد از گردن کارگر جوان؛ جراحان معجزه کردند

کارگر جوانی که بر اثر سقوط از یک ساختمان در حال احداث از ناحیه گردن با میلگرد برخورد می نماید، در یک عمل جراحی سخت در بیمارستان شهدای تجریش دوباره به زندگی باز می شود.

8 تیر 1402

رمزگشای دلیل شکستن نوک مداد درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، پتروسکی با آنالیز های ادبی طراحی و خرابی سازه های بزرگی مانند ساختمان ها و پل ها و نیز وسایل روزمره معمولی مانند مداد و خلال دندان، کوشش می کرد از مهندسی ابهام زدایی کند.

5 تیر 1402

نقص عجیبی که باعث متلاشی شدن زیردریایی تایتان کنار تایتانیک شد

زومیت نوشت: کارگردان تایتانیک که سابقه طراحی زیردریایی ژرف پیما را در کارنامه اش دارد، می گوید از همان ابتدا از ایمنی زیردریایی منفجرشده تایتان نامطمئن بود.

4 تیر 1402

تشخیص بیماری های پوستی با گوگل لنز و هوش مصنوعی، عکس

گجت نیوز نوشت: گوگل اخیرا با انتشار مجموعه ای از به روزرسانی ها برای موتور جستجوی خود خبرساز شده که ویژگی های جدیدی از برنامه ریزی سفر تا خرید لباس را در بر می گیرد. اما در این میان، یک قابلیت عجیب و جالب برای آنالیز ناهنجاری های پوستی معرفی شده که با یاری...

27 خرداد 1402

کارهای اشتباه قبل و بعد از غذا خوردن

رعایت یک سری نکات قبل و بعد از غذا، به فرایند هضم و جذب غذا کمک و از پیامدهای ناگوار هم پیشگیری می کند. پس ضروری است هرازگاهی این باید و نبایدها را مرور کنیم.

24 خرداد 1402
تعداد: (357)