بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

چرا دو کاروانسرای هتل عباسی و یام از ثبت جهانی جا ماندند؟

ایلنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که چرا دو کاروانسرای هتل عباسی و یام از ثبت جهانی جا ماندند؟

5 مهر 1402

بازسازی چهره هیولای سه چشم، عکس

فرادید نوشت: این فسیل 520 میلیون ساله از نوعی جانور سه چشم دریایی، جزئیات شگفت انگیزی از تکامل اولیه بندپایان را آشکار نموده است.

14 شهریور 1402

کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی هرمزگان در موزه مردم شناسی بندرعباس دایر است

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی هرمزگان در موزه مردم شناسی بندرعباس دایر است.

8 شهریور 1402

گنبد خانه امامزاده سلیمان اشتهارد برچیده شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش و خبرهای بدست آمده، گنبد خانه امامزاده سلیمان اشتهارد برچیده شد.

27 تیر 1402

آمفی تئاتر الجم یکی از مهمترین ویرانه های رومی دنیا است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، آمفی تئاتر الجم یکی از مهمترین ویرانه های رومی دنیا است.

18 تیر 1402

ردیابی حرکات زیرزمین ممکن شد، اولین جی پی اس پرتوی کیهانی

ایسنا نوشت: گروهی از دانشمندان با موفقیت اولین جی پی اس پرتوی کیهانی دنیا را برای تشخیص حرکت زیرزمینی و آتشفشان ها به نمایش گذاشتند که به طور بالقوه می تواند در ماموریت های جستجو و نجات آینده یاری کننده باشد.

29 خرداد 1402

اورهال بیش از 92 درصد قطارهای مترو صورت گرفته است ، فراوری بیش از هزار و 100 واگن در مجموعه واگن سازی تهران

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران گفت: طی 20 سال گذشته توانسته ایم رسالت خوب و بزرگی را در حوزه توسعه ناوگان نو مترو عملیاتی کنیم و بیش از 1100 واگن در مجموعه واگن سازی تهران فراوری شده است.

2 خرداد 1402

زنان با وقار چه ویژگی هایی دارند؟

آیا تا به حال در جمعی بوده اید که خانم باشخصیتی با رفتار و ظاهرش شما را جذب خود کند و دیگران در هر جمع و مهمانی از شخصیت و متانت او تعریف کنند؟

1 خرداد 1402

مدیرعامل ایمیدرو برکنار شد

با حکم نیازی سرپرست وزارت صمت، امیر خرمی شاد جایگزین وجیه اله جعفردی در ایمیدرو شد.

24 اردیبهشت 1402

افزایش فروش قابل توجه بازی های سوپر ماریو؛ لیست فروش بازی های هفته

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، موفقیت تجاری فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie) باعث شده تا فروش بازی های این مجموعه نیز با رشد قابل توجهی روبرو گردد.

6 اردیبهشت 1402

صاعقه باعث تشکیل ماده ای شد که تا کنون روی زمین دیده نشده

یک استاد دانشگاه فلوریدا جنوبی با ماده فسفری جدیدی روبرو شد که بر اثر برخورد صاعقه در شهر نیو پورت ریچی، فلوریدا تشکیل شده است.

26 فروردین 1402

راهنمای سفر به روستوف ، شهری کهن در روسیه

روستوف Rostov-on-Don یکی از کهن ترین شهر های روسیه و یک مرکز مهم گردشگری در این کشور است. این شهر که بر کرانه دریاچه نرو در استان یاروسلاول جای گرفته است، دروازه ای به منطقه شمال قفقاز به شمار می رود. روستوف یکی از بزرگ ترین و بین المللی ترین شهر های جنوب روسیه...

7 بهمن 1401

جاذبه های گردشگری انگلستان در یک نگاه ، تلفیق زیبای سنت و مدرنتیه

انگلستان یکی از بهترین مکان ها برای سفر کردن است، چه برای جهانگردان داخلی و چه جهانگرد های خارجی، چرا که مسئله ای از نظر زبان برای جهانگرد های انگلیسی زبان در این کشور وجود ندارد. جهانگردان تور مسافرتی که برای اولین بار به انگلستان سفر می کنند، ترجیح...

3 بهمن 1401

راهنمای سفر به آنتالیا، شهر تفریحات آبی

همان گونه که می دانید، شهر آنتالیا در کشور ترکیه واقع شده است و درحال حاضر نگین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. جاذبه های توریستی آنتالیا طیف گسترده ای از آثار تاریخی، هنری و فرهنگی را شامل می شوند. آرامش خاص این شهر که از تلالو پرتوهای طلاکوب...

20 دی 1401

گشت و گذار در میان معابد بالی

بعضی می گویند که جزیره بالی بیش از حد توریستی است و ارزش بازدید را ندارد. اما بسیاری برعکس، تور جزیره بالی را از برترین تجربه های سفری خود می دانند. بنظر ما، همۀ اینها بستگی به این دارد که شما از چه چیزی در سفر به بالی لذت خواهید برد و چه نقطه ای از این بهشت...

14 دی 1401

انتقاد های روزنامه رسالت از دولت: با آماربازی دل خوش نشویم

روزنامه رسالت نوشت: علی رغم دویدن های ستودنی، محصولات نامرغوبی به دست مردم رسیده است؛ حالا این را به دولت های قبلی و زمین مین گذاری شده و تحریم و امثالهم گره بزنیم یا نزنیم، دردی از مردم دوا نمی کند.

10 دی 1401

توانایی حیرت انگیز انسان اولیه؛ آنچه نیم میلیون سال پیش کشف کردند!

این امکان وجود دارد که انسان های باستانی در زمانی نزدیک به نیم میلیون سال پیش، نحوه عبور از دریاها و گذار به سوی سرزمین های نو را کشف نموده باشند.

10 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از هواپیمای تجاری فوق سریع تا آنچه از رویداد فناوری CES انتظار داریم

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:نخستین هواپیمای تجاری فوق سریع دنیا در حال ساخت است. این هواپیمای 100 میلیون دلاری 2.2...

5 دی 1401

بلندترین سازه های روی زمین: از اهرام ثلاثه تا برج خلیفه

اولم مینستر، کلیسای لوتری واقع در استان بادن-وورتمبرگ، آلمان، از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، ساختمان گوتیک دارای بلندترین مناره کلیسا در دنیا است. کلیسای جامع رکورد شکن تاریخچه طولانی و پیچیده ای دارد و مناره ای باشکوه به ارتفاع 161.53 متر (530 فوت)...

24 آذر 1401

پل بالارود اندیمشک در معرض تخریب است

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک گفت: به سبب آسیب های طبیعی و انسانی و نیز تغییرات جوی پل ثبت ملی بالارود اندیمشک در معرض تخریب است و دیگر قابلیت بازسازی ندارد.

15 آذر 1401
تعداد: (54)