شهریه مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی تازه درصدی اعلام نمی گردد

به گزارش وبلاگ پنجره، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: هنوز سال جاری شهریه ای را برای سال تحصیلی 1402 ـ 1401 اعلام نکردیم و قرارمان این است که شهریه را درصدی اعلام نکنیم

شهریه مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی تازه درصدی اعلام نمی گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پنجره، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه 3، اظهار کرد: 18 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم.

وی ادامه داد: هنوز سال جاری شهریه ای را برای سال تحصیلی 1402 ـ 1401 اعلام نکردیم و قرارمان این است که شهریه را درصدی اعلام نکنیم و بر اساس الگوی معین شهریه و نسبت به فرایند هایی که در مدرسه انجام می گردد و با توجه به اجرای سند تحول و شاخص های کیفی، فضا و نیروی انسانی، شهریه هر مدرسه اعلام گردد.

شهریه مراکز آموزشی را به استان ها واگذار کردیم

محمودزاده با بیان اینکه شهریه مراکز آموزشی را به استان ها واگذار کردیم که بر اساس الگوی معین شهریه است، گفت:، اما درباره مدارس غیردولتی باید متناسب با فعالیت هایشان شهریه اعلام نمایند.

وی توضیح داد: کیفیت بخشی برای ما کنکور و المپیاد ها نیست بلکه همه برنامه های فرهنگی و تربیتی و ورزشی برایمان مهم است یعنی تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است.

قرارمان این است عددی که اعلام می کنیم با عددی که از اولیا گرفته می گردد، یکی باشد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی تا 50 درصد نسبت به شهریه می توانند برای فعالیت های فوق برنامه دریافت نمایند، گفت: قرارمان این است عددی که اعلام می کنیم با عددی که از اولیا گرفته می گردد، یکی باشد البته این رقم جدا از فعالیت های فوق برنامه است.

وی در مورد موضوع نامه یکی از مدیران کل آموزش و پرورش به خودش برای تأسیس مدرسه غیردولتی، اظهار کرد: این مجوز لغو شد؛ در کل بگویم ما کوشش می کنیم مجوز را به کسانی بدهیم که صلاحیت حرفه ای دارند.

قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه اندازی شده است

محمودزاده گفت: در مطالعات معین شده است که 18 درصد دانش آموزان جهان در مدارس غیردولتی درس می خوانند و 13 درصد دانش آموزان از این تعداد در مدارس وابسته درس می خوانند؛ ما نیز در مأموریت تازه دنبال این هستیم که با مؤسسات مختلف هماهنگی کنیم و فرایند فعالیت را توسعه دهیم.

وی درباره اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اضافه کرد: قرارگاهی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است تا معین گردد چه برش هایی از سند تحول در مدرسه و چه برش هایی در ستاد اجرا گردد و در این راستا محتوا های آموزشی بر اساس سند تحول باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شهریه مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی تازه درصدی اعلام نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی تازه درصدی اعلام نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید