نظر وزیر آموزش و پرورش درباره جلوگیری مدارس از ورود موبایل دانش آموزان ، ورود کدام وسایل به مدرسه ممنوع است؟

به گزارش وبلاگ پنجره، وزیر آموزش و پرورش به این سوال که ورود چه وسایلی به مدرسه ممنوع است، پاسخ داد.

نظر وزیر آموزش و پرورش درباره جلوگیری مدارس از ورود موبایل دانش آموزان ، ورود کدام وسایل به مدرسه ممنوع است؟

به گزارش وبلاگ پنجره، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که ورود چه وسایلی به مدرسه ممنوع است، گفت: آیین نامه انضباطی در هر مدرسه تعیین نموده است که ورود چه وسایلی به مدرسه ممنوع است؛ کل مصادیق تعیین شده است.

نوری تاکید نمود: در یک محیط آموزشی و برای دانش آموز ورود بعضی از وسایل که مخل نظم مدارس نمی شوند مانعی نیست و می آورند و معلمان هم کاری ندارند اما ورود آنچه که مخل نظم مدارس هستند ممنوع است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که مدیران و معلمان چگونه می توانند از ورود وسایل ممنوعه به مدارس جلوگیری نمایند، گفت: خوب معمولاً این اقدامات فقط توصیه ای است. ممکن است یک دانش آموز هم گوشی موبایلش را به مدرسه ببرد و اتفاقی نیفتد اما اگر مخل نظم کلاس باشد قوانین و مقرراتی وجود دارد. البته مواجهه مدیران و معلمان هم نه اینکه تنبیه باشد، اما به گونه ای با دانش آموزان صحبت گردد که مطلع باشند که وقت دیگران و وقت خودشان را نگیرند.

پیش از این محمدمهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در پاسخ به این سوال که آیا توصیه ای به مدیران مدارس برای بازرسی بدنی دانش آموزان و بعلاوه جلوگیری از ورود موبایل به داخل مدارس شده است گفت: توصیه خاصی به مدیران نشده است اما طبق ضوابط آموزش و پرورش ورود بعضی اقلام به مدرسه مجاز نیست و ممکن است مدیران در این زمینه کنترل داشته باشند.

مدارس دولتی نیازمند توجه جدی هستند/ اختصاص معلم ثابت برای مدارس مرزی

نوری بعلاوه گفت: در مدارس دولتی، مهمترین رکن ارتقای کیفیت، معلم است و اگر معلم آماده و توانمند برای مدارس دولتی بفرستیم پیروز می شویم.

وی اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت در مدارس دولتی باید، تربیت معلمِ آماده داشته باشیم. به همین دلیل، ضمن خدمت را از بخش اداری و برنامه ریزی نیروی انسانی گرفتیم و به دانشگاه فرهنگیان دادیم تا به تدریج اینکار را انجام دهیم.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه همه این اقدامات را بر اساس سندتحول بنیادین انجام می دهیم و هرکدام قطعه ای از سندتحول بنیادین هستند گفت: به عنوان مثال طرح بسته امنیت غذایی در راستای اجرایی سازی سندتحول بنیادین اجرا می گردد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دولتی ما نیازمند حمایت هستند اظهار کرد: تمرکز و اولویت ما بر این است که معلم ثابت به مدارس مرزی تخصیص دهیم. 16 استان مرزی داریم که ضروری است به آنها معلم ثابت بدهیم، نه اینکه نیروی خرید خدماتی و سرباز معلم، یکی دو سال خدمت نمایند و بروند.

نوری ادامه داد: در این صورت 70 درصد موضوع حل شده است. مدارس کانکسی و سنگ و گلی را هم به تدریج جایگزین می کنیم. مدارس دولتی ما نیازمند توجه جدی هستند؛ هم برای تقویت سرانه و هم تامین معلم نیازمند این توجه هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نظر وزیر آموزش و پرورش درباره جلوگیری مدارس از ورود موبایل دانش آموزان ، ورود کدام وسایل به مدرسه ممنوع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر وزیر آموزش و پرورش درباره جلوگیری مدارس از ورود موبایل دانش آموزان ، ورود کدام وسایل به مدرسه ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید