راهنمای خرید فلش مموری خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402

به گزارش وبلاگ پنجره، آیا تصمیم به خرید یک فلش مموری مرغوب، پرسرعت و با طول عمر بالا دارید؟ ما در این راهنمای خرید فلش مموری خبرنگاران مگ، نه تنها برترین محصولات موجود در بازار و فروشگاه خبرنگاران را به شما معرفی می کنیم، بلکه به طور کامل، تمامی اطلاعات سخت افزاری، نرم افزاری و کمی و کیفی یک فلش مموری استاندارد را برای شما تعریف می کنیم.

راهنمای خرید فلش مموری خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402

فلش های USB نقش مهمی در زندگی ما دارند. این محصولات در مارکت امروزی دارای شکل، ظرفیت و فرمت های متفاوتی هستند. برای کسانی که سابقه خریداری فلش ندارند، چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد که ممکن است کار را سخت کند. در این مطلب، نگاهی به فلش های محبوب داشته و نکاتی که برای خرید این محصول باید در نظر بگیرید را مطالعه خواهید کرد.

دسترسی سریع

  • 1- کیوکسیا U301 | از 116.000 تومان

    2- سن دیسک CZ600 | از 175.000 تومان

    3- سن دیسک Ultra Flair CZ73 | از 180.000 تومان

    8- ای دیتا DashDrive UV150 | از 200.000 تومان

    4- سن دیسک Ultra Dual Drive M3.0 | از 265.000 تومان

    5- ای دیتا ROYAL UR340 | از 585.000 تومان

    6- سن دیسک Ultra Dual Drive GO USB Type-C | از 540.000 تومان

    7- پی ان وای Attache 4 | از 758.000 تومان

    8- سیلیکون پاور M80 | از 2.360.000 تومان

فلش USB چیست؟

فلش یک وسیله ذخیره سازی سیار است که می توان با استفاده از آن به بک آپ (Backup) گرفتن و جمع آوری اطلاعات پرداخت، آن را حمل و در زمان ها و مکان های مختلف استفاده کرد. فلش های USB یکی از نمونه های فلش هستند. شاخصه فلش ها بسته به قیمت و برندشان فرق دارد. برخی فلش ها قابلیت حمل بهتری دارند، برخی ظرفیت بالایی دارند و سایر آن ها قیمت پایین تری ارائه می دهند. به طور کل، فلش ها در ظرفیت های 8، 16، 32، 64، 128 گیگابایت و حتی بالاتر تا 1 ترابایت عرضه می شوند. قبل تر شاهد فلش هایی با ظرفیت 1، 2 و 4 گیگابایت هم بودیم.

مشخصات هر فلش USB به پنج بخش تقسیم شده و شامل کنترلر، درایور کنترلی، چیپ USB، دستگاه و درایور کلاینت (Client Driver) می گردد.

مشخصات فلش مموری

رابط کنترلر میزبان: این کنترلر که با نام Host هم شناخته می گردد، وظیفه اجرای دستورهای وارد شده به وسیله درایور کنترلی را بر عهده دارد. این روزها بیشتر کنترلرها در چیپ داخل فلش تعبیه می شوند، بنابراین احتیاجی نیست آن را به صورت جداگانه بخرید.

درایور کنترلی میزبان: این بخش از فلش، لینک تعاملی بین کنترلر و USB را ایجاد می نماید.

درایور چیپ USB: پشتیبانی از USB را ارائه می دهد.

دستگاه USB: این بخش به کامپیوتر متصل شده و شامل هاب و دستگاه USB می گردد. بخش اول به سایر دستگاه های USB متصل شده و بخش دوم نیز یک دستگاه با عملکرد به خصوص است.

درایور کلاینت: در بیشتر موارد، به عنوان یک درایو دستگاه USB استفاده می گردد که به وسیله سازنده فلش تامین شده است.

چطور یک فلش مموری ایده آل بخریم؟

از آنجا که در بازار فلش های زیادی وجود دارد، انتخاب گزینه مناسب ممکن است برای همه کمی سخت باشد. بنابراین، در این قسمت از مقاله به شما نشان می دهیم که برای خرید یک فلش، باید به چه فاکتورهایی توجه کنید. اگر برای یک فلش هزینه می کنید، آنالیز گزینه های مختلف از جمله حافظه، سرعت و… اجباری ست.

توضیحات بیشتر

حافظه

اول از هر چیز، هنگام خرید احتیاج دارید تا حافظه هر فلش USB را آنالیز کنید. حافظه فلش برای شما میزان فایل ها و محتوایی که خواستار ذخیره شان هستید را مشخص می نماید. اگر حافظه فلش شما کم است و داده های حجیم و زیادی دارید، پس بهتر است سایر موارد را در نظر داشته باشید. حافظه پایین فلش ممکن است شما را به حذف داده ها برای افزایش فضای خالی مجبور کند. این مورد برای خیلی ها خوشایند نیست. البته که خرید یک فلش با حافظه بالا هم کار درستی نیست، اما حداقلش این است که به دردسر نمیفتید.

همانطور که متوجه شدید، حافظه در فلش ها امر خیلی مهمی ست و بهتر است مراقب این مورد باشید.

سرعت

سرعت فلش USB از دیگر فاکتورهای مهم آن است. هر چه سرعت فلش بیشتر باشد، بهتر است. دو نکته مهم در این بخش که سرعت فلش را مشخص می نماید، خود پورت USB و اجزای آن است. از دیگر نکات جالبی که هنگام خرید فلش وجود دارد، این است که دو فلش مشابه از نظر حافظه و سرعت (مثلا USB 3.0 با حافظه 64 گیگابایت) که به وسیله یک سازنده هم ساخته شده، قیمت متفاوتی دارند. ممکن است سوال پیش بیاید که چرا هزینه این دو متفاوت از دیگری ست؟ جواب شما در تفاوت کیفیت اجزاست که پرفورمانس فلش را تحت تاثیر قرار می دهد.

مشخصا USB 3.0 سریع تر از USB 2.0 است، اما هر دو بخش پورت و درایو USB باید از استانداردها پشتیبانی نمایند. اگر فلش شما USB 3.0 و کامپیوتر شما USB 2.0 باشد، سرعت دریافتی شما به میزان همان USB 2.0 خواهد بود. نوع فلش و کنترلر داخلی آن هم روی سرعت تاثیر دارد.

برترین درایوها از کنترلر پیشرفته و کیفیت حافظه برابر با SSDها استفاده می نمایند، در حالی که درایوهای مقرون به صرفه از قطعات سطح پایین تری استفاده نموده و عملکرد خوبی در انتقال داده و ذخیره اطلاعات ندارند.

عملکرد

عملکرد کلی یک فلش مموری از دیگر فاکتورهای مهم و حیاتی آن است که حین خرید باید در نظر داشته باشید. در این بخش، عملکرد هر فلش به سه جنبه بستگی دارد: رابط، کنترلر فضای انبوده USB و چیپ NAND که در داخل درایو فلش قرار گرفته است.

بیشتر فلش های USB از کانکتور مستطیل شکل و استاندارد Type-A استفاده می نمایند، اما پشتیبانی از استانداردهایی مثل USB 3.1 بر عهده کنترلر است. مقرون به صرفه ترین فلش به USB 2.0 محدود شده که در بالاترین حالت، سرعت 40 مگابایت را ارائه می دهد. روی کاغذ، سرعت فلش های USB 3.0 به 625 مگابایت می رسد، در حالی که USB 3.1 می تواند 1250 مگابایت داده را انتقال دهد.

هنگام استفاده، حدبیشتر سرعت انتقال خیلی کمتر از حالت تئوری آن است. حتی سریع ترین فلش USB 3.1 تنها می تواند با سرعت 440 مگابایت به انتقال داده بپردازد. دلیل این مورد رابط کند USB 3.0 یا 3.1 نیست، بلکه سرعت فلش ها به وسیله کنترلر و تراشه NAND داخل فلش محدوده شده است. در واقع، حتی سریع ترین فلش مموری به سختی سرعت 300 مگابایت را به شما ارائه داده و هنگام انتقال اطلاعات از جمله فایل های بزرگ، نوسانی بین 100 تا 200 مگابایت دارد.

سایر فاکتورهای مهم

جدای از نکاتی که در بالا ذکر شد، چیزهای دیگری هم برای در نظر گرفتن وجود دارد. ممکن است حتی با دنبال کردن دستورالعمل ارائه داده شده، هنوز هم نتوانید فلش مناسب خودتان را انتخاب کنید. اول از هر چیز، کیفیت بین برندها بسیار فرق دارد، پس مهم است که آن برند دارای معروفیت بوده و شناخته شده باشد.

از آنجا که فلش های تقلبی زیادی در بازار وجود دارد، بهتر است به نمایندگی ها یا فروشگاه ها بروید. راه چاره دوم شما خرید از پلتفرم های مجازی معتبر است.

فاکتورهای مهم

کیفیت حافظه

روند ساخت همه فلش مموری ها یکسان نیست. این امر خصوصا زمانی که تراشه های حافظه، USB شما را تغذیه می نمایند، به حقیقت تبدیل می گردد. به عنوان یکی از اجزای مهم فلش، اطمینان از مجهز بودن USBها به حافظه با کیفیت فلش عامل مهمی در خرید است.

متاسفانه، افراد سودجویی در این مارکت وجود دارند که USBهای بی کیفیت یا حتی بازیافت شده را به مردم می فروشند. این مورد شامل فلش های مقرون به صرفه قیمتی که در فروشگاه های مجازی و فیزیکی می بینید هم می گردد. بدترین سناریو در رابطه با فلش های ضعیف و بی کیفیت، سرعت پایین خواندن (Read) و نوشتن (Write) آن است که می تواند بسیار اذیت نماینده باشد. نکته دیگر هم مربوط به خرابی فلش با گذشت زمان و عدم کاربری آن بعد از مدتی استفاده است.

راحت ترین راه برای شناسایی یک فلش مموری رده بالا، این است که چیپ به کار رفته در آن به وسیله شرکت های بزرگ و نام آشنا مثل Samsung، SanDisk، Intel و Micron ساخته شده باشد.

ظرفیت حافظه

پیش تر گفته شد که فلش مموری ها در حافظه های مختلف عرضه می شوند. دلیل آن هم این است که هر شخص بسته به احتیاج و سرمایه، بتواند یک فلش برای خودش خریداری کند. اگر به صورت روزمره و عادی از یک فلش استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که فلش شما حداقل 8 گیگابایت فضا داشته باشد. گفتیم که حافظه بیشتر قیمت بالاتری هم به همراه دارد.

فرمت چیپ

در حالی که فرمت USB در قالب های مختلف ارائه شده است، این روزها بیشتر فلش ها به صورت USB 3.1، USB 3.0 و USB 2.0 عرضه می شوند. تقسیم بندی این دو نسل از USB به صورت SLC، MLC و TLC صورت گرفته است.

بیشتر از این حرف خود را تکرار نمی کنیم، اما برای یادآوری دوباره، USB 3.0 سرعت بیشتر و قابل اعتمادی ارائه می دهد، در حالی که USB 2.0 در انتقال اطلاعات کم حجم به کار می آید. نقش فلش های USB 3.0 زمانی پررنگ می گردد که فلش شما فضای زیادی داشته و می خواهید از آن برای انتقال فایل های حجیم استفاده کنید.

انواع کانکتورها

جهان به سمت کانکتورهای USB-C حرکت می نماید. این مورد زمانی صدق می نماید که لپتاپ های نو، پورت USB را با USB-C جایگزین می نمایند. این مورد شامل لپتاپ های محبوب MacBook از شرکت Apple هم می گردد.

با اینکه بیشتر مردم از لپتاپ هایی با پورت USB سنتی استفاده می نمایند، اما داشتن یک فلش با دو سر USB-A و USB-C می تواند بسیار مفید واقع گردد.

انواع استایل ها

زمانی که متوجه بخش های فنی شوید، می توانید روی فاکتورهای خارجی فلش مثل شکل و شمایل آن تمرکز کنید. نکات مهم در این قسمت شامل موارد زیر می گردد:

استایل: آیا ظاهر این فلش با سبک و کاربردی که از آن انتظار دارید همخوانی دارد؟

منطقه چاپ: اگر می خواهید فلش خود را سفارشی نموده و چیزی که دوست دارید را روی آن قرار دهید، بهتر است فضای فلش برای چاپ زیاد باشد.

قیمت: با اینکه فلش های شکل قلم یا طناب گزینه های سرگرم نماینده و جالبی هستند، هزینه آن ها هم نسبت به حالت استاندارد بالا می رود.

امکانات برندینگ

برای سفارشی سازی فلش خود، می توانید از انواع متودهای چاپ استفاده کنید که شامل چاپ استاندارد (سیلک یا دیجیتال)، حکاکی لیزری (Laser Engraving) و مهر حرارتی (Heat Stomp) می گردد. زمانی که این مورد را انتخاب کردید، مهم است که در چارچوب برند خود قرار بگیرید.

توضیحات امکانات برندینگ

  • چاپ سیلک (یا صفحه ای)

نقاط قوت: بسیار باکیفیت و بادوام است و با رنگ بندی پنتون (Pantone) هماهنگی کافی را دارد.

نقاط ضعف: امکان تکرار گرادیان (Gradient) وجود ندارد، می توان از حدبیشتر چهار رنگ استفاده کرد.

  • چاپ دیجیتال

نقاط قوت: امکان فراوری دوباره تصاویر واقع گرایانه با بی نهایت رنگ، جزئیات و گرادیان.

نقاط ضعف: ممکن است با رنگ های پنتون در لوگو یا طراحی شما هماهنگ نباشد.

  • حکاکی لیزری

نقاط قوت: خطوط واضح، ارزش بالاتر و انعطاف پذیری بیشتر نسبت به چاپ.

نقاط ضعف: نمی توان لایه ها را روی یکدیگر قرار داد یا گرادیان فراوری کرد.

  • مهر حرارتی

نقاط قوت: زیبایی منحصر به فرد، به مرور زمان محو یا پوسته پوسته نمی گردد.

نقاط ضعف: فقط روی چرم در دسترس است، امکان قرار دادن لایه ها روی هم وجود ندارد، نمی توان گرادیان فراوری کرد.

خدمات اطلاعاتی

خدمات اطلاعاتی فلش مموری به وسیله هر شرکت معتبری در دسترس است. این خدمات علاوه بر صرفه جویی در زمان و منابع هر مشتری، از کامل بودن مشخصات فنی هم اطمینان حاصل می نمایند. برخی از خدمات مربوطه در قسمت پایین آورده شده است.

توضیحات خدمات اطلاعاتی

پیش بارگیری داده (Data Preload): به واسطه این قابلیت، می توانید هر فایل یا داده ای را از قبل در فلش مموری خود بارگذاری کنید.

آپلود دائمی: از فایل هایی که از پیش بارگذاری کردید در برابر حذف، جایگزینی یا تغییر محافظت می نماید.

آیکن های درایو یونیک: می توانید آیکن های پیش فرض را هنگام اتصال فلش با آیکن هایی از جمله لوگوی شرکت خود جایگزین کنید.

برچسب های سفارشی: امکان سفارشی سازی نام مربوط به هر USB در کامپیوترهای شخصی.

بسته بندی

بسته بندی یا به اصطلاح پکیجینگ (Packaging) تبلیغاتی به عنوان یک امر بازاریابی تاثیرگذار برای هر فلش عمل می نماید. این مورد جدای از ظاهر زیبا، می تواند یک لایه محافظتی اضافه هم باشد. هنگام انتخاب یک بسته بندی مناسب، باید به نگهدارنده آن توجه داشته باشید تا سبک فلش انتخاب شده به وسیله شما را تکمیل کند. ثبات مواد به کار رفته هم نکته مهمی ست، مثلا فلش چوبی با محافظ چوبی، فلش فلزی با محافظ فلزی و…

قیمت

همانطور که پیش تر درموردش صحبت شد، بسته به فاکتورهای مختلف از جمله شرکت سازنده، قیمت هر فلش فرق دارد. زمانی که به یک ایده کلی از آنچه که دنبالش هستید رسیدید، می توانید از فروشنده های مختلف قیمت هر فلش را جویا شوید. اگر به یک فلش خاص علاقه دارید اما هزینه آن زیاد است، بابت سوال راجع به تفاوت قیمت نترسید. بعلاوه باید خاطر نشان کرد که بیشتر فروشنده ها، از یک روش برای فروش فلش استفاده می نمایند. این یعنی هرچه فلش بیشتری بخرید، قیمت آن در ازای یک واحد مقرون به صرفه تر می گردد. در نهایت، مراقب هزینه های اضافی مثل راه اندازی یا هزینه ارسال هم باشید.

وارانتی

حالا که تحقیقات خود را انجام داده، یک فروشنده قابل اعتماد و یک فلش از شرکتی خوب انتخاب نموده و دیزاینی که دوست داشتید را پیدا کردید، وقت آن رسیده تا یک نکته دیگر را آنالیز کنید. پیش از اینکه سفارش خود را انجام دهید، مطمئن شوید که فلش شما دارای یک وارانتی منطقی و قابل اعتماد باشد. وقتی برای خرید این محصول زمان زیادی گذاشتید، مهم است که در صورت خرابی، متحمل ضرر نشوید. اگر فروشنده وارانتی کوتاهی پیشنهاد می نماید یا از همه بدتر، خبری از وارانتی نیست، مطمئن باشید که آن فلش قرار نیست عمر طولانی داشته باشد.

آموزش مدیریت یک فلش مموری نو

زمانی که فلش نو خود را خریدید ، باید یک پارتیشن (Partition) برای این محصول ایجاد نموده یا آن را فرمت کنید. تحت این شرایط، ممکن است در پی یک نرم افزار مدیریت حافظه برای فلش باشید. با استفاده از نرم افزار رایگان MiniTool Partition Wizard، می توانید فلش خود را فرمت نموده یا پارتیشن هایی با میزان های مختلف ایجاد کنید. این نرم افزار امکانات زیادی در زمینه مدیریت فلش مموری داشته و بسیار تاثیرگذار است.

توضیحات کامل آموزش مدیریت فلش مموری

برای مثال، می توانید با چک کردن یکی از بخش های این برنامه، از ارورهای سیستمی که ممکن است به وسیله فلش ایجاد گردد جلوگیری کنید. اگر می خواهید از هر پارتیشن یک بک آپ تهیه کنید، این نرم افزار با گزینه های Copy Partition یا Copy Disk جوابگوی احتیاج شماست.

در ادامه نگاهی به روند فرمت کردن فلش خواهیم داشت.

  • قدم اول: فلش مموری خود را به کامپیوتر متصل کنید.
  • قدم دوم: نرم افزار MiniTool Partition Wizard را اجرا کنید.
  • قدم سوم: بعد از انتخاب فلش، روی گزینه Format Partition در قسمت پنل کلیک کنید، سپس نام فلش و نوع فرمت را مشخص نموده و بعد از ظاهر شدن پنجره، روی گزینه OK کلیک کنید.
  • قدم چهارم: روی گزینه Apply برای انجام عملیات کلیک کنید.

خلاصه گفته ها

در حالی که به شما پیشنهاد می کنیم این پست را تا پایان مطالعه کنید، اما اگر حس خواندن یک مقاله نسبتا طولانی را ندارید، در اینجا خلاصه ای از تمام 10 فاکتور ذکر شده آوردیم که خواندنش به شما در خرید یک فلش یاری می نماید.

  1. کیفیت حافظه: مطمئن شوید که فلش مموری شما به وسیله یک شرکت قابل اعتماد ساخته یا تامین شده باشد (مثل Samsung، Intel، SanDisk، Micron).
  2. حافظه داخلی: حافظه هر فلش متغیر است و باید بسته به احتیاج خود، آن محصول را شناسایی کنید.
  3. فرمت چیپ: فرمت USB 3.0 حداقل چیزی ست که یک فلش باید داشته باشد. پیشنهاد ما این است که فلش های 8 گیگابایت به بالا USB 3.0 باشند.
  4. انواع کانکتور: آیا به غیر از USB، از کانکتورهای خاص مثل USB-C استفاده می کنید؟
  5. استایل و طراحی: مطمئن شوید که ظاهر فلش با کاربری مورد انتظار و بودجه شما هماهنگ باشد.
  6. امکانات برندینگ: اگر می خواهید برند خودتان را روی فلش چاپ کنید، نقاط قوت و ضعف هر نوع چاپ را در نظر بگیرید.
  7. خدمات اطلاعاتی: بیشتر شرکت های معروف بدون هزینه اضافه، به شما امکاناتی مثل آیکن های اختصاصی یا Preload کردن داده را ارائه می نمایند.
  8. بسته بندی: بسته بندی فلش علاوه بر شمایل ظاهری، باید از آن محافظت کند.
  9. قیمت: قیمت هر فروشگاه را با دیگری مقایسه نموده و درمورد تفاوت هزینه پرس و جو کنید.
  10. وارانتی: فروشنده های قابل اعتماد باید محصول خود را با وارانتی طولانی یا دائمی تامین نمایند.

برترین فلش مموری در شهریور ماه 1402 از نگاه وبلاگ پنجره مگ

در این بخش قصد داریم تا به برترین و مناسب ترین فلش مموری های موجود در بازار ایران و فروشگاه وبلاگ پنجره نگاهی بیاندازیم. سعی شده تا در هر بازه قیمتی، مناسب ترین محصول را برای تان در نظر بگیریم. اگر چنانچه تجربه استفاده از فلش مموری را دارید که در این فهرست قرار ندارد و می تواند گزینه مناسبی برای درج در راهنمای خرید باشد، در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

فلش مموری کیوکسیا U301

ظرفیت 16 گیگابایت | از 116.000 تومان

ظرفیت 32 گیگابایت | از 200.000 تومان

ظرفیت 128 گیگابایت | از 345.000 تومان

ابعاد51.4x21.4x8.4 میلی متر
وزن8 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

رابط هاUSB 3.2
گارانتی60 ماهه ماتریس

یکی از فلش مموری های خوش قیمت و باکیفیت بازار متعلق به است. این فلش مموری از کانکتور USB 3.2 پشتیبانی می نماید تا اطلاعات شما با بیشترین سرعت ممکن به دستگاه مورد نظرتان منتقل شوند. طراحی کانکتور USB فلش شرکت کیوکسیا به صورت کشویی بوده تا بتواند هر لحظه که به آن احتیاج دارید در اختیار شما باشد. متریال ساخت فلش مموری U301 از جنس پلاستیک است که مقاومت مناسبی در استفاده های طولانی مدت به شما ارائه می نماید.

ویژگی های این محصول مانند کیفیت ساخت نسبتا مناسب، امکان انتقال اطلاعات به وسیله کانکتور USB 3.2 و ظرفیت های متنوع، آن را به یک فلش مموری مناسب جهت ذخیره سازی و انتقال داده های شما تبدیل نموده اند.

فلش مموری سن دیسک CZ600

ظرفیت 16 گیگابایت | از 175.000 تومان

ظرفیت 32 گیگابایت | از 180.000 تومان

ظرفیت 64 گیگابایت | از 220.000 تومان

ظرفیت 128 گیگابایت | از 464.000 تومان

ابعاد20x50 میلی متر
وزن10 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

رابط هاUSB 3.0
گارانتی مادام العمر ماهان رایانه ایرانیان گستر

36 ماهه سله سرویس

برند سن دیسک یکی از نام های آشنا در فراوری حافظه های جانبی و به خصوص فلش مموری ها است. این برند که یکی از پرفروش ترین ها و خوش کیفیت های بازار است، در ظرفیت های مختلف عرضه شده که با توجه به داشتن رابط USB 3.0 و برچسب قیمتی مناسب، می توانید آن را یکی از گزینه های اصلی خود قرار دهید.

طول عمر این فلش مموری تضمین شده است و به خاطر کیفیت ساخت بالای متریال داخلی، می توان روی آن به شکل بلند مدتی حساب کرد. بعلاوه گارانتی های طولانی مدت یا حتی مادام العمر روی این مدل و برند، نشان دهنده تضمین کیفیت آن است.

فلش مموری سن دیسک Ultra Flair CZ73

ظرفیت 32 گیگابایت | از 180.000 تومان

ظرفیت 64 گیگابایت | از 250.000 تومان

ظرفیت 128 گیگابایت | از 490.000 تومان

ابعاد42.4x13.2x6.6 میلی متر
وزن8 گرم
جنس بدنه

فلز

رابط هاUSB 3.0
گارانتی 36 ماهه فیدار نامدار سورین

یکی از محصولات خوب بازار برای سخت پسندان و افرادی است که در پی یک فلش مموری بادوام و خوش ساخت هستند. Cruzer CZ73 Ultra Flair دارای بدنه ای فلزی ای مقاوم به ضربه و فشار و شکیل است که در همان نگاه اول شما را جذب خود می نماید.

فلش مموری SanDisk Cruzer CZ73 Ultra Flair از پورت USB 3.0 بهره می برد؛ بنابراین یک فلش مموری بسیار سریع و مطمئن برای جابه جایی و ذخیره سازی فایل های مهم شماست که با پورت USB 2.0 هم سازگاری کامل دارد. وجود از پورت USB 3.0 بدین معنا است که ما دارای سرعت بالایی در نقل و انتقال اطلاعات هستیم.

فلش مموری ای دیتا DashDrive UV150

ظرفیت 64 گیگابایت | از 200.000 تومان

ابعاد58x18x10 میلی متر
وزن9 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

رابط هاUSB 3.1
گارانتی مادام العمر آونگ

برترین فلش مموری ای دیتا UV150 یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین فلش مموری های حال حاضر بازار است که به خاطر قیمت رقابتی و رابط USB 3.0 پرسرعت، از محبوبیت زیادی برخوردار است. پورت USB 3.0 این فلش مموری از نوع دو کاناله است و می تواند تا سرعت 90 مگابیت بر ثانیه اطلاعات را خوانده یا با سرعت 40 مگابیت بر ثانیه بنویسد. بعلاوه زیر فلش یک شکاف تعبیه شده تا بتوانید آن را روی هر نوع بندی قرار دهید.

فلش مموری سن دیسک Ultra Dual Drive M3.0

ظرفیت 64 گیگابایت | از 265.000 تومان

ابعاد11.7 × 25.4 × 30.2 میلی متر
وزن5 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

رابط هاUSB 3.0

میکرو USB

گارانتی مادام العمر ماهان رایانه ایرانیان گستر

برترین یکی از پرفروش ترین و باکیفیت ترین حافظه های جانبی بازار است که از دو درگاه USB 3.0 تایپ A و میکرو USB بهره می برد. این فلش مموری به خاطر متریال ساخت مناسب، از طول عمر بالایی برخوردار است و سرعت نقل و انتقال قابل قبولی را ارائه می دهد.

فلش مموری ای دیتا ROYAL UR340

ظرفیت 128 گیگابایت | از 585.000 تومان

ابعاد30x10x3 میلی متر
وزن7 گرم
جنس بدنه

فلزی

رابط هاUSB 3.2
گارانتی مادام العمر آونگ

یکی از پرسرعت ترین و پرفروش ترین فلش مموری های بازار از آن برند است. این فلش مموری از بدنه ای فلزی و بسیار مستحکم بهره می برد که در رنگ های مختلف طیف مشکی تا تیتانیومی در بازار موجود است. رابط این فلش از نوع USB 3.2 است که به شما اجازه می دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را با سرعت بالایی جابه جا کنید.

فلش مموری سن دیسک Ultra Dual Drive GO USB Type-C

ظرفیت 128 گیگابایت | از 540.000 تومان

ابعاد50x10x10 میلی متر
وزن5 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

رابط هاUSB 3.1

USB-C

گارانتی مادام العمر ماهان رایانه ایرانیان گستر

یک فلش پرسرعت که از هر دو رابط USB 3.1 تایپ A و USB-C پشتیبانی کند، قطعا می تواند در هر جایی چه برای اتصال به گوشی موبایل و چه کامپیوتر و تلویزیون عالی باشد. برترین یکی از برترین و پرفروش ترین فلش مموری های دو کانکتوره است که از کیفیت ساخت بالا و سرعت قابل قبولی بهره می برد.

فلش مموری پی ان وای Attache 4

ظرفیت 256 گیگابایت | از 758.000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت | از 1.300.000 تومان

ابعاد9.97 ×19.20 × 63.40 میلی متر
وزن8 گرم
جنس بدنه

پلاستیک

ضد لک و انگشت

رابط هاUSB 3.1
گارانتی 24 ماهه الماس رایان ایرانیان

برند PNY یکی از فراورینمایندگان باکیفیت حافظه های SSD و فلش مموری است که در اینجا را برای کاربرانی که در پی کیفیت، سرعت و طول عمر بالا هستند ارائه داده است. این فلش مموری از رابط USB 3.1 استفاده می نماید و در دو ظرفیت 256 گیگابایت و 512 گیگابایت راهی بازار شده است.

متریال و فناوری داخلی این فلش مموری جزو برترین های بازار است و می تواند تضمین نماینده عمر بالا و سرعت انتقال فایل مطلوب باشد. بعلاوه بدنه این فلش مموری از جنس پلاستیک ضد خش و اثر انگشت و لک است.

فلش مموری سیلیکون پاور M80

ظرفیت 256 گیگابایت | از 2.360.000 تومان

ظرفیت 512 گیگابایت | از 3.990.000 تومان

ابعاد68.5 × 17.8 × 8.2 میلی متر
وزن8.5 گرم
جنس بدنه

آلومینیوم

رابط هاUSB 3.2
گارانتی مادام العمر داده پرداز رایانه متین

اگر در پی برترین فلش مموری باکیفیت و با ظرفیت و سرعت بالا می گشت، برند سیلیکون پاور را راهی بازار نموده است. فلش مموری Marvel Xtreme M80 از درگاه USB 3.2 برای اتصال به رایانه بهره می برد. سرعت استاندارد برای انتقال اطلاعات به وسیله درگاه USB 3.2 میزانی معادل 600 مگابایت برثانیه برای خواندن اطلاعات و 500 مگابایت برثانیه برای نوشتن اطلاعات روی این فلش مموری است. جنس بدنه این فلش مموری از پلاستیک و فلز است.

فلش مموری Marvel Xtreme M80 در ظرفیت 250 گیگابایت و 500 گیگابایت عرضه شده که میزان بسیار مناسبی برای کاربرانی است که اطلاعات زیادی برای ذخیره سازی اطلاعات دارند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید فلش مموری خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید فلش مموری خبرنگاران مگ؛ شهریور 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید