اپل به جای مک استودیو تازه روی مک پرو تمرکز نموده است

به گزارش وبلاگ پنجره، با وجود اینکه ماه ها از عرضه مک استودیو می گذرد، ولی به نظر می رسد فعلا متخصصان اپل روی نسل بعدی این کامپیوتر کار نمی نمایند. بر اساس گزارش نو خبرگزاری بلومبرگ، مک پرو نو که از چیپست اختصاصی اپل بهره می برد، از نظر عملکردی شباهت زیادی به مک استودیو دارد و بنابراین فروش نسل نو مک استودیو در کنار مک پرو تازه نفس اصلا منطقی نیست.

اپل به جای مک استودیو تازه روی مک پرو تمرکز نموده است

در این گزارش آمده که در آینده نزدیک با نسل نو مک استودیو روبرو نخواهیم شد. در عوض یا به طور کلی شاهد عرضه نسل بعدی این کامپیوتر نخواهیم بود یا اینکه با یکی از تراشه های سری M3 یا M4 راهی بازار خواهد شد. ظاهرا اپل بر این باور است که بعد از گذشت چند سال، تمایز بین مک استودیو و مک پرو افزایش پیدا می نماید. گفته می گردد نسل نو مک پرو همراه با چیپست M2 اولترا راهی بازار خواهد شد. البته احتمال عرضه مک پرو با چیپست M2 مکس هم وجود دارد و بنابراین کاربران می توانند برای خرید مک پرو از بین این دو چیپست دست به انتخاب بزنند.

البته ظاهرا اپل قصد داشته چیپست M2 Extreme را فراوری کند که از اتصال دو چیپست M2 اولترا تشکیل شده است. اما در نهایت به علت چالش های ساخت و هزینه بالای آماده سازی، این پروژه کنار گذاشته شده است. مک پرو نو احتمالا از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل فعلی ندارد. در این میان معین نیست که کاربران قادر به ارتقای کدام قطعات خواهند بود. با توجه به اینکه برای تراشه های اختصاصی اپل امکان ارتقای رم وجود ندارد، مواردی مانند حافظه SSD احتمالا قابل ارتقا خواهد بود.

از دیگر مزایای مک پرو نو نسبت به مک استودیو ، می توانیم به بهره گیری از سیستم خنک نماینده بهتر اشاره کنیم. باید خاطرنشان کنیم مک استودیو به علت سیستم خنک نماینده ای که استفاده نموده با نقدها زیادی روبرو شده ولی با توجه به اینکه مک پرو ابعاد بسیار بزرگتری دارد، اپل برای سیستم خنک نماینده با محدودیت های کمتری روبرو است.

در هر صورت این خبر خوبی برای هواداران مک استودیو نیست. این کامپیوتر با وجود عملکرد فوق العاده ای که ارائه می دهد، میزان نسبتا کوچکی دارد. بنابراین بسیاری از کاربران که در پی بهره گیری از یک مک قدرتمند با ابعاد کوچک هستند، از مک استودیو استفاده می نمایند. مدتی قبل نسل نو مک مینی معرفی گردید که نسبت به مک استودیو ابعاد بسیار کوچک تری دارد و با توجه به آنالیز های انجام شده، مدل M2 پرو مک مینی تفاوت زیادی نسبت به مک استودیو دارای M1 مکس ندارد.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

42,790,000

تومان

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-B M2 2022

54,830,000

تومان

خرید مک بوک از وبلاگ پنجره

مشاهده همه

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل به جای مک استودیو تازه روی مک پرو تمرکز نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به جای مک استودیو تازه روی مک پرو تمرکز نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید