8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج

به گزارش وبلاگ پنجره، سیمین کاظمی، محقق جامعه شناس امروز در نشست تخصصی آنالیز آینده جمعیتی ایران با نگاه به روند مهاجرت ایرانیان که در محل رصدخانه مهاجرت ایران برگزار گردید، پدیده مهاجرت را یک پدیده پیچیده اجتماعی دانست که با یک عامل به تنهایی نمی توان را مورد آنالیز قرار گرفته است.

8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج

به گزارش ایسنا؛ وی از اجرای طرح تحقیقاتی با موضوع مهاجرت کادر درمان اطلاع داد و گفت: مشارکت کنندگان در این مطالعات، دانشجویان رشته های علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بودند و این مطالعات نتیجه مصاحبه با این دانشجویان بوده است که نتایج این پژوهش به زودی منتشر خواهد شد.

کاظمی با اشاره به نتایج این مطالعات، شرح داد: بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، 8 عامل شرایط نامطلوب تحصیلی، شرایط نامطلوب شغلی، تنزل جایگاه اجتماعی پزشکان، فقدان تعادل کاری و شغلی، فقدان انگیزه، تاثیرپذیری از دیگران، شرایط عمومی کشور (مالی، سیاسی و اجتماعی) و مقایسه شرایط ایران با سایر کشورها در مهاجرت کادر درمان مؤثر بوده است.

این محقق جامعه شناس با اشاره به شرایط نامطلوب دانشجویان پزشکی، یادآور شد: کیفیت آموزش های ارائه شده به دانشجویان رشته پزشکی و سایر رشته های مرتبط با آن بالا نیست، ضمن آنکه در این رشته ها سلسله مراتبی حاکم است که این امر برای دانشجویان قابل قبول نیست.

وی مسائل معیشتی و شرایط نامطلوب شغلی را از دیگر چالش های دانشجویان رشته های پزشکی نام برد و یادآور شد: اقلیتی از پزشکان که سهام بیمارستان ها را خریداری نموده اند، دارای عایدی های بسیار بالایی هستند و به علت وجود همین جمعیت اقلیت، تصور عموم جامعه بر این است که همه پزشکان دارای عایدی های بالایی هستند.

کاظمی اضافه نمود: بعلاوه در این مطالعه مشارکت کنندگان اعلام کردند که فرصت های شغلی در کلانشهر ها کم است و این عامل یکی از دلایل مهاجرت آن ها به خارج شده است.

وی فقدان امید به اصلاح را از دیگر دلایل مهاجرت کادر درمان ذکر کرد.

منبع: فرارو

به "8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 عامل اصلی مهاجرت کادر درمان به خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید