وب سرویس چگونه به یکپارچه سازی کمک می کند؟

به گزارش وبلاگ پنجره، به طور عامیانه وب سرویس یک نظام نرم افزاری بوده که با استفاده از بستر شبکه مبتنی بر وب، داده ها و اطلاعات را از یک مبدا به مقصد دیگری منتقل می نماید.

وب سرویس چگونه به یکپارچه سازی کمک می کند؟

به گزارش وبلاگ پنجره، بنابراعلام فراپیام، تصور کنید شما در یک اپلیکیشن موبایلی در حال خرید از وب سایت یک فروشگاه آنلاین هستید، این فروشگاه قیمت کالا مورد نظر شما را هم زمان از وب سرویس و چند سایت استعلام گرفته و به شما نشان می دهد.

برای دریافت قیمت محصول مورد نظر شما، وب سرور این فروشگاه می بایست به فروشگاه اینترنتی متصل شده و قیمت کالا را دریافت و در وب سایت به شما نمایش دهد؛ بنابراین بهترین راه این است تا با استفاده از API های مبتنی بر شبکه این داده ها جابه جا شوند.

درنهایت، وب سرور به سخت افزاری گفته می شود که وظیفه انتقال داده را بین ماشین مبدا و مقصد در شبکه اجرا می کند.

اهمیت یکپارچه سازی داده ها:

با ورود وب سرویس ها به دنیای فناوری اطلاعات عملیات یکپارچه سازی داده ها دچار تحول بیشتری شد و به سرعت گسترش دهندگان نرم افزار و متخصصان داده ها با استفاده از این ابزارها داده ها را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کردند.

امروزه ابزارهای یکپارچه سازی داده ها به روزتر و ساده تر شده اند و قابلیت هایی جهت یکپارچه سازی داده ها بر بستر وب را در خود جای نهادند.

تصور کنید در یک کسب وکار بزرگ که انبارهای آن در شهرهای ساحلی مثل بندرعباس، بوشهر و دبی و کراچی بوده و دفاتر فروش آن در شهرهای تهران و تبریز و اصفهان و مشهد و بغداد می باشد اگر اطلاعات و موجودی انبارها به روز نباشد چه مشکلاتی در بخش فروش و پیش فروش محصولات رخ می دهد.

ضمن اینکه باید در نظر داشت هر کدام از این دفاتر و انبارها با توجه به اینکه در یک کشور دیگری مستقرشده اند باید از نرم افزارهایی استفاده کنند که با زبان و سیاست های مالی دولت ها در یک راستا بوده و رابط کاربر پسندانه ای را داشته باشند؛ بنابراین همگام سازی داده ها و یکپارچه کردن اطلاعات می تواند در این میان به توسعه و رشد کسب وکار کمک شایانی داشته باشد.

امروزه ابزارها و روش های متعدد یکپارچه سازی اطلاعات از طرف شرکت های بزرگ نرم افزاری معرفی شده اند که می توانند با ارتباط با پایگاه های داده ای متفاوت و ارتباط با وب سرویس ها و اعمال پردازش ابری به شما خدمت رسانی کنند که در زیر به طور مختصر معرفی می شوند.

1 - Zapier

Zapier یک نرم افزار ادغام و اتوماسیون داده است که به کاربران امکان می دهد برنامه های وب (از طریق آن داده ها) ادغام نماید، گردش کار را به صورت اتوماتیک انجام دهند و کارهای بیشتری انجام دهند.

کاربران می توانند بیش از 1000 برنامه وب مانند Google Docs Slack و Quickbooks را ادغام کنند و به صورت یکپارچه اطلاعات و داده ها را در برنامه ها منتقل کنند.

2- IFTTT

If This Then That (یا IFTTT) یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب است که به کاربران امکان می دهد زنجیره های اتوماسیون بین برنامه های دیگر و سرویس های وب مانند Gmail، Facebook و Google Drive ایجاد کنند.

3- Microsoft sql server Integration service

سرویس ادغام سرور SQLSSIS جزئی از نرم افزار پایگاه داده Microsoft SQL Server است که می تواند برای اجرای طیف گسترده ای از کارهای مهاجرت داده استفاده شود.

SSIS ابزاری برای انبارداری سریع و انعطاف پذیر داده است که برای استخراج داده ها، بارگیری و تحول مانند تمیز کردن، جمع کردن، ادغام داده ها و غیره استفاده می شود. انتقال اطلاعات از یک پایگاه داده به پایگاه داده دیگر را آسان می کند. SSIS می تواند داده ها را از طیف گسترده ای از منابع مانند پایگاه داده های SQL Server استخراج کند.

SSIS همچنین شامل ابزارهای گرافیکی و جادوگران برای انجام توابع گردش کاری مانند ارسال پیام الکترونیکی، عملیات FTP، منابع داده و مقصد است.

4- Oracle Data Integrator

محصولی نرم افزاری برای ادغام داده از اسناد اوراکل است. یک روش طراحی اعلانی جدید برای تعریف فرآیندهای تبدیل داده ها و ادغام داده ها ارائه می دهد و درنتیجه توسعه و نگهداری سریع تر و ساده تری را بر اساس یک معماری منحصربه فرد رقم می زند.

نه تنها بالاترین سطح عملکرد ممکن را برای اجرای فرآیندهای تبدیل داده و اعتبار سنجی تضمین می کند، بلکه همچنین مقرون به صرفه ترین راه چاره موجود امروز است.

اصول یکپارچه سازی در فراپیام:

شرکت مهندسی نرم افزار فراپیام به کمک محصول مدیریت مالی و حسابداری یکپارچه خود اقدام به ارائه وب سرویس ها و API مبتنی بر اصول و مفاهیم سرویس گرایی SOA نموده که منطبق بر چهارچوب های نرم افزارهای MRP - ERP بوده و بر اساس فرآیندهای مورد نظر مشتری آماده خدمت رسانی می باشد.

این ماژول بخشی از محصول یکپارچه فراپیام می باشد و در سازمان هایی که نیاز به یکپارچه سازی داده ها دارند، می تواند نقش میانی را ایفا نموده و هم زمان با چندین نرم افزار با کدینگ مختلف و بدون محدودیت جغرافیایی بر بستر وب خدمت رسانی نماید.

جهت اطلاعات بیشتر محصولات با شماره تلفن 86748 و یا با نشانی اینترنتی www.farapayam.com با ما در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وب سرویس چگونه به یکپارچه سازی کمک می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب سرویس چگونه به یکپارچه سازی کمک می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید