هوش مصنوعی به کنترل تغییرات آب و هوایی یاری می نماید

به گزارش وبلاگ پنجره، گروهی از کارشناسان حوزه آی تی معتقدند که می توان با یاری هوش مصنوعی تا حد زیادی با تغییرات آب و هوایی مقابله و شرایط حاد را کنترل کرد.

هوش مصنوعی به کنترل تغییرات آب و هوایی یاری می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیش از 20 کارشناس معتقدند که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند با قدرت با تغییرات آب و هوایی روبرو شوند.

بر اساس این پژوهش تازه هوش مصنوعی می تواند به مردم یاری کند تا سهم خود را در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کاهش دهند. این کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی می تواند مواردی مثل سیستم حمل و نقل سنتی، از بین بردن انرژی و سوخت های فسیلی و گازهای گلخانه ای، را کنار بگذارد. افزون بر اینها، هوش مصنوعی می تواند توجه افرادی را که به انتشار گازهای گلخانهای اهمیت نمی دهند به این موضوع جلب کند. بر مبنای این براوردها، این اقدامات می تواند منجر به کاهش 20 تا 37 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 گردد.

این پژوهش شرح می دهد که چگونه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می تواند حتی نرخ فراوری آلودگی ناشی از فراوری مواد غذایی را ارزیابی کند. بر این اساس مصرف نمایندگان می توانند با دقت تعیین نمایند که کدام موارد بیشترین تاثیر منفی را در آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای دارند. در سطح خانواده هوش مصنوعی می تواند تعیین کند که نرخ فراوری گازهای گلخانه ای و الودگی های زیست محیطی فراوری شده از هر یک از دستگاه ها و لوازم خانگی در چه حد است.

منبع: انتخاب

به "هوش مصنوعی به کنترل تغییرات آب و هوایی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به کنترل تغییرات آب و هوایی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید