برچسب اموال چیست؟

به گزارش وبلاگ پنجره، در حالی که در چند سال گذشته شاهد تغییر رویه کسب و کار ها به سمت دیجیتالی شدن و یا به صورت ریموت بوده ایم، مدیریت اموال و دارایی های فیزیکی کسب و کار همواره در دنیای تجارت نقش مهمی دارد. این امر به ویژه در خصوص مشاغلی که به شدت به دارایی های خود برای فراوری عایدی متکی هستند، مانند صنایع حمل و نقل، انرژی و فناوری صادق است. به همین علت تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با مفهوم برچسب اموال و کاربرد هایی که برای شرکت ها دارد آشنا کنیم.

برچسب اموال چیست؟

لیبل اموال چیست؟

اگر گوشه کنار یکی از اموال و دارایی های فیزیکی هر شرکتی نگاه کنید، احتمالا برچسبی خواهید دید که روی آن شماره اموال به عدد و توضیحاتی درج شده است. به این برچسب که آن را صرفا روی دارایی فیزیکی شرکت ها پیدا می کنید، برچسب اموال می گویند.

برچسب اموال به مدیران و مسئولان شرکت ها این امکان را می دهد که اطلاعات دقیقی از تعداد دارایی های شرکت، شرایط سلامت و استهلاک آن ها، نحوه نگهداری و حتی جلوگیری از سرقت می دهد. لیبل اموال در طول سالیان دستخوش تغییرات مثبت زیادی بوده است و اگر امروزه از شرکت معتبری آن را تهیه کنید می توانید موارد گوناگونی همانند بارکد، QR code و … را در برچسب اموال تعبیه کنید.

مزایای استفاده از برچسب اموال چیست؟

  • ساده سازی فرایند ها و صرفه جویی در زمان

اگر در محل کار خود دارایی های قابل جابجایی زیادی دارید، جستجوی دستی این اموال می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. اتصال برچسب اموال به این موارد به همراه qr code و یا rfid می تواند زمان جستجو برای رسیدن به اموال را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • کنترل بر فهرست اموال و کاهش ریسک سرقت

استفاده از لیبل اموال روی دارایی های شرکت باعث ایجاد فیلتر نظارتی و کنترلی روی اموال می گردد و به این ترتیب احتمال سرقت آن ها را کاهش می دهد.

  • افزایش بهره وری از دارایی ها

ردیابی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی به وسیله لیبل اموال برای دارایی های شرکت به شما این امکان را می دهد که اگر خرابی یا مسئله ای برای تجهیزات ایجاد شد به سرعت به برطرف آن بپردازید و به این ترتیب بهره وری اموال را افزایش دهید.

یک اسکن ساده روی برچسب اموال می تواند شرایط احتیاج به تعمیرات یک وسیله یا جزئیات مربوط به گارانتی را تعیین نموده و فرصت مورد احتیاج برای تعمیر کلی یا جزئی آن را در اختیار کارفرما قرار دهد.

انواع برچسب اموال

  1. لیبل اموال پلی استر

جنس پلی استر به لیبل اموال دوام بسیار بالا و حفاظت در برابر آب و هوای نامناسب را می دهد. بعلاوه ظاهر زیبایی که لیبل اموال پلی استر دارد، سبب شده که بسیاری از شرکت های لوکس و ارزش مدار از آن استفاده نمایند.

  1. برچسب آلومینیومی فویلی

برچسب های اموال آلومینیومی، معمولاً برای پلاک کوبی نام تجهیزات استفاده می شوند. این لیبل ها از آلومینیوم ساخته شده اند و به همین علت ماندگاری طولانی مدتی دارند. بعلاوه در صورت احتیاج به هر گونه تغییری، باید آن را روی لیبل جدیدی اعتمال کنید و به همین علت نمی توان آن را لیبلی ارزان دانست.

  1. لیبل اموال ضد دستکاری (امنیتی)

اگر احتیاج دارید که تا جای ممکن اموال شما با مشکل روبرو نگردد، می توانید از این نوع لیبل برای جلوگیری از دستکاری بهره ببرید. این جنس از لیبل به محض دستکاری و کوشش برای کنده شدن، اثری مانند لانه زنبور روی کالا از خود به جای می گذارند.

  1. برچسب بارکد

این برچسب ها می توانند با اسکن بارکد و بازیابی تمام جزئیات در نرم افزار های ردیابی اموال، دسترسی به اطلاعات دارایی را آسان نمایند.

چگونه برچسب اموال بزنیم؟

پس از سفارش لیبل اموال، مرحله اصلی یعنی چسباندن آن ها روی دارایی ها و تهیه فهرست اموال با کد تعیین شروع می گردد. برای این کار مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • توجه داشته باشید که برای تمامی اموالی که ارزش بالایی از نظر مالی و یا کاری دارند مانند اموال منقول، غیر منقول و گران بها، لیبل اموال بزنید تا از تعداد، خرابی احتمالی یا بازدید های دوره ای اطلاعات داشته باشید.
  • بهتر است لیبل اموال را جایی بچسبانید که توی چشم نباشد. زیر میز، پشت مانیتور، طرف دیگر کیس سیستم و … جاهای مناسبی برای اتصال برچسب اموال هستند.
  • در کنار لیبل زدن، نام، کد اموال و تعیینات هر دارایی را در دفترچه مخصوص آن بنویسید.
  • پیش از زدن لیبل، سطح زیر آن را کاملا تمیز کنید تا بعد ها چسب آن جدا نگردد.

چاپ برچسب اموال در تهران

حال که با اهمیت این لیبل به عنوان بخشی از خرید های ضروری برای سازمان آشنا شدیم، باید بدانیم برچسب اموال با کیفیت را باید از کجا تهیه کنیم؟

مجتمع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ با بیش از 25 سال سابقه در زمینه انواع برچسب اموال و لیبل های صنعتی و امنیتی دیگر، جزو سرآمدان این موضوع در ایران است. شما می توانید بعد از مشاهده نمونه کار های این شرکت در وبسایت sinapacking.com، فرم مربوطه به آن را پر کنید و سفارش خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

منبع: فوت و فن

به "برچسب اموال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب اموال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید