نحوه پخت کوفته ژاپنی ، غذای من درآوردی

به گزارش وبلاگ پنجره، وقتی غذایی می ماند خیلی ناراحت نشوید، چون راهکار های زیادی دارید. یکی از این راه ها همین کوفته ژاپنی خوشمزه است که می توانید درست کنید.

نحوه پخت کوفته ژاپنی ، غذای من درآوردی

به گزارش وبلاگ پنجره، خاصیت غذای من درآوردی همین است. همین که یک دفعه به ذهنت برسد؛ یک دفعه و بعد از دیدن باقی مانده برنج ظهر یا شام دیشب که بدجوری نگرانت می نماید که با یک بشقاب برنج چه کار کنی. نه می توانی دور بریزی و نه یک بشقاب برنج کسی را سیر می نماید. پس فقط یک غذای من درآوردی است که اینجا می تواند چاره ساز باشد و یک شام یا یک ناهار خوشمزه، درست گردد. پس وقتی غذایی می ماند خیلی ناراحت نشوید، چون شما راهکار های زیادی دارید. یکی از این راه ها همین غذای خوشمزه ای است که می توانید درست کنید.

1- غذایی که قرار است درست کنید شبیه کوفته است. یک کوفته برنج خوشمزه که داخل شکمش را می توانید با هر ماده غذایی که دوست دارید، پر کنید. برای همین اصلا نگران بچه ها نباشید چون بچه ها عاشق این جور غذاهای خوش رنگ و لعاب هستند. غذایی که خیلی راحت با دست می خورند و هیچ دردسری ندارد. بچه ها دوست دارند غذاهای راحت بخورند و کمتر با قاشق و چنگال سروکله بزنند.

2- حالا یک بشقاب برنج که از شب مانده را درون یک قابلمه کوچک بریزید و اندازه یک استکان آب روی آن بریزید و در یک حرات ملایم بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا بیشتر بپزد و له و به اصطلاح شفته گردد. حواستان باشد که برنج ته نگیرد.

3- حالا نوبت آماده کردن محتویات داخل شکم کوفته است. یک دور بزنید ببینید از شام دیشب یا ناهار دیروز چه چیزی باقی مانده، اگر کمی مرغ یا کمی گوشت چرخ نموده مانده باشد که خیلی خوب است.

اگر هم نمانده اصلا غصه نخورید زود دست به کار شوید. یک عدد سیب زمینی، یک عدد پیاز، یک عدد گوجه فرنگی و حدود 200 گرم گوشت چرخ نموده را با هم سرخ کنید. اگر جعفری و گشنیز هم داشته باشید که خیلی خوب می گردد. همه این مواد را با نمک، زردچوبه و آویشن مخلوط کنید. حالا مواد داخل کوفته برنج آماده است.

4- برنج ها را از قابلمه بیرون بیاورید. دست هایتان را بشویید و برنج ها را درست مثل یک خمیر ورز بدهید تا یک دست گردد. بعد از خمیرتان اندازه یک گلوله کوچک بردارید و آن را کف دستتان پهن کنید و بعد یک قاشق مرباخوری از آن موادی که درست نموده اید داخل خمیرتان بریزید و خمیر را جمع کنید تا شکل یک گلوله برفی گردد.

5- گلوله های برنجی تان را خیلی مرتب و منظم در روغن سرخ کنید. حواستان باشد که خیلی نیاز به سرخ شدن ندارند، فقط باید رنگشان طلایی گردد. اگر گلوله ها بسوزند دیگر قابل خوردن نیستند. پس مراقب باشید خمیر برنج خیلی حساس است و زود می سوزد. گلوله ها را در یک ظرف بریزید تا خوب روغنش برود و بعد از چند دقیقه در یک دیس بزرگ بچینید. گلوله های برنجی را می توانید با گشنیز و جعفری تزئین کنید و به عنوان یک شام جدید و ارزان قیمت از آن لذت ببرید. نوش جانتان.

منبع: آشپزی مثبت

منبع: همشهری آنلاین

به "نحوه پخت کوفته ژاپنی ، غذای من درآوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پخت کوفته ژاپنی ، غذای من درآوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید