مشخصات دیگنیتی؛ کراس اوور کوپه ای بهمن موتور

به گزارش وبلاگ پنجره، مدتی است شرکت بهمن موتور کراس اوور کوپه ای بنام دیگنیتی را روانه بازار نموده که اتفاقا این خودرو توانسته در همین مدت حدود یکسالی که به بازار ایران آمده به لطف فاصله قیمتی کارخانه تا بازار فروش خوبی را نیز تجربه کند.

مشخصات دیگنیتی؛ کراس اوور کوپه ای بهمن موتور

به گزارش عصر ایران؛ این خودرو ساخت شرکت دانگ فن چین است که در ایران به نام دیگنیتی عرضه شده است. البته آن طور که مدیران شرکت بهمن موتور عنوان نموده اند در سال 1401 بناست تا نسخه فول تر این خودور با موتور و گیربگس متفاوت هم به بازار عرضه بگردد، ولی تا آن موقع به علت درخواست هایی که در زمینه معرفی این خودرو داشتیم تصمیم گرفتیم تا این خودروی کراس اوور را مورد آنالیز قرار دهیم.

دیگنیتی دقیقاً 4685 میلیمتر طول، 1865 میلیمتر عرض و 1645 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن هم 2790 میلیمتراست. وزن این خودرو 1570 کیلوگرم است که باعث شده تا مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی در حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر باشد.

درقسمت جلو خودرو با یک جلو پنجره بزرگ طرف هستیم که نمای زیبایی به خودرو بخشیده و آرم دینگینتی هم در وسط آن به چشم می خورد. چراغ های جلو کاملا از نوع LED بوده در پایین نیز چراغ های مه شکن وجود دارند.

در نمای بغل کاپوت خودرو به گونه ای طراحی شده که دماغه خودرو رو با عرض کمتری نشان بدهد و خطوطی هم از ابتدا تا انتهای خودرو به چشم می خورد. بعلاوه وجود رینگ های 18 اینچی مات به همراه نصب آینه های بغل بر روی پوسته در باعث شده تا با یک نمای اسپرت روبرو باشیم.

در نمای عقب دیگنیتی نیز با چراغ های یکپارچه از نوع فول LED روبرو هستیم که در ادامه به در صندوق متصل می گردد. در قسمت پایین و در سپر نیز چراغ های کوچک به همراه مه شکن نصب شده که تمامی این المان ها به همراه قوس عقب خودرو باعث شده تا در نمای عقب با یک کراس اور کوپه زیبا روبرو باشید.

موتور و گیربکس

دیگنیتی به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که این موتور می تواند حداکثر 148 اسب بخار را فراوری کند.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را یک گیربکس CVT نسل 3 بر عهده دارد که این جعبه دنده اتوماتیک نسبت به نسخه های قدیمی تر ضمن بر خوردار بودن از سرعت عمل بیشتر صدای کمتری را هم فراوری نموده و کارکرد منطقی تری را از خود به نمایش می گذارد.

طراحی داخلی دیگنیتی ارگونومی خوبی دارد. زمانیکه وارد این خودرو می شوید طراحی جایگاه ها به همراه نمای داشبورد و فرمان دی کات حس اسپرت بودن را به راننده منتقل می نماید.

یک مانیتور 10.25 اینچی در وسط داشبورد وجود دارد که این مانیتور اطلاعات مختلفی از جمله سیستم مدیا، ناوبری، دوربین دنده عقب و 360 درجه را نمایش می هد.

در دیگنیتی خبری از آمپر دیجتالی نیست و جنس داشبود خودرو هم در بالا پلاستیک نرم است که در ادامه در قسمت وسط به طرح فیبر کربن ختم می گردد.

اما در وسط خودرو یک صفحه نمایش دیبجیتالی در بالای اهرم دنده وجود دارد که از طریق این صفحه که تاچ است می توان کنترل های سیستم تهویه مطبوع را علاوه بر مانتیور اصلی از این طریق هم انجام داد.

در کنار اهرم تعویض دنده دکمه های فعال سازی اتو هلد، دوربین 360 درجه، تنظیم خودرو در سراشیبی و ترمز پارک برقی هم وجود دارد

دیگنیتی علاوه بر اینکه به دوربین 360 درجه مجهزاست دوربین ثبت وقایع رو هم دارا است که این دوربین در کنار آینه بر روی شیشه جلو نصب شده و تمامی تصاویر بیرون به همراه صدا رو ضبط می نماید.

از جمله امکانات و آپشن هایی دیگنیتی می توان به سقف پانوراما دو تیکه، درِ صندوق عقب برقی، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک تک کاناله و ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، جایگاه برقی راننده، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، آینه های تاشو برقی، سامانه کنترل پایداری و وجود 4 ایربگ اشاره نمود.

تجربه رانندگی

وقتی پشت فرمان دیگینتی می نشینید فرمان و نمای داخلی حس خوبی را به شما منتقل می نماید. دید راننده به محیط اطراف خوب و مناسب است و نقاط کور کمی در خودرو وجود دارد.

جایگاه راننده در این کراس اوور به صورت برقی و در شش جهت تنظیم می گردد، اما به نظر این کافی نیست و توقع می رود تا این کراس اوور تنظیمات بیشتری را برای جایگاه راننده داشته باشه.

البته فرم جایگاه ها که 2 لبه برای گرفتن سرنشین دارد باعث می گردد تا یک فرد با جثه بزرگ نتواند به راحتی در آن جا گردد.

با زدن دکمه استارت خودرو را روشن می کنیم و بعد از گذاشتن دنده در حالت درایو آغاز به حرکت کردیم.

حرکت دیگنیتی در ابتدا به علت استفاده از گیربکس CVT خوب نبوده و از چالاکی در آن خبری نیست هر چند که در ادامه و با فعال شدن سیستم توربو شارژ شرایط بهتر شد.

موتور با توجه به مشخصات آن عملکرد خوبی داشت و صدا هم داخل کابین وارد نمی شد. در هنگام عبوراز پیچ ها پایداری و چسبندگی خودرو نسبت به یک کراس اوور عالی بود و حس ناامنی به هیچ عنوان به راننده منتقل نمی گردد.

فرمان برقی عملکرد مناسبی را در هنگام رانندگی داشت. غربیلک فرمان طراحی مجذوب کنندهی دارد و کنترل سیستم صوتی و کامپیوتر سفر بر روی 2 طرف آن دیده می گردد.

تنظیمات کروز کنترل و محدود کننده سرعت هم از طریق دسته ای مجزای پشت فرمان و زیر دسته راهنما قابل انجام است.

با وجود رینگ های 18 اینچی سواری خودرو نرم و قابل قبول است، سیستم تعلیق در هنگام عبور از سرعت گیر ها و چاله ها هم عملکرد نرمی را از خود نشان داد.

جایگاه های عقب خودرو طوری طراحی شدند که سرنشین به خوبی در آن جا گرفته و شیب سقف هم باعث آزار نمی گردد. فاصله جایگاه ها هم جای پای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می نماید.

حجم صندوق عقب دیگنیتی 780 لیترکه برای یک خانواده ایرانی مناسب به نظر می رسد، البته با تا کردن جایگاه های عقب خودرو این حجم تا 1420 لیتر افزایش پیدا می نماید.

دیگنیتی بهمن موتور رو باید اولین خودروی فراوری داخل دانست که به سبک کوپه فراوری و روانه بازار شده است. این ماشین از لحاظ چهره خودرویی مجذوب کننده با آپشن های ایرانی پسند است هر چند که در زمینه موتور و گیربکس برای کسانیکه خواستار یک رانندگی پر شتاب هستند ممکن است مجذوب کننده نباشد.

در مجموع برای خرید با توجه به نمایندگی های مناسب بهمن موتوردر ارائه خدمات پس از فروش و بعلاوه قیمت مناسب کارخانه ای گزینه مناسبی تلقی می گردد. البته که بهمن موتور هم تصمیم دارد تا نوع پریستیژ این خودرو را در سال 1401 با موتور 2 لیتری توربو شارژ به همراه 230 اسب بخارو گیربگس اتوماتیک MT و اضافه کردن بعضی از آپشن ها به بازار عرضه کند که ارائه این مدل می تواند با توجه به عطش بازار ایران به خودرو های پر شتاب گزینه بسیار مناسب تری برای خریداران باشد.

منبع: فرارو

به "مشخصات دیگنیتی؛ کراس اوور کوپه ای بهمن موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات دیگنیتی؛ کراس اوور کوپه ای بهمن موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید