در سفر به کرابی از این تفریحات مهیج لذت ببرید

به گزارش وبلاگ پنجره، سفر به کرابی

کرابی آرامش بخش ترین منطقه ای است که در سفر به تایلند می توانید به آنجا بروید. این استان با سواحل سفید زیبایش که مایل ها در ساحل کشیده شده اند، یک جنگل و بیش از 200 جزیره، منحصر به فردترین مناظری را دارد که بتوان تصور کرد. کرابی منطقه ای وسیع را در بر می گیرد. بنابراین بسیاری از جاذبه های گردشگری در سفر به کرابی وجود دارد، و به هر طرف که نگاه کنید، همه چیز زیباست و ارزش دیدن کردن دارد.

در سفر به کرابی از این تفریحات مهیج لذت ببرید

برترین زمان برای سفر به کرابی بین ماه های آذر تا فروردین است. در این زمان آب و هوای کرابی شرجی نیست و نسیم های خنکی در آن می وزد. بعلاوه فصل خلوتی برای سفر است.

در ادامه با وبلاگ پنجره همراه باشید تا با انجام این فعالیت ها از سفر به کرابی، نهایت لذت را ببرید.

1. غارها و سواحل رایلی کرابی

ساحل رایلی به طور بالقوه مجذوب نماینده ترین ساحل تایلند است. این ساحل که با صخره های بزرگ از نواحی اطراف آن جدا شده است، فقط با قایق قابل دسترس است. این ساحل با شن های سفید زیبایش، منظره ها نفس گیرش و صخره های فوق العاده بزرگی که دارد، هر گردشگری را جذب خود می نماید. وقتی به ساحل رایلی می رسید، به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و غیر قابل دسترس بودن آن، هیچ ماشین و جاده ای در آن پیدا نمی کنید. فقط صف طویلی از قایق ها را می بینید که در کنار هم ردیف شده اند و دو رستوران که می توانید بعد از ظهر خود را در آن بگذرانید. اگر واقعا می خواهید چند صباحی از این دنیا فاصله بگیرید، قطعا ساحل رایلی یکی از برترین نقاط دنیا خواهد بود.

اخذ ویزای تایلند در کمترین زمان

2. قایقی برای خودتان کرایه کنید یا یک راهنما استخدام کنید

در ساحل کرابی تقریبا 200 جزیره وجود دارد، بعضی از آنها صخره های کوچکی دارند که از دریا بیرون زده اند، بعضی از آن ها کمی بزرگتر هستند اما هنوز خالی از سکنه هستند و اما در جزیره های بزرگ آن افراد زیادی هستند که زندگی عادی خود را دارند. اگر مثل یک ملوان مشتاق دوست دارید جزیره های این منطقه را کشف کنید، می توانید از شهر کرابی یا آئو نانگ قایق کرایه کنید و خودتان به کشف نقاط آن بپردازید. متناوبا می توانید قایقی به همراه هدایت که در آن حضور دارد کرایه کنید و با آرامش و خیال راحت منظره ها اطراف را تماشا کنید.

خرید بلیط هواپیمای تای ایرویز

3. نقاط برجسته و زیبای پارک جنگلی تانگ تی او را تماشا کنید

بسیاری از حیوانات و گیاهان فوق العاده در پارک جنگلی تانگ تی او زندگی می نمایند، و بسیاری از منظره ها زیبای طبیعی در آن وجود دارند. بخشی از آن که کریستال لاگون نام دارد، به طور خاصی الهام بخش است. بعلاوه مکانی به نام حوضچه های آب گرم امرالد در این پارک وجود دارد که آب آن به طور طبیعی گرم و کاملا زلال است. می توانید برای شنا به داخل این حوضچه های آب گرم بروید و در حالیکه زیبایی آبشار آن را تحسین می کنید، کاملا از هیاهوی این دنیا فاصله بگیرید.

4. از معبدی که در غار وات تام سوا واقع شده است تماشا کنید

یکی از شگفتی های طبیعی تایلند، که واقعا ارزش بازدید دارد تعدادی غار هستند که داخل جنگل قرار دارند و درون آن ها راهبان زیادی زندگی می نمایند و به عبادت می پردازند. طبق بعضی از افسانه ها، روزگاری ببری در این غار زندگی می نموده است و نام این معبد برگرفته از نام آن ببر است. غارهای زیادی را می توانید در این ناحیه کشف کنید و بسیاری نشانه که درون غارها وجود دارند و می توانید به تماشای آن ها بپردازید. وقتی به این غارها می روید، باید مطمئن شوید که ردپای بودا را در این غارها ببینید. برای این منظور باید 1237 پله را بالا بروید. البته این کار راحتی نیست، اما ارزش بالا رفتن را دارد. چون وقتی به بالای پله ها برسید می توانید نمایی 360 درجه از دریای آندامان و جزیره های زیبای آن را ببینید.

5. جزایر فی فی

بعد از اینکه از جزیره فی فی در لوکیشن فیلم ساحل استفاده شد، این جزیره معروفیت پیدا کرد و موج عظیمی از گردشگران به این شهر سرازیر شد. برای رفتن به این جزیره می توانید از قایق های پرسرعت بهره ببرید. برای رفتن به این جزیره با این قایق ها از کرابی، حدود 45 دقیقه زمان ضروری است. در این مکان دو جزیره وجود دارد: جزیره فی فی دون و فی فی له، فی فی دون مسکونی است و همه گردشگران به آنجا می روند. این جزیره را همه با آب های فیروزه ای و سواحل خیره نماینده ای که دارد می شناسند. جزیره فی فی دون بهشتی استوایی است. اگر می خواهید برای رفتن به جزیره فی فی دون برنامه ریزی کنید، اوایل صبح برترین زمان رفتن به این جزیره است. چون از بقیه مواقع خلوت تر است.

6. در چشمه های آب گرم کلانگ تام فرو بروید

داخل جنگل های گرمسیری زیبایی که اطراف را احاطه نموده اند، چشمه های آب گرم کرابی قرار دارند. این چشمه ها با صخره های صافی از محیط اطراف جدا شده اند و آب آن ها از چشمه های عمیق آب گرمی که داخل حفره های آتشفشان هستند، تامین می گردد. دمای آب این چشمه ها تا 40 درجه سانتیگراد نیز می رسد و حاوی بسیاری از مواد معدنی است که خاصیت شفا بخشی زیادی دارند. با فرو رفتن در این آب ها می توانید کاملا احساس آرامش کنید و اگر دوست دارید که بعد از گرم شدن در آب این چشمه ها، بدن خود را خنک کنید، نهر آبی در آن جا برای این کار وجود دارد. حوضچه های امرالد هم در نزدیکی این چشمه ها قرار دارند و ارزش این را دارند که هر دو را با هم ترکیب کنید.

7. خائو خاناب نام- نمادهای کرابی

کوه های خائو خاناب نام، مشهورترین نمادهای کرابی هستند، این کوه ها در کنار رودخانه قرار گرفته اند و شگفتی های طبیعت هستند. دو کوه بالای چندین غار قرار گرفته اند که همگی این غارها، مملو از استالاگمیت و استالاکتیت هستند. بعلاوه تعداد زیادی اسکلت در این منطقه وجود دارد که مربوط به انسان هایی است که به خاطر سیلی در این منطقه جان خود را از دست داده اند. از یکی از این کوه ها می توان بالا رفت و از بالای آن عکس های بسیار زیبایی ثبت کرد.

8. در کو لانتا خنک شوید

کو لانتا جزیره ای است که حدود دو ساعت با کرابی فاصله دارد، کو لانتا جزیره کوچکی است که طول آن به 20 کیلومتر می رسد. این جزیره مسکونی است و تعداد زیادی مهمانخانه و ریزورت در آن وجود دارد. جزیره کو لانتا سواحل زیبایی دارد که کاملا آرام اما در عین حال بسیار خیره نماینده هستند. اگر می خواهید چند روز به جایی بروید تا به استراحت بپردازید، اینجا همانجا است. از آن جایی که گردشگران هنوز به بسیاری از جزایر فی فی دست پیدا ننموده اند، قیمت های این جزیره هنوز بسیار پایین است. در کو لانتا تعداد زیادی مدرسه غواصی وجود دارد، که همگی گواهینامه دارند و آماده اند تا شما را به تماشا زندگی زیبای دریایی و مرجان ها ببرند. اخیرا در این منطقه پلی ساخته شده است که جزیره را به کو لانتا وصل می نماید.

9. به موقع به شهر کرابی برگردید

برخلاف بسیاری از مکان هایی که برای تعطیلات به آنجا می روند، شهر کرابی فرق دارد. هنوز بسیاری از گردشگران به شهر کرابی می روند اما حضور گردشگران و نیازهایی که دارند باعث نشده است این شهر تغییر کند. هنوز هم این شهر رنگ و بوی محلی و بومی خود را حفظ نموده است. رودخانه ای که از این شهر می گذرد همواره پر از قایق های ماهیگیری است که آماده هستند تا میزهای رستوران این شهر را پر نمایند.

10. شگفتی زمین شناسی سوزان هوی

این منطقه گورستان فسیل های نرم تنان صدف دار است که قدمت آن ها به 25 و 40 میلیون سال پیش می رسد. رسوبات سنگ آهک هایی که اطراف آب برجای مانده اند، دور این صدف ها را پوشانده اند و تشکیل فسیل داده اند. این منطقه یکی از سه گورستان فسیلی است که تا به حال در دنیا کشف شده است. اگر به زمین شناسی علاقه مند هستید، و برای سفر به کرابی رفته اید، اینجا همان جایی است که باید از آن بازدید کنید. بعلاوه در این منطقه معبدی چینی وجود دارد که می توانید در کنار جنگل های مانگرو از آن نیز تماشا کنید.

11. به تور چهار جزیره کرابی بروید

یکی از محبوب ترین تورهایی که گردشگران در کرابی به آن می روند، تور چهار جزیره است. با این تور می توانید به چهار جزیره مختلف بروید. این چهار جزیره معمولا جزیره های تاپ، فرانانگ، جوجه و پودا هستند. این تور در قایقی بزرگ برگزار می گردد و در هر جزیره ای که توقف می نماید به شما اجازه می دهد مدتی در آن جزیره شنا کنید، حمام آفتاب بگیرید، و غذا بخورید. قایق ها ظرفیت 40 نفر را دارند و یک راهنما که به زبان انگلیسی مسلط است گردشگران را همراهی می نماید.

12. خرید در بازار شبانه کرابی

کرابی مانند بسیاری شهرهای بزرگ دیگر در تایلند بازار شبانه دارد. این بازار عصرها، هز آدینه تا یکشنبه باز است و نباید آن را از دست بدهید. بیش از 70 غرفه غذا در این بازار وجود دارد، بعلاوه فروشندگان بومی که سوغاتی می فروشند. گاهی اوقات بچه های دبستانی برای مدرسه یا خیریه در این بازار نمایش اجرا می نمایند. غرفه ای در این بازار وجود دارد که ارزش دارد به آن اشاره ای کنیم. این غرفه بستنی نارگیلی می فروشد. خیلی از غرفه های دیگر هم هستند که این بستنی را می فروشند، اما این غرفه به خاطر بستنی های خوش طعم و بی کم و کاستی که دارد، در سراسر این بازار معروف است.

13. جشن ساحل آئو نانگ

ساحل آئو نانگ، زیباترین ساحل این منطقه نیست. پس اگر در پی ساحلی با شن های سفید هستید، این ساحل را به شما پیشنهاد نمی کنیم، و بهتر است که برای این منظور به ساحل رایلی بروید. اما اگر در پی جشن و محیطی شاد هستید، ساحل آئونانگ مکان بسیار مناسبی است. در این ساحل رستوران های زیادی وجود دارد که در آن ها انواع غذا و نوشیدنی را می توانید پیدا کنید. بعلاوه این ساحل مکان مناسبی برای رزرو تور است. چون بسیاری از عاملان تورها در این ساحل مشغول فعالیت هستند که با یکدیگر به شدت رقابت دارند، و به همین علت قیمت هایشان بسیار پایین تر از مکان های دیگر است.

منبع: فلای تودی

به "در سفر به کرابی از این تفریحات مهیج لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کرابی از این تفریحات مهیج لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید