این تصاویر زیبا از جشنواره عکاسی جهانی سونی را ببینید

به گزارش وبلاگ پنجره، جشنواره عکاسی جهانی سونی 2019، گلچینی از برترین عکس های ارسال شده به این جشنواره را منتشر نموده است.

این تصاویر زیبا از جشنواره عکاسی جهانی سونی را ببینید

هیئت داوران جشنواره عکاسی جهانی سونی 2019، آخرین فراخوان ارسال عکس را اعلام کردند. تا به امروز برترین آثار قضاوت شده اند و سال جاری نیز مثل همواره از استاندارد بالایی برخوردار است. آخرین مهلت ارسال عکس ها، 4 ژانویه است و برندگان در ماه آوریل اعلام خواهند شد. بعد از آن، 600 تصویر برتر در نمایشگاهی در خانه سامرست (Somerset House) در لندن به نمایش درمی آید. در اینجا منتخبی از برترین آثاری که تا به امروز به دست جشنواره رسیده است را به شما نشان خواهیم داد.

Tre Cime di Lavaredo، ایتالیا

عکاس آلمانی تام اردت از عکس خود می گوید:

این عکس را از طلوع خورشید در Tre Cime di Lavaredo در رشته کوه های دولومیتس (Dolomites) ایتالیا گرفتیم و منتظر راه شیری شدیم. ناگهان یک خودرو در افق پدیدار شد و کل راستا تا Rifugio Locatelli را طی کرد. با استفاده از نوردهی طولانی سعی کردیم یک ترکیب بندی ایده آل و کامل داشته باشیم.

نمای رودخانه، کانادا

بریتنی کراسمن می گوید:

در انتها بهار این فرصت را داشتم تا شاهد رشدو نمو این خانواده روباه باشم که فقط دو دقیقه با خانه من فاصله داشت. هر روز این مادر فداکارچندین بار به لانه خود آمد و رفت می کرد تا به توله هایش غذا بدهد.

کوه اتنا، سیسیل

ایرنه تاندلی معتقد است:

یک روز ابری در کوه اتنا (Mount Etna)، در طول جشن های سنت آگاتا (Saint Agata). برای کسانی که در این منطقه بزرگ نشده اند، یک آتشفشان فعال شاید نگران نماینده باشد. کاتانسی، با وجود فوران های پی در پی، رابطه ای عاطفی با اتنا دارد. برای ساکنان بومی، این آتشفشان فقط یک کوه است که خراب شده و مجددا سرپا می گردد. جای تعجب ندارد که نماد اصلی این شهر، یک ققنوس است.

مول بول، فیلیپین

جون وی لائو درباره این عکس می گوید:

یک دسته بزرگ از ماهی های ساردین در مول بول (Moalboal)، راه را برای یک غواص باز می نمایند. اینجا تنها نقطه روی زمین است که چنین چشم انداز طبیعی هر روز اتفاق می افتد.

لانگ کوک، ویتنام

Nguyen Phuc Thanh اظهار می نماید:

لانگ کوک (Long Coc) در ویتنام با شکل های کاسه ای مواج، زیباترین کوهستان چای در این کشور است که اندازه زیادی چای صادراتی در آن فراوری می گردد. پوشش مه در شروع زمستان، صحنه یک طلوع آفتاب شگفت انگیز را به وجود آورده است.

استوکسنس، ایسلند

ویتولد زیومک بیان می نماید:

ما شاهد ورود هوای سردتر به ایسلند بودیم. ناگهان طوفانی رخ داد و ذرات باران یخ زده را پرتاب کرد. تجربه فوق العاده ای بود.

سابارایا، اندونزی

دانی هری ابراز می نماید:

پسر بچه های مدرسه ابتدایی از سر کنجکاوی از صف اول کهنه سربازها سرک می کشند تا شاهد یک رویداد تئاتری باشند که برای گرامی داشت زمان جنگ در سابارایا برگزار شده بود.

جنوب چین

کارول پارایت از عکس خود می گوید:

این جنگل سنگی در جنوب چین قرار گرفته است و شامل قله های متعددی است که در اثر فرسایش باران و باد به تدریج به این شکل درآمده اند. کوهستانی در پس زمینه این عکس به چشم می خورد که طی میلیون های سال شکل گرفته است. در فاصله بین این دو کوه، آسمان خراش ها به سرعت سر به فلک می کشند و یک کنتراست آشکار به وجود آورده اند.

لی بون ماخشی، پاریس

استفان ناوایلس خالق این تصویر از اولین فروشگاه مدرن لی بون ماخشی است که در سال 1838 تاسیس شد و همچنان با رونق به کار خود ادامه می دهد.

ماکائو، چین

آنتونی لئونگ می گوید:

پس از یک روز طولانی، یک قصاب آماده بستن مغازه خود می گردد. این عکس از داخل بازار سرخ (Red Market) گرفته شده که یک ساختمان سه طبقه در ماکائو است. بازار مذکور در سال 1934 ساخته شد و یکی از قدیمی ترین بازارهای محافظت شده در شکل اصلی خودش به شمار میرود و نامش از آجرهای به کار رفته در این ساختمان اقتباس شده است.

کاخ رندال، لتونی

چشم انداز چشم پرنده از باغ های اطراف کاخ رندال در لتونی را در این عکس می بینید که در سال 1736 ساخته شد و عکاس آن، Pavels Prokopecs است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "این تصاویر زیبا از جشنواره عکاسی جهانی سونی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تصاویر زیبا از جشنواره عکاسی جهانی سونی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید