شیرینی های مجذوب کننده و خوشمزه ژاپن

به گزارش وبلاگ پنجره، آوازه غذاهای ژاپنی از سوشی های لذیذ گرفته تا رامن و تمپورا در سراسر جهان پیچیده است اما شیرینی های ژاپن نیز چیزی از غذاهای این کشور کم نداشته و با تنوع بالا توانسته اند گردشگران را شیفته خود نمایند. این شیرینی های مجذوب کننده معمولا به عنوان دسر و بعد از غذا سرو می شوند. ژاپن طعم های متنوع و بی شماری برای ارائه دارد. پس اگر این کشور را برای مقصد بعدی خود انتخاب نموده اید حتما شیرینی های محبوب ژاپنی را امتحان کنید.

شیرینی های مجذوب کننده و خوشمزه ژاپن

آنچه در این مطلب می خوانید

  • لذیذترین شیرینی های ژاپن
  • موچی
  • کرپ از معروفترین شیرینی های ژاپن
  • یاتسوهاشی
  • شیرینی ژاپنی دورایاکی
  • شیرینی دانگو
  • کیک قطره باران
  • اوشیروکو، دسر ژاپنی
  • شیرینی سوشی
  • دایفوکو از معروفترین شیرینی های ژاپن
  • شیرینی ایماگاوایاکی
  • موز توکیو
  • شیرینی ژاپنی سنبی
  • سوفله پنکیک از مجذوب کنندهترین شیرینی های ژاپن
  • توکوروتن
  • سخن پایانی

لذیذترین شیرینی های ژاپن

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم بدون شک شرینی و دسر را می توان جز جدایی ناپذیر جاذبه های گردشگری تور ژاپن به شمار آورد. طبق تجربه گردشگران محال است که یک بعد از امتحان کردن شیرینی های ژاپن عاشق آن نشوید. پس در ادامه با ما همراه شده و با شیرینی های معروف ژاپن آشنا شوید.

موچی

هیچ گزینه ای بهتر از موچی برای آغاز معرفی شیرینی های ژاپن وجود ندارد. این کیک برنج ژاپنی که از موچیگوم (برنج چسبناک ژاپنی) تهیه شده است، غذای مهم جشنواره ای است که صدها سال است در ژاپن تهیه می گردد

موچی یکی از غذاهای کلیدی در جشنواره های فصلی مانند جشنواره سال نو ژاپنی است، اما معمولاً در طول سال نیز می توان از سرو آن لذت برد. این شیرینی که به علت قوام چسبناک فوق العاده اش شناخته می گردد، با کوبیدن برنج چسبناک به شکل خمیر و سپس قالب گیری آن به شکل دلخواه درست می گردد. موچی را می توان به تنهایی خورد، اگرچه اغلب آن را همراه با بستنی واگاشی و موچی درست می نمایند.

به طور سنتی، موچی به وسیله دو نفر ساخته می گردد که به طور پشت سر هم کار می نمایند تا خمیر آرد برنج شیرین چسبناک را با استفاده از کینه (پتک چوبی) بکوبند و خیس نمایند. تماشای این یک فرآیند پر زحمت بسیار مجذوب کننده بوده ور در صورتیکه که خوش شانس باشید می توانید آن را در بعضی از نقاط ژاپن مشاهده کنید.

اگر از نارا تماشا کردید، توصیه می کنیم به غرفه ناکاتانیدو بروید. چرا که مالک آن - میتسوئو ناکاتانی - به عنوان سریع ترین سازنده موچی در ژاپن معروفیت دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 10 غذای ژاپنی که بسیار محبوب هستند

کرپ از معروفترین شیرینی های ژاپن

پنکیک یا کرپ ژاپنی با توجه به سلیقه سرآشپز دستور پخت های متنوع دارد. پن کیک کرپ توت فرنگی، کرپ های خیابانی (میوه ها + خامه + شربت انتخابی شما)، ماچا کرپ، کرپ کارامل موز، کرپ آزوکی چای سبز با خامه فرم گرفته و اسپند و کرپ موچی همه و همه در دسته شیرینی کرپ ژاپنی قرار می گیرند. این نوع شیرینی ها در توکیو بسیار محبوب بوده و با خمیر پنکیک و حرارت دادن آن در لایه های نازک پنکیک تهیه می شوند.

با توجه به سلیقه خود می توانید میوه هایی مانند توت فرنگی، بلوبری، موز و کیوی را برای تهیه کرپ بهره ببرید.

کرپ های خیابانی به عنوان میان وعدع ای لذیذ بیش از سایر کرپ ها هوادار داشته و معمولا همراه با چای گرم و لذیذ ژاپنی سرو می شوند. در گشت و گذار خود در خیابان های توکیو حتما غرفه های مخصوص پخت کرپ را خواهید دید.

یاتسوهاشی

یاتسوهاشی八ツ橋)) یک شیرینی ژاپنی است که از آرد برنج، شکر و دارچین تهیه می گردد. این شیرینی بسیار مجذوب کننده به عنوان معروفترین شیرینی توکیو نیز شناخته شده و می توانید آن را در بسته بندی های متنوع در مغازه های سوغاتی فروشی ببینید. فروشگاه های خرید سوغاتی درفرودگاه توکیو نیز یاتسوهاشی را به گردشگران ارائه می دهند.

تهیه شیرینی یاتسو هاشی به عنوان یکی از معروفترین شیرینی های ژاپن بسیار ساده می باشد. این شیرینی از آرد برنج چسبناک، شکر و دارچین تهیه و در فر پخته می گردد. شکل کراکرهای یاتسوهاشی سخت شبیه چنگ ژاپنی، کوتو یا ساقه بامبو است که از طول بریده شده است.

در ژاپن یاتسو هاشی به عنوان یک میان وعده سالم و پر انرژی سرو می گردد. این دسر لذیذ را می توانید از غرفه های غدای خیابانی یا در رستوران های ژاپن سفارش دهید.

شیرینی ژاپنی دورایاکی

نوبت به یک شیرینی معروف ژاپنی است. دورایاکی! شیرینی دوریاکی یک خوراکی غنی و پر کالری است که با دو پنکیک کوچک پر شده و با خمیر لوبیا قرمز درست می گردد.

از آنجایی که دوریاکی از نظر مواد غذایی بسیار سنگین و البته شیرین است طور معمول به عنوان یک میان وعده سرو می گردد.

دورا در زبان ژاپنی به معنای گونگ است. جدای از شباهت در اشکال، افسانه ها حاکی از آن است که اولین دورایاکی به وسیله کشاورزی ساخته شد که از گونگ برای تهیه پنکیک استفاده می کرد. با این وصف می توان دوریاکی را از شیرینی های ژاپن سنتی معرفی کرد.

دورایاکی اصلی تنها از یک لایه تشکیل شده بود. شکل فعلی آن در سال 1914 به وسیله Usagiya در منطقه Ueno توکیو اختراع شد. در سفر به ژاپن حتما دوریاکی را متحان و حتی می توانید این شیرینی را به عنوان سوغات در بسته بندی های زیبا و محکم بخرید.

بیشتر بخوانید: غذاهای حلال ژاپنی

شیرینی دانگو

این کوفته های برنجی شیرین که برروی سیخ قرار گرفته اند را می توانید در غرفه های خیابانی، شیرینی فروشی های محلی یا جشنواره های سراسر ژاپن پیدا کنید. دانگو شبیه به موچی معروف یا توپ های برنج چسبناکی است که جویدنی و شیرین هستند. آنها در طعم های متنوع مانند لعاب سس سویا شیرین و خمیر لوبیا قرمز تهیه می شوند.

شما می توانید با توجه به اینکه شیرینی دانگو چگونه و با چه چیزی ساخته شده است والبته چه طعمی را می پسندید دانگوی مورد علاقه خود را بخرید. میتاراشی دانگو (لعاب شده با سس سویا)، آنکو دانگو (روکش شده با خمیر شیرین لوبیا قرمز)، و هانامی دانگو (دانگو سه رنگ) معروفترین طعم های دانگو هستند.

شهر اوزاکا معروفترین دانگوهای ژاپن را در غرفه های شیرینی پزی خود ارائه می دهد. دانگو همانطور که از نامش پیداست، با یک لعاب خوش طعم میسو پوشانده شده است. گردشگران می توانند پس از یک اوزاکا گردی با خوردن دانگو به عنوان یکی از لذیذترین شیرینی های ژاپن انرژی دوباره به دست آورند.

کیک قطره باران

کیک قطره ای یک کیک زیبا و لطیف است که از زمان کشف آن نه فقط ژاپنی ها بلکه گردشگران را نیز شیفته خود نموده است. این کیک که در سال 2014 به وسیله شرکت Kinseiken Seika ساخته شد یک دسر کروی بر پایه ژله است که دقیقا شبیه قطره باران است.

ظاهر نمادین شیرینی با ترکیب آب معدنی و آگار آگار به دست می آید. از آنجایی که اساس کیک آب است، کالری آن تقریباً صفر و برای افرادی که رژیم هستند مناسب می باشد.

این دسر ترند ژاپنی را به عنوان یک غذای کم کالری و محبوب می توان به راحتی در خانه فقط با چند ماده تهیه کرد. نکته جالب اینکه کیکی قطره باران به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین شیرینی های ژاپن با الهام از یک دسر سنتی به نام میزو شینگن موچی، به وسیله سرآشپز دارن ونگ در اسمورگاسبورگ در نیویورک به ایالات متحده معرفی گردید. از آن موقع کیک قطره باران علاوه بر ژاپن در میان آمریکایی ها میز هواداران بسیاری پیدا کرد.

اوشیروکو، دسر ژاپنی

دسر کمی شیرین ژاپنی! اوشیروکو نوعی سوپ شیرین با رایحه ای ملایم از لوبیا قرمز است که طعمش و رایحه اش روح را جادو می نماید. البته همراهی نان تست موچی همه چیز را حتی بهتر می نماید! این غذا از آن دسته شیرینی های ژاپن است که برای ساکنان این کشور طعمی نوستالژیک دارد. بنابراین از طعم آن نمی توان گذشت.

هر چند که اوشیروکو ماهیتی گرم دارد و به عنوان دسری دلچسب برای روزهای سرد زمستانی شناخته می گردد اما می توان از طعم آن در تمامی روزهای سال لذت برد.

در خصوص طرز تهیه اوشیروکو می توان گفت که از لوبیاهای شیرین آزوکی (لوبیا قرمز) تهیه می گردد و روی آن موچی برشته شده (کیک برنجی) یا شیراتاما دانگو (کوفته های آرد برنج چسبناک) قرار می گیرد. اوشیروکو را می توان به سادگی با کنسرو آنکو (خمیر لوبیا قرمز)، کنسرو لوبیا قرمز و موچی بسته بندی شده از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی سوغات ژاپن

شیرینی سوشی

سوشی های شیرین ژاپنی طعم های مختلفی دارند اما معروفترین آن سوشی موز نام دارد. در این دسر با الهام از شرینی های ژاپن سنتی موز، شکلات و پسته را ترکیب نموده و شیرینی بهشتی را خلق می نمایند. ممکن است طبق نظر بعضی شیرینی سوشی به خوشمزگی واگاشی نرسد اما مطمئنا طعمی بی نظیر و بهشتی دارد. برش های موز با شکلات که با پسته خرد شده پوشیده شده طعمی فوق العاده شیرین، شکلاتی و ترد به سوشی موز می دهد.

نکته مثبت دیگر اینکه تهیه این سوشی شیرین تنها به 3 ماده و 15 دقیقه وقت احتیاج دارد. حتی پرمشغله ترین مادرها و پدرها هم می توانند این خوراکی سرگرم نماینده و اعتیادآور را در هر زمانی تهیه نمایند. اگر علاقه مند به سوشی هستید پیشنهاد می کنیم سوشی موز را به عنوان دسر سفارش داده و طعمی متفاوت از دسرهای ژاپن را تجربه کنید.

دایفوکو از معروفترین شیرینی های ژاپن

دایفوکوموچی (یا به زبان سادگی دایفوکو) یکی دیگر از انواع محبوب شیرینی واگاشی است که با موچی درست می گردد. این شیرینی شامل یک گلوله یا کره موچی می باشد که برای تهیه آن از خمیر لوبیا قرمز استفاده شده و داخل خمیر با موادی مانند توت فرنگی پر می گردد.

جدا از خمیر لوبیا شیرین، دایفوکو را می توان با مواد پرنماینده و مواد مختلفی مانند زردآلو، شاه بلوط، ماگ و بستنی درست کرد. نسخه لذیذتر آن پر شده با یک توت فرنگی کامل با نام ichigo daifuku شناخته می گردد.

شیرینی ایماگاوایاکی

به گفته ژاپنی ها هیچ ژاپنی نیست که از خوردن شیرینی خوش طعم imagawaaki سیر گردد. در واقع ایماگاوایاکی یک غذای خیابانی محبوب در ژاپن است. این دسرهای پنکیک مانند با لوبیا قرمز شیرین پر شده و در قالب های چدنی دیسکی شکل پخته می شوند تا ترد شوند.

ایماگاوایاکی بعلاوه به عنوان کایتنیاکی یا اوبانیاکی نیز شناخته می گردد، این شیرینی به طور سنتی با خمیر لوبیا قرمز پر می گردد، اما می توان آنها را با مواد پرنماینده دیگری مانند کاسترد وانیلی، شکلات و چای سبز درست کرد. آنها را حتی می توان با پر کردن مواد طعم دار مانند کاری و پنیر نیز درست کرد.

اگر به تایوان رفته اید، پس ایماگاواکی باید برای شما آشنا باشد. آنها به عنوان کیک چرخ در تایوان شناخته می شوند و در بازارهای شبانه تایوانی به فروش می رسند. ایماگاوایاکی به عنوان معروفترین شیرینی های ژاپن نیز شناخته می گردد.

بیشتر بخوانید: جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

موز توکیو

موز توکیو ((東京ばな奈 که با تلفظ 東京バナナ) یا 東京ばなな نیز نوشته می گردد) یک کیک اسفنجی موز شکل ژاپنی است که با خامه با پر شده. این شیرینی سوغاتی رسمی توکیو است و به وسیله شرکت Grapestone [ja] فراوری و فروخته می گردد.

این شیرینی توکیویی طعم های مختلفی دارد و معمولا به صورت یک عددی در پلاستیک بسته بندی می گردد. طعم اصلی به عنوان میتسوکتا موز توکیو (見ぃつけたっ) شناخته شده و با کرم کاستارد موز پر می گردد. برای فیلینگ کرم نیز از پوره موز صاف شده استفاده می نمایند. بعد از پخت، کیک اسفنجی را بخارپز نموده تا بافت نرمی پیدا کند.

توکیو موز میتسوکتا در کارخانه MASDAC Corporation در توکوروزاوا، سایتاما فراوری می گردد. شیرینی موز توکیو در فروشگاه های توکیو و چندین فرودگاه بزرگ ژاپن فروخته می شوند.

شیرینی ژاپنی سنبی

سنبی ((煎餅یک نوع کراکر برنج ژاپنی است. این شیرینی لذیذ در اشکال، میزان ها و طعم های مختلفتهیه شده و هواداران خاص خود را دارند. سنبی ها به عنوان یکی از سنتی ترین شیرینی های ژاپن اغلب با چای سبز و به عنوان یک میان وعده خورده می شوند. بعضی نیز در میهمانی های عصرانه با این شیرینی از میهمانان خود پذیرایی می نمایند.

انواع مختلفی از سنبی سنتی ژاپنی وجود دارد. می توان آنها را پخته یا سرخ کرد. برزای تهیه سنبی به غیر از برنج، می توان از آرد گندم یا نشاسته استفاده کرد. بعضی نیز غیر از غلات از مواد دیگر مانند ساکانا سنبی (ماهی سنبی)، رنکون سنبی (ریشه نیلوفر آبی) و هونه سنبی (استخوان سنبی) استفاده می نمایند.

سوفله پنکیک از مجذوب کنندهترین شیرینی های ژاپن

اگر پنکیک های پف دار ضخیم دوست دارید، پس عاشق پنکیک سوفله خواهید شد. آنها از لذیذترین شیرینی های ژاپن هستند که با افزودن سفیده تخم مرغ اضافی تهیه می شوند، بنابراین قد و پف بیشتری دارند.

پنکیک ژاپنی با زدن مخلوط مرنگ در خمیر پنکیک و سپس پختن آن در حلقه های فلزی در دمای پایین تهیه می گردد. این دقیقا همان ترفندی است که به پنکیک ها ارتفاع بیشتری می دهد.

پنکیک ژاپنی معمولا با سس خامه ای شیری آغشته شده اند، اما می توان آن ها را با مواد مختلف مانند پودر قند، شربت شیرین، میوه های تازه، خامه فرم گرفته و بستنی سرو کرد.

بیشتر بخوانید: با برترین شهر بازی های ژاپن آشنا شوید

توکوروتن

توکوروتن یک نوع دسر در میان شیرینی های ژاپن است که از آگاروفیت ها تهیه می گردد. این نوع شیرینی بیش از هزار سال است که به وسیله ژاپنی ها سرو می گردد. تصور می گردد که توکوروتن در دوره نارا به وسیله چین به ژاپن معرفی گردیده است. این شیرینی به طور سنتی با جوشاندن تنگوسا (Gelidium amansii) و سپس هم زدن بسیار به شکل ژله تهیه می شد.

امروزه توکوروتن یک میان وعده محبوب در طول تابستان در ادو (توکیو) به شمار می رود.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید و می خواهید طعم واقعی غذاهای لذیذ این کشور را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم بعد از غذا حتما شیرینی ها و دسرهای ژاپن را نیز امتحان کنید. ژاپنی ها اهمیت ویژه ای به غذا و سلامتی می دهند از این رو شیرینی ها و دسرهای ژاپنی با برترین و سالم ترین مواد غذایی تهیه می شوند. در این مطلب با لذیذترین شیرینی های ژاپن و مواد به کار رفته در آن آشنا شدید. شما می توانید شیرینی مورد علاقه خود را انتخاب نموده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از وبلاگ پنجره کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک

به "شیرینی های مجذوب کننده و خوشمزه ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی های مجذوب کننده و خوشمزه ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید