لبخند زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟

به گزارش وبلاگ پنجره، لبخند زدن و شاد بودن به طور کلی طول عمر شما را افزایش می دهد و از بسیاری بیماری ها جلوگیری می نماید.

لبخند زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟

هر زمان که لبخند می زنید، جشن مختصری در مغزتان بر پا می گردد. عمل خندیدن سبب فعال کردن پیغام رسان های عصبی می گردد که برای سلامتی و شادی مفید هستند. در این نوشتار از وبلاگ پنجره به آنالیز تاثیر لبخند بر مغز می پردازیم.

تاثیر لبخند بر مغز

آیا می دانستید خندیدن سبب آزاد شدن نوروپپتیدها می گردد که ماموریت شان، مبارزه با استرس است؟ نوروپپتیدها مولکول های کوچکی هستند که مجوز برقراری ارتباط را می دهند. این مولکول ها زمانی که ما خرسند، غمگین، عصبانی، افسرده و هیجان زده هستیم، پیغام رسانی به کل بدن را تسهیل می نماید. زمانی که لبخند می زنید انتقال دهندگان عصبی احساسات خوب، (دوپامین، اندورفین و سروتونین ) آزاد می گردد. این آزادسازی نه تنها به بدن آرامش می دهد، بلکه می تواند ضربان قلب و فشار خون را نیز پایین بیاورد. اندورفین ها بعلاوه به عنوان یک مسکن طبیعی درد عمل می نمایند.

در نهایت، سروتونینی که به واسطه لبخند شما آزاد می گردد، به عنوان یک عامل ضدافسردگی و سرحال نماینده عمل می نماید. امروزه بسیاری از داروهای ضدافسردگی نیز بر سطوح سروتونین در مغز شما اثر می گذارند، اما اگر به واسطه لبخند خودتان سبب آزاد شدن این انتقال دهندگان عصبی شوید، دیگر احتیاج نیست نگران اثرات جانبی این داروها باشید، به علاوه به نسخه پزشک هم احتیاجی ندارید. اگر همواره وسط روز احتیاج به استراحت دارید مطلب این افراد از چرت زدن وسط روز اجتناب نمایند را بخوانید.

کدام مواد غذایی سروتونین دارند؟

تخم مرغ

زرده ها غنی از تریپتوفان، تیروزین، کولین، بیوتین، اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی هستند که از مهم ترین عوامل موثر در سلامتی و خواص آنتی اکسیدانی تخم مرغ است.

پنیر

پنیر یکی دیگر از منابع عالی تریپتوفان است. به شما پیشنهاد می کنیم مک اند چیز را امتحان کنید که ترکیبی است از ماکارونی، پنیر چدار با تخم مرغ و شیر و منبع خوبی از تریپتوفان.

آناناس

از دهه ها پیش ثابت شده است که آناناس حاوی سروتونین است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از تریپتوفان است. آن را با تخم مرغ و شیر ترکیب کنید تا یک فریتاتای سالمون دودی درست کنید!

آجیل ها و مغزیجات

همه آجیل ها و مغزیجات حاوی تریپتوفان هستند. مطالعات نشان می دهد که خوردن یک مشت آجیل در روز ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری های قلبی و مسائل تنفسی را کاهش دهد.

بوقلمون

گوشت بوقلمون یکی از منابع غنی تریپتوفان محسوب می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شگفت انگیزترین افرادی که از کما زنده برگشته اند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "لبخند زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبخند زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید