دلیل بوجود آمدن لکه های سفید روی دندان چیست؟

به گزارش وبلاگ پنجره، لکه های سفید روی دندان می توانند در اثر عوامل متعددی نظیر بیماری ها و عفونت، کمبود ویتامین، فلوراید اضافی و حتی ضربه به دندان ایجاد شوند.

دلیل بوجود آمدن لکه های سفید روی دندان چیست؟

به گزارش باشگاه وبلاگ پنجره، وجود لکه های سفید روی دندان می تواند باعث از بین رفتن زیبایی لبخند شما گردد. بسیاری از اوقات وجود این لکه های سفید بر روی دندان به طور واضح معین نیست، اما با نگاه دقیق تر متوجه می شوید که قسمتی از دندان شما نسبت به سایر نقاط آن سفیدتر است.

لکه های سفید روی دندان می توانند در اثر عوامل متعددی نظیر بیماری ها و عفونت، کمبود ویتامین، فلوراید اضافی و حتی ضربه به دندان ایجاد شوند.

لکه های سفید روی دندان ها برای سلامتی شما خطری ندارند و در واقع یکی از مسائل مرتبط با زیبایی هستند که بعضی افراد در دوره ای از زندگی آن را تجربه می نمایند.

اما این مسئله می تواند اعتماد بنفس افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در این مقاله قصد داریم در خصوص علل مشاهده این لکه ها روی دندان ها و نحوه پیشگیری از آن را شرح دهیم.

دلایل ایجاد لکه های سفید روی دندان ها چیست؟

- دلایل متعددی برای ظاهر شدن لکه های سفید روی دندان ها وجود دارد، اما شایع ترین علت آن فلوروز دندان است، وضعیتی که در نتیجه کمبود مواد معدنی در مینای دندان به علت دریافت بیش از حد فلوراید در بدن ایجاد می گردد. این اتفاق زمانی حادث می گردد که مینای دندان در حال تشکیل است.

- یکی دیگر از علل شایع ایجاد لکه های سفید روی دندان ها، هیپوپلازی مینای دندان است و زمانی ایجاد می گردد که مینای دندان فرد به درستی شکل نگرفته باشد، این عارضه بیشتر در دوران کودکی زمانی رخ می دهد که دندان ها در حال رشد هستند و ممکن است به پوسیدگی دندان تبدیل شوند.

- لکه های سفید می تواند به علت رعایت نکردن بهداشت دندان با خوردن غذا های شیرین و اسیدی زیاد ایجاد گردد.

چگونه از بروز لکه های سفید روی دندان جلوگیری کنیم؟

تعدادی از اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای محافظت از دندان ها و جلوگیری از ظاهر شدن لکه های سفید انجام دهید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

بیشتر مردم می توانند با مسواک زدن دندان های خود دو بار در روز با خمیردندان حاوی فلوراید و نخ دندان کشیدن یکبار در روز از ظاهر شدن لکه های سفید جلوگیری نمایند. تشویق این عادات سلامت از کودکی بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش سلامت دندان در بزرگسالی می گردد.

از میزان مناسب خمیر دندان بهره ببرید

با استفاده از میزان مناسب خمیر دندان می توانید از ظاهر شدن لکه های سفید جلوگیری کنید. بچه ها زیر سه سال نباید بیش از معادل یک دانه برنج از خمیر دندان استفاده نمایند، در حالی که بچه ها سه سال به بالا باید از میزان نخود استفاده نمایند.

کاهش مصرف غذا های شیرین و اسیدی

یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از مسائل دندانی، کاهش مصرف غذا های شیرین و اسیدی مضر برای سلامت دندان ها، مانند آب لیمو، میوه ها، دسر های شیرین، نوشابه ها و سایر نوشیدنی ها با قند بالا. نوشیدن آب هنگام خوردن غذا های غنی از قند و بعلاوه غذا های اسیدی می تواند به شستن، تمیز کردن و محافظت از دندان های شما در برابر آسیب یاری کند.

مراجعه به دندان پزشک

بهتر است با پزشک مشورت کنید تا توصیه ها و دستورالعمل های لازم و روش های درمانی لازم را با توجه به موارد بالادریافت کنید.

منبع: فرارو

به "دلیل بوجود آمدن لکه های سفید روی دندان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل بوجود آمدن لکه های سفید روی دندان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید