طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی سریع با طرز پیچیدن آن

به گزارش وبلاگ پنجره، سمبوسه، این غذای فست فودی خوشمزه، انواع مختلفی دارد. عده ای سمبوسه را به شکل سنتی و قدیمی آن یعنی طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی ترجیح می دهند و عده ای هم هوادار مدل های جدیدتر، مثل طرز تهیه سمبوسه پیتزایی یا سمبوسه با گوشت و مرغ یا حتی پپرونی هستند. برای همین در این مطلب به سراغ طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی سریع با طرز پیچیدن آن می رویم تا با آموختن آن بتوانید این غذای خوشمزه را برای اعضای خانواده یا دوستانتان پخته و در کنار هم نوش جان کنید.

طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی سریع با طرز پیچیدن آن

مواد اولیه در طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی

  • پیاز میانه 1 عدد
  • گوشت چرخ نموده گوساله 250 گرم
  • قارچ 200 گرم
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • نخودفرنگی 150 گرم
  • پنیر پیتزا (در صورت تمایل) به مقدار لازم
  • نان لواش به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر کاری به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی

1. آماده کردن مواد

مثل بیشتر غذاهای ایرانی، در تهیه سمبوسه گوشت و قارچ هم کار با تفت دادن پیاز آغاز می گردد. برای این کار، پیازتان را نگینی خرد نموده و با قدری روغن توی ماهیتابه ریخته و سرخ کنید.

پس از اینکه رنگ پیازها طلایی شد، گوشت چرخ نموده را هم اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق چوبی، گوشت ها را از هم باز کنید تا خوب توی ماهیتابه پخش شده و به اصطلاح گلوله گلوله نشوند.

بعد از اینکه گوشت حرارت دید و رنگ آن تغییر کرد و از صورتی به قهوه ای تبدیل شد، قارچ ها و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را هم اضافه کنید. در این مرحله شعله را کمی بیشتر کنید تا آب قارچ ها کشیده شده و خوب سرخ شوند.

سپس نخودفرنگی ها را که از قبل پخته اید (می توانید از کنسرو آماده نخودفرنگی که آبکش نموده اید، بهره ببرید)، به همراه ادویه ها شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر کاری هم اضافه نموده و به تفت دادن مواد ادامه بدهید. پس از گذشت چند دقیقه و ترکیب شدن مواد باهم و پختن گوشت ها، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

چنانچه تمایل دارید سمبوسه هایی کش دار و مملو از عطر پنیر پیتزا داشته باشید، آن را هم در این مرحله و تا زمانی که مواد هنوز داغ هستند، اضافه کنید.

نکته: برای اینکه قارچ ها سیاه نشوند و رنگ خود را حفظ نمایند، می توانید از یک قاشق غذاخوری آب لیموی کارخانه ای یا تازه بهره ببرید و آن را همراه با قارچ ها، درون ماهیتابه بریزید.

2. پیچیدن سمبوسه ها

هنر اصلی در تهیه هر نوع سمبوسه، پیچیدن آن است که برای خیلی ها کار دشواری محسوب می گردد. اما فقط کافی است طرز پیچیدن آن را یک بار یاد بگیرید، تا برای همواره در خاطرتان بماند.

برای نان سمبوسه بهتر است از نان لواش ماشینی یا کارخانه ای بهره ببرید که شکل صاف تر و در نتیجه دورریز کمتری دارد. بعلاوه خمیر یوفکای آماده هم گزینه خوبی محسوب می گردد که نتیجه اش سمبوسه هایی ترد و نازک است.

برای آغاز پیچیدن، ابتدا نان ها را از طول به دو تا سه قسمت (بسته به مقدار نان) برش دهید تا مستطیل هایی بلند به ضلع 10 تا 15 سانتی متر داشته باشید. هرچه ضلع مستطیلتان بیشتر باشد، مقدار سمبوسه ها بزرگ تر خواهد شد.

پس از بریدن نان ها، مستطیلتان را از ضلع آن، به صورت مورب به سمت طول آن تا کنید. این طوری یک مثلث توخالی خواهید داشت. داخل مثلث را با مقدار کافی از مواد سمبوسه پر کنید. سپس مثلث را در طول نان تا زده و چند دور، دور خودش بپیچید تا خوب بسته گردد. سمبوسه های پیچیده را توی یک سینی یا دیس مسطح کنار بگذارید و آنقدر به پیچیدن سمبوسه ها ادامه بدهید تا موادتان تمام گردد.

نکته: وقتی سمبوسه درست می کنید، باید مراقب باشید که آن ها را زیاد پر نکنید. در صورتی که مواد را بیش از گنجایش نان در دل سمبوسه پر کنید، نان شما پاره شده و هنگام سرخ کردن، مواد به داخل روغن می ریزند.

پس از اینکه تمام سمبوسه ها را پیچیدید، روغن مخصوص سرخ کردنی را داغ نموده و سمبوسه ها را سرخ کنید. سرخ شدن هر سمت سمبوسه فقط یکی دو دقیقه طول می کشد، پس حواستان باشد که سمبوسه ها را به محض طلایی شدن، برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ گردد. سپس آن ها را روی توری فلزی یا دستمال مخصوص روغن گیری قرار بدهید تا روغن اضافه شان خارج گردد.

در نهایت، سمبوسه ها را با انواع سس تند سرو کنید.

سوالات متداول در طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی

در این مطلب کوشش کردیم طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی را به صورت کاملا سریع و آسان، همراه با نحوه پیچیدن آن و تمام فن و فن هایی که دارد، به شما آموزش بدهیم. در ادامه، به بعضی از سوالات متداول شما پاسخ می دهیم.

طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ در فر به چه صورت است؟

می توانید سمبوسه ها را در فر بپزید، اما به مقدار زمانی که سرخشان می کنید، ترد نمی شوند. برای پختن سمبوسه در فر، روی سمبوسه ها را به کمی روغن آغشته کنید و روی سینی فر قرار بدهید. سپس سمبوسه ها در فرِ از قبل گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا سمبوسه ها طلایی شوند.

آیا نگهداری از سمبوسه ها در فریزر امکان پذیر است؟

بله، می توانید سمبوسه های پیچیده ولی سرخ نشده را فریز کنید. برای این کار، سمبوسه های پیچیده شده را با احتیاط روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید (برای جلوگیری از چسبیدن آن ها به سینی) بچینید. سینی فر را در فریزر قرار بدهید و بگذارید تا سمبوسه ها یخ بزنند. سمبوسه های یخ زده را از فریزر خارج نموده و در کیسه پلاستیکی قرار بدهید و به فریزر برگردانید. سمبوسه را می توان تا 6 ماه منجمد کرد. سپس برای استفاده، آن ها را از فریزر خارج نموده و پس از یخ زدایی، سرخ کنید.

طرز تهیه سمبوسه با مرغ و قارچ چگونه است؟

چنانچه به هر دلیلی تمایل به استفاده از گوشت قرمز نداشتید، می توانید به جای آن از مرغ بهره ببرید. به همین منظور، سینه یا فیله مرغ را چرخ نموده و طبق دستوری که در بالا شرح دادیم، پیش بروید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی سریع با طرز پیچیدن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خانگی سریع با طرز پیچیدن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید