رشد و درمان تومور های مجازی گامی هم در درمان سرطان

به گزارش وبلاگ پنجره، محققان با رشد و درمان تومور های مجازی گامی مهم در توسعه درمان های نو برای سرطان برداشتند.

رشد و درمان تومور های مجازی گامی هم در درمان سرطان

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پنجره، توانایی رشد و درمان تومور های مجازی گامی مهم به منظور توسعه درمان های نو برای سرطان است. نکته مهم این است که دانشمندان می توانند از تومور های مجازی برای بهینه سازی طراحی دارو های مبتنی بر نانوذرات قبل از آزمایش در آزمایشگاه یا روی بیماران استفاده نمایند.

نتایج این پروژه در قالب مقاله ای با اسم پلتفورم محاسباتی برای کشف اتوماتیک نانوحامل ها به منظور درمان سرطان در مجله Computational Materials منتشر شده است. این مقاله نتیجه پروژه اروپایی EVONANO است.

هاوئرت از محققان این پروژه می گوید: شبیه سازی ها ما را قادر می سازد تا بسیاری از درمان ها را خیلی سریع و برای انواع زیادی از تومور ها آزمایش کنیم. ما هنوز در مراحل اولیه ساخت تومور های مجازی هستیم، با توجه به ماهیت پیچیده بیماری، امیدواریم که این تومور های ساده دیجیتالی بتواند به ما در طراحی کارآمدتر نانوپزشکی برای سرطان یاری کند.

هاوئرت گفت: داشتن نرم افزار برای رشد و درمان تومور های مجازی می تواند در توسعه درمان های هدفمند سرطان مفید واقع گردد. در آینده، ایجاد یک دوقلو دیجیتالی از تومور بیمار می تواند طراحی درمان های نانوذره ای نو را فراهم کند، این کار بدون احتیاج به آزمایش و خطای وسیع یا کار آزمایشگاهی، که اغلب هزینه زیادی دارد و در قابلیت تکرار سریع محدود است، انجام می گردد.

دارو های مبتنی بر نانوذرات دارای پتانسیل بالاتری برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی هستند. این بدان علت است که نانوذرات حامل های کوچکی هستند که می توانند برای انتقال دارو ها به تومور ها مهندسی شوند. طراحی این نانوذرات توانایی حرکت آن ها در بدن را تغییر داده و سلول های سرطانی را به درستی هدف قرار می دهد. به اسم مثال، مهندسی زیستی می تواند میزان، بار یا ماده نانوذره را تغییر دهد، نانوذرات را با مولکول هایی بپوشاند که تشخیص آن ها را برای سلول های سرطانی آسان می نماید یا آن ها را با دارو های مختلف بارگذاری کند تا سلول های سرطانی را از بین ببرد.

با استفاده از پلتفورم نو EVONANO، این تیم توانست تومور های ساده و تومور های پیچیده تر سرطانی را شبیه سازی کند که گاهی درمان آن ها سخت است و منجر به عود مجدد در بعضی از بیماران سرطانی می گردد. این راهبرد، طرح های نانوذره ای را که در تحقیقات قبلی موثر بود و بعلاوه راهبرد های نو بالقوه برای طراحی نانوذرات را شناسایی کرد.

بالاز ادامه داد: ابزاری که ما در EVONANO توسعه دادیم، پلتفورمی برای آزمایش فرضیه ها در خصوص اثربخشی نانوذرات برای سناریو های مختلف تومور است.

این نرم افزار منبع باز است؛ بنابراین، می توان امیدوار بود که سایر محققان از آن برای ساختن نانودارو های سرطانی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد و درمان تومور های مجازی گامی هم در درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد و درمان تومور های مجازی گامی هم در درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید