خبرنگاران معافیت مالیاتی شامل سازمان های مردم نهاد و خیریه ها می گردد

به گزارش وبلاگ پنجره، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی مشمول معافیت مالیاتی می شوند.

خبرنگاران معافیت مالیاتی شامل سازمان های مردم نهاد و خیریه ها می گردد

مهرداد جهاندیده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ پنجره اظهارداشت: براساس بند(ح) تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 کشور، تمامی دستگاه های موضوع ماده(29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می نمایند مکلفند همه حمایت ها و یاری های خود را به افراد حقیقی تنها به وسیله حواله های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

وی ادامه داد: اجرای این بند از قانون بودجه نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد را خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می فرایند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد احتمال دارد که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه ها می گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی است این مؤسسات و سازمانها در صورت داشتن هرگونه سوال می توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی [email protected] ارسال تا همکاران در وزارت متبوع در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معافیت مالیاتی شامل سازمان های مردم نهاد و خیریه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معافیت مالیاتی شامل سازمان های مردم نهاد و خیریه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید