خانواده ها نگران تحصیل دانش آموزان نباشند ، صحبت در خصوص تقویم آموزشی زود است ، بهداشت مدارس رعایت شده

به گزارش وبلاگ پنجره، ثقفی گفت: خانواده ها با توجه به شرایط پیش آمده نگران فرایند تحصیلی فرزندشان و آموزشش هستند. مجددا اعلام می کنیم مدارس همه روزه به کار خودشان ادامه می دهند.

خانواده ها نگران تحصیل دانش آموزان نباشند ، صحبت در خصوص تقویم آموزشی زود است ، بهداشت مدارس رعایت شده

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ پنجره، ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش در جمع وبلاگ پنجره در خصوص شرایط فعلی مدارس گفت: همان طور که می دانید طی بخش نامه ای که روزگذشته به مدارس شهر تهران ابلاغ شد کلیه مدارس موظف به بازگشایی هستند و در طول ساعاتی که معین شده یعنی 8 تا 12 باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری مدرسه حضور داشته باشند تا ادامه فرایند آموزشی مدرسه بپردازند.

وی ادامه داد: آموزش در مدرسه تعطیل بردار نیست درست است همه درگیر بیماری کرونا شدیم و زندگی را تحت الشعاع قرار داده، اما وظیفه ما به عنوان پایگاه آموزشی در سطح مدارس هست و مدارس موظف هستند فعالیتشان را ادامه دهند اما به دلیل شرایط خاصی که داریم متاسفانه امکان حضور دانش آموزان و معلمان را نداریم، ولی می توانیم از این شرایط به عنوان فرصت استفاده کنیم و روش های نوین آموزشی را فکر کنیم و بهره برداری کنیم ما نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم، اما می توانیم روش های نوین آموزشی را دست یابیم.

ثقفی با اشاره به زحمات مسولان مدارس در این روزها گفت: از مدیران مدارس و دبیرانی که با استفاده از امکانات خودشان کار می نمایند تشکر می کنیم و باید بگوییم وظیفه آموزش خودشان را انجام می دهند، اما وقتی این کار به صورت متمرکز و با مدیریت آموزشی باشد می تواند از سایر ظرفیت ها تکنولوژی های روز و امکانات دیگر استفاده کند و فرایند آموزش را امتداد ببخشد نه اینکه تعطیل نمایند، این نگرانی را در خانواده ها مشاهده کردیم با توجه به شرایطی که پیش آمده نگران فرایند تحصیلی فرزندشان و آموزشش هستید مجددا اعلام می کنیم مدارس همه روزه به کار خودشان ادامه می دهند با حضور دو نفر از مسئولی مدرسه و تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش های نوین آموزشی بحث آموزش را ادامه بدهند.

سخنگوی آموزش و پرورش توضیح داد: واقعا ما مدرسه را باید به چشمم پایگاه عظیم اجتماعی نگاه کنیم و نباید از این ظرفیت غافل شویم و از این ظرفیت به اندازه کافی بهره برداری نکنیم امیدوارم همه مدیران مدارس که با دلسوزی نسبت به وضع دانش آموزان پیگیر هستند این کار را مدیریت نمایند وظیفه راهبری آموزشی خودشان را انجام بدهند و به شکل درستی فرایند آموزش تعطیل نگردد و با روش های نوین صرفا ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هنوز در خصوص جا به جایی تقویم آموزشی و امتحانات زود است صحبت کنیم بیان کرد: در زمینه شرایط بهداشتی مدارس با توجه به اینکه الان ده روز است که هیچ دانش آموزئی در مدرسه رفت و آمد نکرده نگرانی خاصی نیست ضمن اینکه فقط مدیر و معاون می توانند اتاقشان را ضدعفونی نمایند در خصوص مدت زمان سال تحصیلی این ها مباحث قانونی است که سر موقع خودش آنالیز نهایی و اعلام نظر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خانواده ها نگران تحصیل دانش آموزان نباشند ، صحبت در خصوص تقویم آموزشی زود است ، بهداشت مدارس رعایت شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده ها نگران تحصیل دانش آموزان نباشند ، صحبت در خصوص تقویم آموزشی زود است ، بهداشت مدارس رعایت شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید