جزئیات دیگری از گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد

به گزارش وبلاگ پنجره، شیائومی پیش تر چند گوشی از سری گوشی های پرچم دار شیائومی 12 را روانه بازار کرد. با این حال اما هنوز از گران ترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند این سری یعنی شیائومی 12 اولترا رونمایی نکرده است. اخیراً خبرهای زیادی در خصوص قدرتمندترین گوشی هوشمند شرکت شیائومی در فضای مجازی منتشر شده که هر کدام اطلاعات خاصی در خصوص این محصول تازه شیائومی به ما داده اند. در همین زمینه و به گفته یک افشاگر معروف، شیائومی 12 اولترا می تواند شباهت زیادی به گوشی های شیائومی 12 و شیائومی 12S داشته باشد. ظاهراً این گوشی با بدنه های مختلف و گران قیمتی در اختیار کاربران قرار می گیرد، اما بدون لوگوی قرمز رنگ لایکا.

جزئیات دیگری از گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد

هفته گذشته، افشاگری به نام لی جون اعلام نمود که جانشین می 11 اولترا در راه است و ماه آینده همراه با سری 12S شیائومی به کاربران معرفی خواهد شد. در تأیید افشاگری های لی جون، افشاگر دیگری به نام RODENT950 اخیراً آنچه را که از شیائومی 12 اولترا می توان انتظار داشت، با انتشار یک توییت شرح داده که در ادامه به آنالیز آن می پردازیم.

همانطور که قبلاً معین شده بود، شیائومی از پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند استفاده خواهد نمود. این تراشه که اخیراً معرفی شده، نسخه بهبود یافته تراشه پرچم دار این شرکت محسوب می گردد. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو می شویم. طبق اعلام این شرکت، به طور کلی پردازنده و پردازنده گرافیکی این تراشه تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نمایند و بخش هوش مصنوعی هم به ازای هر وات با کاهش مصرف 20 درصدی روبرو شده است. بنابراین می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

علاوه بر این، RODENT950 انتظار دارد که شیائومی 12 اولترا با یک سیستم دوربین سه گانه همچون می 11 اولترا در اختیار کاربران قرار بگیرد. بعلاوه بیشتر خبرهای این گوشی در رابطه با سیستم دوربین آن است چرا که این روزها نبرد بین گوشی های هوشمند به همین بخش خلاصه می گردد. به طور معین در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه دوربین تله فوتو و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

پیش تر از سنسور Exmor IMX800، به عنوان سنسور اصلی این گوشی هوشمند یاد می شد که مقدار مقدار 1/1.1 اینچی آن، بزرگ ترین سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند به شمار میرود. اما اکنون RODENT950 از سنسور نو 50 مگاپیکسلی IMX989 سونی خبر داده که قرار است به عنوان دوربین اصلی شیائومی 12 اولترا مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر دوربین اصلی، احتمالاً دو سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو و اولترا واید نیز تعبیه شده که کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند. بعلاوه گفته می گردد گوشی 12 اولترا سیستم دوربینی با قابلیت زوم 120 برابری، مقدار سنسور 12 تا 120 میلی متر و گگرددگی دریچه دیافراگمی از f/1.95 تا f/4.1 خواهد داشت.

علاوه بر آن، این افشاگر ادعا می نماید که شیائومی برخلاف سایر گوشی های سری 12، لوگوی قرمز رنگ لایکا را بر روی شیائومی 12 اولترا قرار نخواهد داد. اخیراً دو شرکت شیائومی و لایکا همکاری با یکدیگر را رسما تایید کردند و طبق شایعات منتشر شده، اولین پرچم دار شیائومی مبتنی بر دوربین لایکا در آینده نزدیک روانه بازار می گردد. ظاهراً شیائومی 12 اولترا از نظر طراحی بسیار شبیه به گوشی معرفی نشده شیائومی 12S خواهد بود و احتمالاً به همین علت است که این گوشی و سری شیائومی 12S قرار است ماه آینده با هم به کاربران معرفی شوند.

RODENT950 بعلاوه ادعا نموده که شیائومی 12 اولترا با سه بدنه مختلف روانه بازار می گردد. این گوشی با بدنه چرمی به رنگ های مشکی یا خاکستری، بدنه سرامیکی با رنگ سفید و بدنه تیتانیومی با ظاهری طلایی در اختیار کاربران قرار می گیرد. ظاهراً این گوشی با تنها 12 گیگابایت حافظه داخلی و 512 گیگابایت حافظه داخلی همچون شیائومی 12S و 12S پرو به فروش خواهد رسید. هنوز هیچ جزئیاتی در خصوص قیمت این گوشی های نو شیائومی در دسترس نیست.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزئیات دیگری از گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دیگری از گوشی شیائومی 12 اولترا فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید