بیش از 75 درصد کتب درسی در مدارس استان توزیع شده اند

به گزارش وبلاگ پنجره، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یک میلیون و 729 هزار و 703 جلد کتاب بین مدارس استان توزیع شد.

بیش از 75 درصد کتب درسی در مدارس استان توزیع شده اند

روزبان معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از 75 درصد کتب درسی دانش آموزان تا امروز در مدارس استان توزیع شده اند.

او با اشاره به آخرین شرایط توزیع کتب درسی دانش آموزان در سطح استان، اضافه کرد: ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از دی ماه سال 1400 برای سال تحصیلی پیش رو، به صورت سیستم سراسری شروع شده و حدود 53 حواله و تعداد یک میلیون و 937 هزار و 53 جلد کتب درسی از شرکت چاپ و نشر به وسیله اداره کل آموزش و پرورش استان دریافت شده است و از این رقم تعداد یک میلیون و 729 هزار و 703 جلد کتاب بین مدارس سطح استان توزیع شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده، 96 درصد کتب درسی دریافتی به مدارس در مقاطع و نواحی مختلف سطح استان توزیع شده است و این فرایندی سراسری است، یعنی باید روند ثبت نام کتب در همه مدارس کشور به اتمام می رسید، سپس روند توزیع شروع می شد.

روزبان با اشاره به آمار ثبت نام کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی استان، گفت: در مقطع تحصیلی ابتدایی، حدود 99.9 درصد ثبت نام کتب درسی به اتمام رسیده و در مقطع مبه وسیلهه نیز حدود 94 درصد ثبت نام کتب درسی اجرا شده است و در مقطع فنی وحرفه ای و کارودانش به علت اینکه فرآیند ثبت نام در این مقطع نسبت به سایر مقاطع با تاخیر همراه شد، تا امروز 75درصد ثبت نام کتب درسی اجرا شده است.

او با اشاره به شروع فرآیند توزیع کتب درسی در سطح استان، اضافه کرد: در این فرآیند ابتدا کتب درسی از شرکت چاپ و نشر دریافت و سپس در انبار مرکزی قرار می گیرد و در مرحله بعد از انبار مرکزی به مدارس نواحی و منطقه ها مختلف استان توزیع می گردد با این حال این روند نیازمند صدور مجوز توزیع به صورت حواله سیستمی سراسری است و از تاریخ 14 شهریورماه 1401 شروع شده است و تا امروز بیش از 75درصد کتب درسی بین مدارس توزیع شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: توزیع کتب درسی در مدارس ابتدایی تقریبا تمام شده و برخی مدارس روند توزیع کتب میان دانش آموزان را شروع کردند و در مقطع مبه وسیلهه نیز بیش از 60 درصد کتب در مدارس توزیع شده و در مدارس فنی وحرفه ای و کارودانش نیز به علت تاخیر در ثبت نام، تا به امروز 40 درصد کتب مروبطه را تحویل گرفته اند.

روزبان با اشاره به شرایط استان زنجان در بحث توزیع کتب درسی نسبت به استان های همجوار، اضافه کرد: استان زنجان به لحاظ ثبت کتب درسی در سطح کشور رتبه چهارم را دارد و در مرحله توزیع کتب نیز، رتبه هفتم کشوری را کسب نموده است.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا هفته اول مهرماه همه کتب درسی مقاطع مختلف به دست دانش آموزان برسد. خوشبختانه سال جاری یکی از پیروز ترین روند های اداری را در بحث دریافت و توزیع کتب درسی در سطح استان شاهد بودیم.

وبلاگ پنجره زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 75 درصد کتب درسی در مدارس استان توزیع شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 75 درصد کتب درسی در مدارس استان توزیع شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید