پوتین: علاقه ای به شروع مسابقه تسلیحاتی نداریم، بدون پیش شرط حاضر به تمدید پیمان استارت-3 هستیم

به گزارش وبلاگ پنجره، رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که این کشور علاقه ای به شروع مسابقه تسلیحاتی و استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه تر نداشته و تا خاتمه امسال حاضر به تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، بدون هیچ پیش شرطی است.

پوتین: علاقه ای به شروع مسابقه تسلیحاتی نداریم، بدون پیش شرط حاضر به تمدید پیمان استارت-3 هستیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پنجره به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیان کرد که این کشور علاقه ای به شروع یک مسابقه تسلیحاتی و استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه تر در مکان هایی که چنین موشک هایی هنوز در دسترس نیستند، ندارد.

پوتین روز پنجشنبه در آخرین دور از سری نشست های خود با مقامات نظامی روسیه به منظور آنالیز فرایند توسعه نیروهای مسلح و مجتمع صنایع نظامی این کشور با اعلام این مطلب، اضافه نمود: ما بصورت یک جانبه توقف استقرار موشک های برد متوسط و کوتاه تر را اعلام نموده و به همتایان خود در اروپا و آمریکا هم پیوستن به این اقدام را پیشنهاد نموده ایم. ولی تاکنون تنها از امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پاسخ دریافت نموده ایم و دیگر شرکای ما به این پیشنهاد واکنشی نشان نداده اند. چنین برخوردی ما را وادار نموده تا تدابیری برای مقابله با تهدیدات بالقوه در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی یادآور شد که ایالات متحده در سال 2002 به صورت یکجانبه از پیمان مربوط به محدودیت سامانه دفاع ضدموشکی خارج شد. در آن موقع آمریکا مستقیماً عمل نموده و مسئولیت شرایط به وجود آمده را خود بر عهده گرفت و کوششی نکرد تا این مسئله را به گردن روسیه بیاندازد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: طرف آمریکایی به تازگی از پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر هم به صورت یک جانبه خارج شد، ولی این بار سعی کرد تا مسئولیت این اقدام خود را به گردن روسیه بیندازد. این موضع گیری نمی تواند مورد تایید ما قرار بگیرد، به خصوص آنکه چنین کوشش هایی همچنان ادامه دارد.

وی به مقامات نظامی روس وعده داد که در انتها این نشست مسائل مربوط به تهدیدات بالقوه در رابطه با خروج آمریکا از پیمان موشکی را بطور مفصل آنالیز کند.

ولادیمیر پوتین همچنین تاکید نمود که روسیه آمادگی دارد که تا انتها امسال، بدون هیچ پیش شرطی پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی استارت-3 را تمدید کند.

وی گفت: می خواهم بار دیگر مواضع فدراسیون روسیه را مورد تایید قرار دهم: روسیه آمادگی دارد فوراً و بدون معطلی تا انتها امسال و بدون هیچ پیش شرطی این توافقنامه را تمدید کند. برای آن که بعدا تعبیرات دوجانبه یا سه جانبه ای درباره موضع گیری ما صورت نگیرد، من این مسئله را در اینجا رسماً اعلام می کنم.

رئیس جمهور روسیه یادآور شد: مدت اعتبار پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی به زودی به انتها می رسد. تمامی پیشنهادات ما در این باره همچنان روی میز مذاکره قرار گرفته است، ولی تاکنون از سوی شرکای آمریکایی هیچ واکنشی در این باره دریافت ننموده ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پوتین: علاقه ای به شروع مسابقه تسلیحاتی نداریم، بدون پیش شرط حاضر به تمدید پیمان استارت-3 هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: علاقه ای به شروع مسابقه تسلیحاتی نداریم، بدون پیش شرط حاضر به تمدید پیمان استارت-3 هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید