دژ متحرک؛ قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

به گزارش وبلاگ پنجره، مهر نوشت: خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به سفر مهم رهبر کره شمالی به روسیه، به سفرهای خارجی معدود وی از زمان روی کار آمدن، پرداخت.

دژ متحرک؛ قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی

به نقل از ای.اف.پی، یک قطار زیتونی کره شمالی، مزین به نواری طلایی رنگ امروز با گذر از مرز وارد روسیه شد؛ این دژ متحرک به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تعلق دارد؛ کسی که به منظور ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با این قطار راهی روسیه شده است.

کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدن در سال 2011، در مجموع هفت سفر بین المللی داشته و برای سفر به کره جنوبی دوبار از از مرز دو کره عبور نموده است و برای عمده سفرهای خارجی خود از این قطار خاص استفاده می نماید.

رهبر کره شمالی از سفر سال 2018 به پکن و سفر 60 ساعته به هانوی برای حضور در اجلاسی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در بسیاری دیگر از سفرهای مهم خود از قطارش استفاده نموده است.

عشق به لوکوموتیو در خاندان کیم موروثی است؛ کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون به هراس از هواپیما معروفیت داشت و در نتیجه سفرهای خارجی او به مسافرت های زمینی به چین و روسیه با قطار زرهی محدود می شد.

کیم بزرگ یک بار در سال 2011 قطارش را برای سفر از پیونگ یانگ به مسکو استارت زد؛ یک ماراتن رفت و برگشتی 20 هزار کیلومتری که حدود 24 روز طول کشید.

با این حال، به گفته کنستانتین پولیکفسکی، مقام روس که در آن سفر همراه کیم بزرگ بود، این قطار بسیار مجهز بود و از خرچنگ تازه تا انواع و اقسام نوشیدنی ها در آن پیدا می شد.

براساس روایت رسمی کره شمالی، کیم جونگ ایل زمانی که در سال 2011 به علت حمله قلبی درگذشت، برای بازدید میدانی در قطارش حضور داشت.

قطاری که کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ، پدرش و اجدادش از آن استفاده می کردند، حالا در کاخ یادبود کومسوسان واقع در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته و جسد هر دو رهبر پیشین کره در داخل عمارت دفن شده است.

گفته می گردد خاندان کیم، چندین قطار ویژه تقریباً مشابه دارند که کارخانه ای در پیونگ یانگ آن را فراوری می نماید. به گفته وزارت اتحاد سئول، قطار فعلی کیم جونگ اون، که به دژ متحرک مشهور است، پنجره های ضدگلوله دارد و دیواره و سقف آن هم برای مقاومت برای مواد منفجره، تقویت شده است.

این وزارت با اشاره به اینکه این قطار به تسلیحات تهاجمی و بالگرد برای مواقع اضطراری مجهز بوده و علاوه بر این به علت حمل تجهیزات اضافی، تنها حدود 60 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

با این حال، قطار مذکور به رغم سرعت کُند، مزایای مهمی در مقایسه با هواپیما دارد؛ به ویژه اینکه در موقعیت های غیرقابل پیش بینی از جمله حمله ناگهانی، از انعطاف پذیری به مراتب بیشتری برخوردار است.

به نوشته وزارت اتحاد سئول، اگر هواپیمایی حامل کیم باشد و به آن حمله گردد، شانس نجات به شدت پایین است. بعلاوه پیش بینی مسیر حرکت قطار و ریل ها چالش برانگیزتر است.

پیونگ یانگ به منظور تقویت تدابیر امنیتی داخل قطار، خواهان اعزام محافظ در طول مسیر و ایستگاه ها شده بود؛ درست همان کاری که کیم در سفر هانوی در سال 2019 انجام داد. کیم هفت سفر خارجی داشته؛ چهار بار راهی چین شده و به روسیه، ویتنام و سنگاپور هم هرکدام یک بار سفر نموده است. دو سفر آخر برای نشست با ترامپ بود. او بعلاوه دوبار هم برای سفر به کره جنوبی از مرز گذشت.

او خلاف پدرش، ترسی از هواپیما ندارد و سه بار با هواپیما سفر نموده است؛ دوبار به چین و یک بار هم به سنگاپور و در سال 2014 هم تصاویری از او در حال راهنمایی هواپیما منتشر شد.

جت شخصی او که در سال 2018 با آن به چین رفت، چامائی 1 نام دارد و از نام پرنده ای بومی کره شمالی برگرفته شده و ساخت شرکتی متعلق به شوروی سابق به نام ایلیوشین است.

این هواپیما در سال 2018 زمانی که کیم جونگ اون برای ملاقات با ترامپ به سمت هانوی می رفت، به مقصد سنگاپور به پرواز عایدی اما رهبر کره شمالی در آن نبود و به جای آن سوار هواپیمای ایر چاینا 747 ساخت پکن بود.

براساس گزارش تارنمای فلایت رادار، این هواپیما با شمار پرواز CA122 به هوا برخاست (شماره ای استاندارد برای پروازها از پیونگ یانگ به پکن) و در میانه مسیر شناسه پرواز به CA061 و مسیر به سمت جنوب تغییر کرد. بعضی تحلیلگران مدعی هستند که چین برای آنکه در اجلاس واشنگتن-پیونگ یانگ به حاشیه نرود و به نوعی در جریان مذاکرات باشد، امنیت کیم را با این هواپیما تضمین نموده بود.

310310

به نقل از ای.اف.پی، یک قطار زیتونی کره شمالی، مزین به نواری طلایی رنگ امروز با گذر از مرز وارد روسیه شد؛ این دژ متحرک به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تعلق دارد؛ کسی که به منظور ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با این قطار راهی روسیه شده است.

کیم جونگ اون از زمان روی کار آمدن در سال 2011، در مجموع هفت سفر بین المللی داشته و برای سفر به کره جنوبی دوبار از از مرز دو کره عبور نموده است و برای عمده سفرهای خارجی خود از این قطار خاص استفاده می نماید.

رهبر کره شمالی از سفر سال 2018 به پکن و سفر 60 ساعته به هانوی برای حضور در اجلاسی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در بسیاری دیگر از سفرهای مهم خود از قطارش استفاده نموده است.

عشق به لوکوموتیو در خاندان کیم موروثی است؛ کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون به هراس از هواپیما معروفیت داشت و در نتیجه سفرهای خارجی او به مسافرت های زمینی به چین و روسیه با قطار زرهی محدود می شد.

کیم بزرگ یک بار در سال 2011 قطارش را برای سفر از پیونگ یانگ به مسکو استارت زد؛ یک ماراتن رفت و برگشتی 20 هزار کیلومتری که حدود 24 روز طول کشید.

با این حال، به گفته کنستانتین پولیکفسکی، مقام روس که در آن سفر همراه کیم بزرگ بود، این قطار بسیار مجهز بود و از خرچنگ تازه تا انواع و اقسام نوشیدنی ها در آن پیدا می شد.

براساس روایت رسمی کره شمالی، کیم جونگ ایل زمانی که در سال 2011 به علت حمله قلبی درگذشت، برای بازدید میدانی در قطارش حضور داشت.

قطاری که کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ، پدرش و اجدادش از آن استفاده می کردند، حالا در کاخ یادبود کومسوسان واقع در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته و جسد هر دو رهبر پیشین کره در داخل عمارت دفن شده است.

گفته می گردد خاندان کیم، چندین قطار ویژه تقریباً مشابه دارند که کارخانه ای در پیونگ یانگ آن را فراوری می نماید. به گفته وزارت اتحاد سئول، قطار فعلی کیم جونگ اون، که به دژ متحرک مشهور است، پنجره های ضدگلوله دارد و دیواره و سقف آن هم برای مقاومت برای مواد منفجره، تقویت شده است.

این وزارت با اشاره به اینکه این قطار به تسلیحات تهاجمی و بالگرد برای مواقع اضطراری مجهز بوده و علاوه بر این به علت حمل تجهیزات اضافی، تنها حدود 60 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

با این حال، قطار مذکور به رغم سرعت کُند، مزایای مهمی در مقایسه با هواپیما دارد؛ به ویژه اینکه در موقعیت های غیرقابل پیش بینی از جمله حمله ناگهانی، از انعطاف پذیری به مراتب بیشتری برخوردار است.

به نوشته وزارت اتحاد سئول، اگر هواپیمایی حامل کیم باشد و به آن حمله گردد، شانس نجات به شدت پایین است. بعلاوه پیش بینی مسیر حرکت قطار و ریل ها چالش برانگیزتر است.

پیونگ یانگ به منظور تقویت تدابیر امنیتی داخل قطار، خواهان اعزام محافظ در طول مسیر و ایستگاه ها شده بود؛ درست همان کاری که کیم در سفر هانوی در سال 2019 انجام داد. کیم هفت سفر خارجی داشته؛ چهار بار راهی چین شده و به روسیه، ویتنام و سنگاپور هم هرکدام یک بار سفر نموده است. دو سفر آخر برای نشست با ترامپ بود. او بعلاوه دوبار هم برای سفر به کره جنوبی از مرز گذشت.

او خلاف پدرش، ترسی از هواپیما ندارد و سه بار با هواپیما سفر نموده است؛ دوبار به چین و یک بار هم به سنگاپور و در سال 2014 هم تصاویری از او در حال راهنمایی هواپیما منتشر شد.

جت شخصی او که در سال 2018 با آن به چین رفت، چامائی 1 نام دارد و از نام پرنده ای بومی کره شمالی برگرفته شده و ساخت شرکتی متعلق به شوروی سابق به نام ایلیوشین است.

این هواپیما در سال 2018 زمانی که کیم جونگ اون برای ملاقات با ترامپ به سمت هانوی می رفت، به مقصد سنگاپور به پرواز عایدی اما رهبر کره شمالی در آن نبود و به جای آن سوار هواپیمای ایر چاینا 747 ساخت پکن بود.

براساس گزارش تارنمای فلایت رادار، این هواپیما با شمار پرواز CA122 به هوا برخاست (شماره ای استاندارد برای پروازها از پیونگ یانگ به پکن) و در میانه مسیر شناسه پرواز به CA061 و مسیر به سمت جنوب تغییر کرد. بعضی تحلیلگران مدعی هستند که چین برای آنکه در اجلاس واشنگتن-پیونگ یانگ به حاشیه نرود و به نوعی در جریان مذاکرات باشد، امنیت کیم را با این هواپیما تضمین نموده بود.

310310

منبع: خبرآنلاین

به "دژ متحرک؛ قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژ متحرک؛ قطار زیتونی و ضدگلوله رهبر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید