کاخ سفید: برنامه ای برای ملاقات بایدن با بن سلمان وجود ندارد

به گزارش وبلاگ پنجره، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه ای تاکید نمود که هیچ برنامه ای برای ملاقات رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان در اجلاس گروه بیست وجود ندارد.

کاخ سفید: برنامه ای برای ملاقات بایدن با بن سلمان وجود ندارد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: هیچ برنامه ای برای ملاقات رئیس جمهور بایدن با ولیعهد عربستان در اجلاس گروه بیست وجود ندارد.

او درباره رابطه این کشور با عربستان در پی تصمیم اوپک پلاس اضافه نمود: بایدن روابط ما با عربستان سعودی را به علت ایستادن در کنار روسیه علیه منافع ما مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد. تصمیم او درباره آینده روابط با عربستان سعودی یکجانبه نخواهد بود و با اعضای کنگره از هر دو حزب مشورت خواهد نمود تا به طور مشترک کار نمایند.

سالیوان در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما باید به روسیه پیغام روشنی بفرستیم که آنها نباید از سلاح هسته ای استفاده نمایند.

کشور های بلوک غرب و به طور خاص آمریکا در پی بالا رفتن قیمت انرژی در ماه های اخیر کوشش نموده اند فراوری نفت در باقی کشور ها را افزایش دهند. با این حال اوپک پلاس هفته گذشته گفت فراوری روزانه نفت خود را از ماه نوامبر به اندازه 2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

کشورهای عضو اوپک پلاس می گویند این تصمیم کاملا مالی و در راستای افزایش ثبات در بازار انرژی گرفته شده است. با این حال، بعضی مقامات آمریکایی با اشاره به اقدام اخیر عربستان از بایدن خواسته اند هرچه سریع تر به روابط خود با ریاض خاتمه داده و فروش سلاح به این کشور را متوقف نمایند. جو بایدن نیز اعلام نموده است آمریکا در روابط خود با عربستان بازنگری خواهد نمود.

وبلاگ پنجره بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاخ سفید: برنامه ای برای ملاقات بایدن با بن سلمان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: برنامه ای برای ملاقات بایدن با بن سلمان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید