هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره شکست در مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ پنجره، وزیر اقتصاد آلمان بر ضرورت تداوم محدودیت های سخت برای مهار کرونا در ماه های آینده تاکید کرده و درباره شکست در مبارزه با این ویروس در صورت کاهش این محدودیت ها هشدار داد.

هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره شکست در مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پنجره به نقل از هفته نامه اشپیگل، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان انتظار دارد که محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا همچنان بعد از ماه دسامبر هم در این کشور ادامه داشته باشد.

وی درباره کاهش سریع محدودیت های کرونایی هشدار داده و با اشاره به بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در آلمان و افزایش روزافزون آن گفت: با وجود همه تلاش ها اما هنوز تغییری به سمت اوضاع بهتر به دست نیامده است. ما باید اقدام کنیم در غیر این صورت در مبارزه با این ویروس شکست خواهیم خورد.

آلتمایر که در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت باز شدن رستوران ها و سینماها در این شرایط را رد کرده و گفت: ما هنوز از بدترین شرایط خارج نشده ایم. هد ف ما باید این باشد که موج سرایت این بیماری را به طرز پایداری بشکنیم. وی از کمک به آسیب دیدگان مشاغل در اثر این محدودیت ها از طرف دولت آلمان اطمینان داده و گفت: این کمک ها صرف نظر از اینکه این محدودیت ها چه مدت طول بکشد و هفته ها و ماه های آینده چه چیزی را به ارمغان آورد ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید کرد که محدودیت های سخت در آلمان فراتر از ماه دسامبر ادامه خواهد داشت و ما باید حداقل 4 تا 5 ماه آینده با احتیاط و محدودیت های قابل توجه زندگی کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ پنجره بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: اگر ما نمی خواهیم به آمار 50 هزار مبتلای روزانه مانند روزهای اخیر در فرانسه برسیم باید استقامت کنیم و دائما درباره کاهش محدودیت ها و اینکه این چه زمانی رخ می دهد سخن نگوییم.

مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم درباره عواقب کاهش محدودیت ها در این شرایط هشدار داده و خواستار تمدید آن شده است.

صدر اعظم آلمان هم با تاکید بر اینکه کرونا همچنان تا مدتها زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد برای چندمین بار از در پیش رو بودن ماه های سخت کرونایی خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ پنجره بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل قراراست روز دوشنبه با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان نشستی را درباره تاثیرات قرنطینه ای که از اوایل نوامبر برای مهار کرونا در این کشور اعمال شده است برگزار کند. دولت آلمان اعلام کرده که در حال حاضر امکان کاهش این محدودیت ها وجود ندارد.

اخیر آمار مبتلایان جدید به کرونا به شدت در آلمان در حال افزایش است و انستیتو رابرت کخ آلمان روز (جمعه) از ابتلای 23542 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که رکورد تازه ای در آمار مبتلایان روزانه در این کشور محسوب می شود.

در این اوضاع ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم شهروندان را برای کنار آمدن با محدودیت های طولانی مدت در دوران کریسمس آماده می کند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 788899 نفر به کرونا مبتلا شده و 12619 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماریجان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره شکست در مبارزه با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره شکست در مبارزه با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید