آسیا نیروی محرکه اقتصاد دنیا در سال آینده

به گزارش وبلاگ پنجره، سازمان همکاری و توسعه مالی در گزارشی گفت کشور های قاره آسیا در سال 2023، نیرو محرکه اقتصاد دنیا خواهند بود.

آسیا نیروی محرکه اقتصاد دنیا در سال آینده

سازمان همکاری و توسعه مالی در این گزارش خاطرنشان کرد: رشد اقتصاد دنیای در سال 2023، به شدت به اقتصاد های نوظهور عمده آسیایی وابسته خواهد بود که تقریبا سه چهارم افزایش فراوری ناخالص داخلی دنیا در سال آینده را به خود اختصاص خواهند داد. در حالی که فعالیت های مالی- مالی در آمریکا و اروپا به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این سازمان مالی بین المللی که آمار و ارقام مربوط به عملکرد مالی کشور های عضو و نتایج پژوهش های مالی درباره چشم انداز اقتصاد دنیا را به طور دوره ای منتشر می نماید در ادامه گزارش خود چنین تصریح نموده است: رشد اقتصاد دنیای سال جاری به سه و یک دهم درصد خواهد رسید. در سال آینده نیز رقم این شاخص به دو و هفت دهم درصد، خواهد رسید. این نهاد مستقر در پاریس که از 35 کشور صنعتی، توسعه یافته و ثروتمند دنیا تشکیل شده است در ادامه گزارش خود شرح داده است که در سال 2024، مقدار فراوری ناخالص داخلی دنیا به دو و هفت دهم درصد، خواهد رسید که بازهم رقم پایینی به شمار میرود.

منطقه یورو در سال آینده، پس رشد مالی سه و سه دهم درصد، در اسمال در سال آینده تنها نیم درصد رشد مالی خواهد داشت. اقتصاد فرانسه در سال آینده حدود شش دهم درصد، رشد خواهد داشت. حال آنکه در سال جاری این کشور رشد مالی معادل دو و شش دهم درصد، را تجربه خواهد نمود. آلمان پس از رشد 1.8 درصدی در سال جاری، در سال 2023 حدود سه دهم درصد، کاهش رشد مالی خواهد داشت.

برای آمریکا، سازمان همکاری و توسعه مالی تنها نیم درصد رشد مالی پیش بینی نموده است.

اما اوضاع و شرایط برای چین به طور کلی نسبت به دیگر کشور های دنیا فرق می نماید. طبق پیش بینی های سازمان همکاری و توسعه مالی رشد مالی این کشور در سال جاری به سه و سه دهم درصد و سال آینده به چهار و شش دهم درصد، خواهد رسید.

برای هند نیز بر اساس پیش بینی های سازمان همکاری و توسعه مالی حدود شش و شش دهم درصد، رشد مالی برای سال جاری و پنج و هفت دهم درصد، برای سال آینده پیش بینی شده است. وجود عوامل نامشخص و غیر قابل پیش بینی، دورنما و منظره مالی دنیا را متزلزل نشان می دهد.

این سازمان هشدار داد در صورت ادامه افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه گاز، بنزین و برق در اروپا و آسیا، ممکن است مقدار فراوری ناخالص داخلی کشور های این دو منطقه کمتر از ارقام پیش بینی شده باشد.

وبلاگ پنجره بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آسیا نیروی محرکه اقتصاد دنیا در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیا نیروی محرکه اقتصاد دنیا در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید