حقایق جالب در خصوص بخارست؛ رومانی

به گزارش وبلاگ پنجره، شهر بخارست (Bucharest) که مرکز کشور رومانی محسوب می گردد، یکی از مقاصد سفر مناسب در قاره اروپا به شمار می رود. همراه خبرنگاران باشید تا با حقایق و نکات جالبی از این شهر آشنا شوید.

حقایق جالب در خصوص بخارست؛ رومانی

رومانی کشوری است که در اروپای شرقی قرار گرفته است. بخارست که مرکز این کشور محسوب می گردد، شهری است با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این شهر که از حیث زیبایی به پاریس کوچک نیز لقب گرفته بود، ترکیبی است مجذوب نماینده از هم نشینی بافت قدیمی و مدرن شهر.

با این مقدمه، به سراغ بعضی از حقایق و نکات جالبی از این شهر می رویم.

1. شهر بخارست به عنوان مرکز کشور رومانی در جنوب این کشور مابین رودخانه ی دانوب و کوه های کارپاتین (Carpathian) واقع شده است.

2. طبق مستندات برای اولین بار در سال 1459 به شهر بخارست اشاره شده است. در سال 1659 بود که این شهر به وسیله حکومت وقت منطقه شکل گرفت و به عنوان مرکز آن مطرح شد.

در سال 1862، شهر بخارست به عنوان مرکز کشور رومانی انتخاب شد. در طول تاریخ، تنها برای سه سال در سال های 1916 تا 1918 مرکز رومانی به شهر یاش (Iași) منتقل شد.

3. برای نام بخارست نظریه های گوناگونی مطرح است. یکی از این نظریه ها مربوط به اشراف زاده ای به نام بوکور (Bucur) است که در این منطقه زندگی می نموده است.

از طرفی واژه بوکوری (Bucurie) در زبان رومانیایی به معنی شادمانی و خوشبختی است و نام مرکز رومانی برگرفته از این واژه است.

4. بخارست از جمله مرکز هایی است که دسترسی های بسیار آسانی دارد. تنها در چند ساعت می توان از بوداپست، صوفیه و استانبول به این شهر رسید.

5. این شهر از میانگین دمای سالانه 29 درجه در روزهای گرم و میانگین دمای 5 درجه زیر صفر در روزهای سرد سال، بهره می برد.

6. شهر بخارست و به طور کلی کشور رومانی یکی از مقرون به صرفه ترین منطقه ها برای سفر کردن و زندگی کردن در قاره سبز محسوب می شوند.

7. بخارست که بزرگ ترین شهر رومانی است، جمعیتی 2 میلیون نفری را در خود جای داده است.

8. پس از ملیت رومانیایی، ملیت مجارستانی بیشترین ساکنان این شهر را تشکیل داده اند. زبان مردم بخارست، رومانیایی و دین غالب آن ها مسیحیت است.

9. سالانه نزدیک به 2 میلیون توریست از بخارست بازدید می نمایند. مردم ایتالیا، آلمان و فرانسه بیشترین مللی هستند که از این شهر تماشا می نمایند.

10. شهر بخارست ششمین مرکز پهناور اروپا محسوب می گردد. بعلاوه این شهر یازدهمین شهر پهناور در این قاره به شمار می رود.

11. ساختمان مجلس بخارست دومین ساختمان بزرگ در دنیا پس از ساختمان پنتاگون آمریکا محسوب می گردد. این بنای بزرگ با مساحت 330 هزار متر مربعی خود از هزار اتاق در 20 طبقه خود بهره می برد.

12. بخارست اولین شهری است که در سال 1895 از چراغ های نفتی جهت روشنایی استفاده کرد.

13. اولین پالایشگاه نفت دنیا نیز، در سال 1857 در جنوب بخارست احداث شد.

14. سیستم حمل و نقل بخارست جایگاه چهارم را از لحاظ وسعت در قاره اروپا به خود اختصاص داده است. این در حالی است که این مجموعه، گران ترین سیستم حمل و نقلی در این قاره به شمار می رود.

15. متروی بخارست که در سال 1979 تاسیس شد، امروزه از 4 خط و 51 ایستگاه بهره می برد.

16. خیابان پیروزی (Calea Victoriei) بخارست اولین خیابانی است که در این شهر ساخته شد. این خیابان که گذرگاهی است به تاریخ این شهر، جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است.

17. ساختمان مخابرات بخارست که در سال 1935 ساخته شد با ارتفاع 53 متری، بلندترین بنای شهر تا دهه هفتاد میلادی به شمار می رفته است.

18. اگر تا به امروز تصور می کردید که پاریس تنها شهری است که طاق پیروزی (Arc de Triomphe) دارد، اشتباه می کردید! شهر بخارست نیز از سال 1878 طاق پیروزی خود را بنا نموده است.

19. زمانی که از رومانی صحبت می گردد، نمی توان از افسانه دراکولا یا خون آشام این منطقه صحبت نکرد. ولاد تپش (Vlad Tepes) حاکم منطقه والاچیا (Wallachia) در قرن 15 میلادی بوده است. او که در نزد مردمش به علت دفاع از خاک خود بسیار مورد ستایش قرار می گرفته است، برای به میخ کشیدن و رها کردن بسیاری از دشمنانش معروفیت داشته است. به همین علت لقب دراکولا (Dracula) را که در زبان رومانیایی به معنی اژدها است، به او نسبت دادند. همین امر موجب الهام گرفتن نویسنده ایرلندی، آبراهام برام استوکر (Abraham Bram Stoker)، برای نوشتن داستان دراکولا، از او می گردد.

20. برای آخرین مورد جالب است بدانید که مکانیزم امروزی موتور جت در سال 1910 به وسیله هنری کوآندا (Henri Coanda) مخترع فقیدی که زاده بخارست بود ابداع شد.

منبع: کجارو / interestingtimes.ro / thingstodoinbucharest.ro

به "حقایق جالب در خصوص بخارست؛ رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب در خصوص بخارست؛ رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید