هر آنچه در خصوص گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 می دانیم

به گزارش وبلاگ پنجره، سامسونگ حدود یک ماه دیگر از جدیدترین گوشی های تاشو خود تحت عنوان گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 رونمایی خواهد نمود. با توجه به اینکه گلکسی زد فلیپ 4 پرفروش ترین گوشی تاشو در بازار جهانی محسوب می گردد، کاربران زیادی چشم انتظار معرفی نسل بعدی آن هستند. طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص این گوشی منتشر شده که در ادامه به طور مختصر و مفید به تمام ویژگی های فاش شده از این گوشی تاشو می پردازیم.

هر آنچه در خصوص گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 می دانیم

بزرگ شدن نمایشگر بیرونی

مهم ترین تغییر ظاهری این گوشی نسبت به نسل قبلی، استفاده از نمایشگر بیرونی بزرگ تر برای آن است. زد فلیپ 4 از نمایشگر بیرونی 1.9 اینچی با رزولوشن 260 در 512 بهره می برد که عملا چندان کاربردی نیست و نمی توان کار خاصی با آن انجام داد. اما در نسل نو، مقدار نمایشگر بیرونی به 3.4 اینچ افزایش پیدا نموده که دارای رزولوشن 720 در 748 پیکسل است. در بخشی از این نمایشگر به علت وجود ماژول دوربین و فلش LED، انحنا پیدا نموده و همین موضوع منجر به خاص بودن نمایشگر شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، کاربران به وسیله این نمایشگر به اپ هایی مانند گوگل مپ، یوتیوب و Messages دسترسی دارند. بنابراین کاربران بدون اینکه نیازی به باز کردن گوشی داشته باشند، صرفا با استفاده از نمایشگر بیرونی می توانند کارهای مختلفی را انجام دهند.

لولای نو

یکی از مهم ترین شکایت های کاربران در خصوص گوشی های تاشو سامسونگ همیشه در خصوص کیفیت لولا بوده که منجر به افزایش چین خوردگی نمایشگر می گردد و بعلاوه زمانی که گوشی بسته است، بین دو بخش نمایشگر یک شکاف قرار می گیرد. اما حالا به لطف استفاده از طراحی نو لولا، گلکسی زد فلیپ 5 در حالت بسته شده دیگر بین نمایشگر شکاف ندارد و از طرف دیگر چین خوردگی نمایشگر هم کمتر احساس خواهد شد.

گواهی IP58

به نظر می رسد نوترین گوشی های تاشو در زمینه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، بین تمام گوشی های تاشو برترین خواهند بود. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ اولین شرکتی بود که قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را برای گوشی های خود ارائه داد و حالا نسل نو این گوشی ها در برابر گرد و غبار هم مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت. بنابراین کاربران این گوشی های نو نگرانی کمتری بابت این موضوع خواهند داشت و با خیال راحت تری می توانند از آن ها استفاده نمایند.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 با 8 گیگابایت رم

طبیعتا نوترین گوشی های تاشو سامسونگ از چیپست بهتری استفاده می نمایند. به طور تعیین قرار است با اسنپدراگون 8 نسل 2 و 8 گیگابایت رم روبرو شویم. در خصوص گلکسی زد فلیپ 5 به نظر می رسد مدل 128 گیگابایتی از حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 استفاده می نماید و مدل 256 گیگابایتی با حافظه داخلی UFS 4.0 راهی بازار خواهد شد.

انرژی این گوشی از طرف باتری 3700 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می نماید. نمایشگر اصلی مانند نسل قبلی 6.7 اینچ مقدار دارد که رزولوشن FHD+ ارائه می دهد و رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد. در خصوص ویژگی های دوربین ها هنوز نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی احتمالا با بهبود در زمینه سنسور یا لنز روبرو خواهیم شد. بعلاوه گفته می گردد نمایشگر اصلی روشنایی بیشتری دارد.

در شایعات مطرح شده آمده که گلکسی زد فلیپ 5 از قابلیت DeX پشتیبانی می نماید. برای استفاده از این تعیینه، یا باید از کابل HDMI بهره ببرید یا به صورت بی سیم از تلویزیون ها و مانیتورهایی که از Miracast پشتیبانی می نمایند، بهره ببرید. اما برای کامپیوتر اگر دارای ویندوز 10 یا 11 باشد، تنها به وسیله کابل USB می توانید قابلیت DeX را فعال کنید.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم سامسونگ میخواهد مقدار فراوری این گوشی را به دو برابر نسل قبلی برساند و این یعنی مدیران سامسونگ انتظارات زیادی بابت آمار فروش این گوشی دارند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه در خصوص گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید