مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز S500

به گزارش وبلاگ پنجره، مقایسه مازراتی کواتروپورته از مهم ترین قیاس ها در بازار سدان های لوکس ایران است. مازراتی ها درست مثل لامبورگینی ها و فراری ها جزو خودروهای بسیار دوست داشتنی و البته منحصربه فرد بازار از ایتالیا هستند که هر کسی نمی تواند تجربه رانندگی با آن ها را داشته باشد.

مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز S500

در این مقاله ما به آنالیز و مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز کلاس S500 پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر مقایسه مازراتی کواتروپورته

در ایران نمونه های گرن توریسمو، گرن کبریو، گیبلی و البته کواتروپورته را از کمپانی مازراتی مشاهده می کنیم که اقبال ورود به خیابان های کشور را داشته اند. قبل از ورود کواتروپورته ها به ایران، کاربران ایرانی با مدل های گرن توریسمو و گرن کبریو افتخار آشنایی داشتند.

قبل از مقایسه مازراتی کواتروپورته، باید متذکر شویم کواتروپورته ها در سه تیپ استاندارد، نسخه S و نسخه GTS در بازار ایران حضور یافتند. نکته جالب این است که این خودروها جزو قدیمی های مازراتی هم هستند. درست است که اکنون نسل های تازه این خودرو را می بینیم، ولی بد نیست بدانید اولین فیس لیفت آن در دهه شصت میلادی راهی بازارها شد. نکته جالب دیگری هم که باید بدانید، این است که برخلاف کلکسیونی و لاکچری بودنش، چندان خودروی آپشن داری هم محسوب نمی گردد؛ البته این مورد رویکرد خود سازندگانش بوده است. در نهایت، آپشن هایی چون سردکن و گرم کن جایگاه و سیستم صوتی BOSE و ماساژور دارند.

این خودروها به علت خاص و منحصر بودنشان با رنگ های خاص راهی بازارها می شوند. مشکل اساسی در خصوص آنها، هزینه بر بودن نگهداری از چنین خودروهایی است. در این حوزه نیز در بازار ایران خودروهای مختلفی را می توانیم ببینیم. خودروهایی چون لکسوس GX، بنز کلاس S و پورشه پانامرا و خودروهای دیگر شبیه به آن ها.

در این مطلب، با هم سری به این دنیای لوکس ها می زنیم تا ببینیم که شرایط مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز S500 به چه صورت است.

مازراتی کواتروپورته از نمای روبه رو

مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا

اولین خودروها در مقایسه مازراتی کواتروپورته از شرکت های ایتالیایی و آلمانی است؛ مقایسه دو خودروساز معتبر جهانی در حوزه خودروهای خاص و لوکس، به نام پورشه و مازراتی. نمونه مورد آنالیز در پورشه، نمونه پانامرا است که در بازارهای ایران در سه تیپ عرضه شده است.

پورشه پانامرا در سال 2009 در بازارهای جهانی معرفی گردید، همزمان وارد ایران هم شد و هواداران خودش را داشت که با تعصب از آن یاد می کردند. در آن دوره، طرف دارانش می گفتند که فقط نمونه هایی از بنز می تواند حریفش گردد.

در مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا، از بیان ویژگی های پانامرا آغاز می کنیم. تیپ های پایه ای این خودرو پیشرانه 6 سیلندر داشتند و دیفرانسیل عقب بودند که البته در برخی نسخه های آن، تعداد سیلندرها 8 عدد شده بود. پانامراها از کیفیت ساخت مثال زدنی، هندلینگ و شتاب و فنی بالا، آپشن های چشمگیر و … برخوردار بودند. البته مثل هر خودروی لوکس دیگری در ایران، از ضعف در خدمات پشتیبانی و هزینه های سرسام آور نگهداری هم رنج می بردند؛ همان چیزی که در خصوص مازراتی هم به چشم می خورد.

از حیث زیبایی و طراحی ظاهری در مقایسه مازراتی کواتروپورته، شرایط پانامرا بهتر است؛ چراکه پورشه همواره به طراحی های خاص خودش مشهور بوده و هست. از نظر قدرت فراوری شده نیز ما با خودروهایی روبه رو هستیم که فول اسپرت محسوب می شوند و قدرت بسیار بالایی را فراوری می نمایند و درکل معروفیت شان به همین علت است.

از نظر قدرت رانندگی و هندلینگ و …، در مقایسه مازراتی کواتروپورته، باید کمی حق را به پورشه بدهیم، چراکه به خاطر ضعف نمونه مازراتی تعلیق، در این مقایسه عقب تر می ایستد. از نظر آپشن ها هم باید شرایط پانامرا بهتر دانست. کیفیت ساخت هر دو خودرو هم تقریباً یکسان است.

از نقاط قوت مازراتی کواتروپورته در مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا، می توانیم کیفیت ساخت بالا، پایداری در سرعت بالا، بهتر شدن شرایط مصرف سوخت آن، بهتر شدن شرایط پیشرانه آن نسبت به نمونه های قبلی و جادار بودن صندوق عقب آن بدانیم. در مقابل نیز، نقاط قوت پورشه پانامرا را در شتاب و عملکرد مناسب، کیفیت ساخت بالا، سطح مناسب آپشن ها ایمنی و رفاهی می دانند. شاید نقطه ضعف پورشه در مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا، بتوان تعلیق خشک آن دانست که برخی ها از آن شاکی هستند. اما در کل کواتروپورته نسبت به نمونه های آلمانی همواره آپشن های کمتری داشته و دارد.

کواتروپورته ها در تیپ های مختلف، حجم پیشرانه های مختلفی دارند که در بیشترین آنها با پیشرانه های 4.7 لیتری و البته قدرت 440 اسب بخاری روبه رو هستیم. هرچند این قدرت فراوریشده در نمونه های دیگر تا 400 اسب بخار هم می رسد. این موضوع در حالی است که پانامرا در نهایت می تواند 400 اسب بخار قدرت فراوری کند. این موارد باعث می گردد تا شتاب های زیر 5 ثانیه برای این خودروها ثبت گردد و البته سرعت های بالای 300 کیلومتر در ساعت.

در خصوص رانندگی ها در جاده های پر پیچ و خم در مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا، کواتروپورته را ناپایدارتر می بینیم؛ چراکه سیستم تعلیق قابل تنظیم ندارد و این شاید بزرگ ترین ضعفش نسبت به حریفش باشد. البته سعی شده است که در تیپ های دیگر این ضعف حل گردد.

چرخ های بزرگ این خودرو در کنار اهرم تعویض دنده عالی با میزان مناسب، باعث می گردد تا در رانندگی های اسپرت، رفتار طبیعی تری از مازراتی ببینیم. اما در نتیجهٔ مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا، بسیاری از افراد اعتقاد دارند که حق کاملاً با پورشه پانامراست؛ به خاطر موتوری که از فراری عاریت گرفته است و نوع طراحی، آپشن ها و … .

پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLSرا هم در بلاگ وبلاگ پنجره مطالعه کنید.

نمای داخلی مازراتی کواتروپورته

مقایسه مازراتی کواتروپورته با مرسدس بنز S500

دومین دسته از مقایسه مازراتی کواترپورته را هم مقایسه آلمانی ـ ایتالیایی در نظر می گیریم. به ظاهر که رقابت چشمگیری بین این دو همسایه اروپایی برقرار است. این مقایسه در خودروهای اسپرت و لوکس و منحصربه فرد است، وگرنه خودروسازی آلمان یک سر و گردن بالاتر است.

این خودروی بنز، ششمین نسل از کلاس S بود که اقبال یافت قبل از ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از 2500 سی سی، به ایران برسد. به همین علت نمونه های کمی از آن موجود است. البته مهمترین تغییری که در بنز کلاس s500 نسبت به قبلی ها رخ داده است، استفاده از سامانه تعلیق تازه MBC است که به جای سامانه تعلیق ABC نشسته است؛ سامانه ای که بااستفاده از رادار و دوربین جلو، تا سرعت 130 کیلومتری، فاصله 15 متری جلوی خودش را اسکن می نماید و اگر مانع و چاله ای دید، شرایط یاری ها را تغییر می دهد.

از آپشن های مهم بنز S500 در مقایسه مازراتی کواترپورته هم می گردد به کنسول یکدست عقب با میز تاشو، گرمکن فرمان، هشداردهنده تغییر لاین، دوربین 360 درجه، سنسور یاریی پارک کردن و سیستم یاریی ماندن در لاین اشاره نمود. از نقاط قوت بنز S500 می توان به شرایط فنی فوق العاده، کیفیت ساخت چشمگیر، تعلیق کاملاً الکترونیکی، آپشن های قابل توجه و البته خرید و فروش مناسب در بازار ایران و ارزش خرید بالا اشاره نمود. ضعف های آن هم بیشتر غیرفنی است و به بازار ایران مربوط است که در آن، با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی روبه رو هستیم.

نمای پشتی مازراتی کواتروپورته

در مقایسه مازراتی کواتروپورته، طراحی ظاهری مرسدس بنز S500 لوکس تر و به روزتر به نظر می رسد. بنز در کل طراحی های بسیار چشمگیری دارد و این نکته چندان عجیب نیست. از نظر شرایط رانندگی و هندلینگ هم وضع بنز بهتر است؛ اتفاقی که حتی در آپشن های فنی و رفاهی هم می بینیم. کیفیت ساخت بنزها هم که در کل بهتر است. در کل بنز S500 هم مصرف سوخت مالی تری در مقایسه مازراتی کواتروپورته دارد.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه مازراتی کواتروپورته در اختیار شما قرار داده باشد. با مراجعه به سایت وبلاگ پنجره از آخرین قیمت خرید و فروش مازراتی به سایت وبلاگ پنجره مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز S500" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز S500"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید