لنوو هیلو اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود

به گزارش وبلاگ پنجره، در حال حاضر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در بین پردازنده هایی که برای گوشی های اندرویدی ساخته شده قدرتمندترین مدل به شمار میرود. اما گویا کوالکام در حال ساخت مدل پلاس آن هم هست چرا که اولین گوشی مجهز به آن تحت عنوان لنوو هیلو در دست ساخت واقع شده است.

لنوو هیلو اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود

کوالکام اواخر سال 2021 از پردازنده پرچم دار خود تحت عنوان اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد. تراشه ای با هشت هسته پردازشی که با ترتیب 1 + 3 + 4 در کنار هم قرار گرفته اند. هسته اول از نوع Cortex-X2، هسته دوم از نوع Cortex-A710 و هسته سوم هم از نوع Cortex-A510 هستند که به صورت کلی حدود 15 الی 20 درصد به نسبت نسل گذشته پیشرفت داشته اند. اما در حالی که کمتر از دو ماه از رونمایی این پردازنده گذشته، شاهد انتشار خبرهایی در رابطه با مدل پلاس آن هم هستیم.

افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی ایوان بلس امروز اطلاعات محصولی را تحت عنوان لنوو هیلو فاش کرد که ظاهرا قرار است از اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده خود بهره ببرد. این تراشه به احتمال بسیار فراوان و برخلاف مدل استاندارد که به وسیله سامسونگ ساخته شد، این بار به دست مهندسان TSMC ساخته می گردد تا به احتمال بسیار فراوان دیگر شاهد داغ شدن های گاه و بی گاه آن نباشیم. بعلاوه قدرت بیشتر تراشه Dimensity 9000 مدیاتک (ساخته شده به وسیله TSMC) به نسبت اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 که به وسیله سامسونگ فراوری شدند نشان می دهد کوالکام می تواند به یاری TSMC بار دیگر لقب قدرتمندترین تراشه را مال پردازنده های خود کند.

می پردازیم به لنوو هیلو. محصولی که جانشین گوشی های گیمینگ شرکت چینی به حساب نمی آید اگرچه توان سخت افزاری آن نشان می دهد که یا باید شاهد محصولی پرچم دار باشیم یا گیمینگ. نام رمز این گوشی مورد انتظار دیابلو است که متأسفانه چیزی از نوع کاربری آن به ما نمی گوید. با این حال کمتر دیده شده که لنوو یک گوشی پرچم دار فراوری کند. بنابراین می توان حدس زد این گوشی یک گوشی بالارده با قدرت سخت افزاری بالا باشد که به همین دلیل انتظار می رود نمایشگری سریع، روان و باکیفیت، باتری بزرگ، شارژری سریع و دوربین های نه چندان قدرتمند داشته باشد.

طبق شنیده ها، نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی با وضوح +FHD و پنلی از جنس P-OLED ساخت LG خواهد بود که رفرش ریت آن به 144 هرتز می رسد. بعلاوه مقدار نرخ الگوبرداری صفحه آن نیز 300 هرتز است که همین یک مورد نشان می دهد لنوو هیلو یک گوشی گیمینگ نیست چرا که معمولا گوشی های گیمینگ از نرخ الگوبرداری لمس بسیار بیشتری برخوردار هستند. در مرکز-بالای این نمایشگر هم یک دوربین سلفی درون حفره ای کوچک قرار گرفته که سنسوری به بزرگی 16 مگاپیکسل دارد. این یعنی دیگر خبری از دوربین سلفی پاپ آپ روی فریم گوشی نیست؛ یک علت دیگر برای اینکه لنوو هیلو را یک پرچم دار معمولی بدانیم.

نماینده تازه لنوو روی پنل پشتی خود میزبان سه دوربین است که به ترتیب شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک دوربین احتمالا ماکروی 2 مگاپیکسلی می شوند. لنوو لیجن دوئل 2 و دوئل 2 پرو هم از یک دوربین اصلی و فوق عریض بهره می بردند با این تفاوت که مقدار آن ها به ترتیب 64 و 16 مگاپیکسل بود. بنابراین می توان پیش بینی کرد که لنوو هیلو یک گوشی پرچم دار قدرتمند در زمینه عکاسی و فیلم برداری نیست اما از طرفی یک گوشی گیمینگ هم به حساب نمی آید.

ضخامت این گوشی به 8 میلی متر می رسد که کاملا از این حیث به گوشی های پرچم دار معمولی شباهت دارد. باتری به کار رفته در آن هم 5000 میلی آمپر ساعتی است (برای مقایسه دو گوشی لیجن دوئل 2 و 2 پرو به ضخامت 9.9 میلی متر از باتری 5500 میلی آمپر ساعتی بهره می بردند). شارژری هم که قرار است برای شارژ این باتری در نظر گرفته گردد سرعت بسیار بالایی خواهد داشت و طبق شنیده ها 68 واتی است. البته به نظر می رسد از این لحاظ بین دو مدل جهانی و چینی لنوو هیلو تفاوت وجود داشته باشد.

همان طور که گفته شد این گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده راهی بازار می گردد اما در کنار این تراشه قدرتمند، از 8/12/16 گیگابایت حافظه رم از نوه DDR5 و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 هم استفاده خواهد شد. با در نظر گرفتن مدل 16 گیگابایتی این محصول، اگر لنوو یک مدل با ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت برای این گوشی در نظر نگیرد جای تعجب خواهد داشت.

قیمت لنوو هیلو هنوز تعیین نشده است اما طبق آنچه می دانیم، این گوشی نباید تا قبل از سه ماه سوم سال جاری رونمایی و راهی بازار گردد. این یعنی حداقل نصف سال دیگر تا رونمایی از این گوشی زمان به جای مانده و است و قطعا تا آن موقع خبرهای بیشتری در رابطه با آن خواهیم شنید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "لنوو هیلو اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو هیلو اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید