فواید و مضرات اسلایم (خمیر جادویی) برای بچه ها

به گزارش وبلاگ پنجره، خمیر اسلایم یا خمیر جادویی، یک وسیله بازی برای بچه ها می باشد. که به خاطر رنگ های شادش بسیاری از بچه ها را ترغیب به استفاده از آن میکند. بسیاری از والدین از ما در مورد فواید و مضرات اسلایم سوال نموده اند که در این مقاله به آنها پاسخ داده ایم.

فواید و مضرات اسلایم (خمیر جادویی) برای بچه ها

اسلایم چیست؟

به گزارش وبلاگ پنجره به نقل از بیتوته،اسلایم یک محصول در رده اسباب بازی است که اولین بار توسط شرکت متل ساخته شد. اسلایم ماده ای خمیری که حالت ژله ای دارد و برای پرورش خلاقیت بچه ها از آن استفاده میگردد .این خمیر به خمیر جادویی شهرت دارد و بچه ها میتوانند به راحتی با آن اشکال واجسام مختلفی درست نمایند.

فواید اسلایم:

1- استفاده از اسلایم برای تقویت سیستم عصبی بچه ها:

هنگام بازی بچه ها با خمیر ژله ای اسلایم دست مغز دوم انسان است باید حرکت کند و ایده را از مغز دریافت نماید و خمیر را به شکل همان ایده در بیاورد. در این بازی به دلیل تحریک حس لامسه، سیستم عصبی مغز عملکرد بهتری خواهد داشت.

2- اسلایم به تقویت عضلات دست یاری میکند:

استفاده از اسلایم ورزش خوبی برای عضلات دست به حساب می آید و برای تقویت عضلات و ماهیچه های دست بسیار مناسب است.

3- اسلایم باعث نشاط و سرگرمی میگردد:

بازی با اسلایم باعث سرگرمی و نشاط می گردد و همچنین باعث کاهش تنش و استرس روزانه می گردد.

4- اسلایم به شکوفایی استعداد و خلاقیت بچه ها یاری خواهد نمود:

اسلایم به درک بهتر مفاهیمی مانند نرم، سفت، سبک ،سنگین، گرم ،سرد به بچه ها یاری می نماید. و همچنین باعث شکوفایی استعداد بچه ها میگردد.

5- بازی با اسلایم و درمان پارکینسون

از دیگر فواید بازی با اسلایم تقویت هماهنگی چشم و دست می باشد که امروزه به بیمارانی که دارای علائم پارکینسون هستند تجویز می گردد.

مضرات استفاده از اسلایم برای بچه ها:

کارشناسان به والدین توصیه می نمایند خمیر بازی اسلایم به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر بور برای بچه ها مضر است. قرار دریافت در معرض سطح بالایی از این عنصر می تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ و حتی افسردگی گردد. بعضی از خمیرهای بازی اسلایم چهار برابر بیش از مقدار قانونی حاوی عنصر شیمیایی بور است.

وجود مقدار زیادی از عنصر بور در این وسیله بازی می تواند مسمومیت زا باشد که از دیگر علائم آن می توان به لرزش و سردرد اشاره نمود.

استفاده از رنگ های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای بچه ها و نوجوانان خوشایند نموده است. در بعضی از این خمیر ها از لایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می نماید و باید بزرگسالان بر این موضوع نظارت داشته باشند که بچه ها از سر کنجکاوی آن را به داخل دهانشان نبرند.

برای پیشگیری از خطرات این بازی راهکارهایی نیز وجود دارد. بهتر است خمیر بازی با مواد اولیه ای تهیه کنید که حاوی اسیدبوریک نباشند، یا اینکه ژل بازی اسلایم را خودتان در منزل بسازید. ساخت این ژل بازی کار سختی نیست و به مواد زیادی احتیاج ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "فواید و مضرات اسلایم (خمیر جادویی) برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و مضرات اسلایم (خمیر جادویی) برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید