فِروزن 2، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ

به گزارش وبلاگ پنجره، حالا پس از فروزن 2 عنوان دومین انیمیشن پرفروش تاریخ به نخستین قسمت از فِروزن می رسد و رده سوم را شگفت انگیز های 2 با 1.243 میلیارد دلار در اختیار دارد.

فِروزن 2، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ

وصال روحانی| قسمت نهم جنگ ستارگان برای سومین هفته متوالی در صدر آثار پرفروش سینما های امریکای شمالی نهاده شد و در بیشتر کشور های دیگر دنیا هم پیشتاز جدول فروش فیلم ها ماند و حالا 455 میلیون دلار در امریکا و کانادا و 925 میلیون دلار با احتساب تمامی قاره ها و کشور ها فروش داشته است و با این اوصاف، بزودی به هفتمین فیلم کمپانی قدیمی، اما همچنان پیروز والت دیسنی تبدیل می گردد که در طول سال 2019 (و نخستین روز های 2020) بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته اند.

شاید هم باید نتیجه گرفت که این کمپانی به روز های اوج خود رسیده است، زیرا قسمت دوم کارتون یخ زده هم در هفتمین هفته اکرانش توانست با فروش 1.325 میلیارد دلار در سطح دنیا، از یخ زده یک -که پیشتر با 1.300 میلیارد دلار درصدر پرفروش ها ایستاده بود- پیشی بگیرد و پرفروش ترین انیمیشن تمام تاریخ لقب گیرد.

یخ زده 2 آمار جدید و موقعیت تازه اش را در سایه فروش همین هفته اش به دست آورد؛ 11.3 میلیون دلار در امریکای شمالی و 43 میلیون دلار در سایر قاره ها، که رقم دوم سبب شد میزان فروش این انیمیشن در تمام کشور ها به غیر از امریکای شمالی به رقم خیره کننده 880 میلیون دلار برسد. حالا پس از یخ زده 2 عنوان دومین انیمیشن پرفروش تاریخ به نخستین قسمت از یخ زده می رسد و رده سوم را شگفت انگیز های 2 با 1.243 میلیارد دلار در اختیار دارد.

پیشتازی با 53 درصد تنزل

رقمی که سومین صدرنشین پیاپی را در جدول فروش سینما های امریکای شمالی شامل حال جنگ ستارگان 9: خیزش اسکای واکر کرد؛ 35 میلیون دلار در 4 روز پایانی هفته گذشته بود. این عدد ثابت می نماید که هر چند میزان فروش این فیلم در سومین هفته نمایش اش 53 درصد افت نموده است، اما از آن جایی که با همین رقم صدرنشین جدول فروش است، نمی توان این عدد را نادیده گرفت.

هرچند این نسخه از جنگ ستارگان با فرایند کند پیشرفت خود، امیدی به تکرار پیروزیت جنگ ستارگان 8 که بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشت، ندارد، اما گذر از مرز 930 میلیون دلار، دستاوردی است که این فیلم در طول 19 روز نمایش به دست آورد. علاوه بر اینکه هیچ نیرویی نتوانست اسکای واکر معروف را سرنگون کند و نمی توان از کنار این پیروزیت به سادگی گذشت.

مراتب و مراحل ناکامی محصول جدید سونی

عنوان ناکام این هفته را باید به کمپانی سونی تقدیم کرد که هرچند کینه اش در رده چهارم جدول پرفروش ها ایستاد، اما در سینما های امریکا، 11.3 میلیون دلار در چهار روز پایانی هفته فروش داشت. شاید این رقم طبیعی به نظر برسد، اما اگر این عدد را در کنار حدود 4300 سالن نمایش این فیلم در سطح امریکا و کانادا بگذاریم، بیشتر یک شکست بود تا پیروزی. سایت سینما اسکور که کارش ارزش گذ اری روی فیلم های جدید است، با درجه نازل F از این فیلم استقبال کرد که مایه ناامیدی سینمارو ها شد و آن ها را به تماشای کینه بدبین کرد.

این فیلم در 29 کشور و منطقه و بازار دیگر در سطح دنیا، به فروش 5.8 میلیون دلار رسید که بیشترین میزان آن را اندونزی با گیشه ای یک میلیون دلاری رقم زد. قدم های بعدی برای فراوری کنندگان این فیلم، شروع اکران آن در بازار های بالقوه پر سود آلمان و فرانسه از روز های 19 و 24 دی و سپس روسیه و بریتانیا در 26 دی و 3 بهمن است و استرالیا هم تماشاخانه های خود را از 10 بهمن به روی این فیلم خواهد گگردد.

رونق فزاینده کار چاقوکش ها!

آنالیز های جدول فروش این هفته سینما های دنیا بدون توجه به فیلم تحسین شده چاقوکشی، محصول لایونزکیت کامل نخواهد شد. این فیلم که در فصل جوایز برای خودش اسم و رسمی به هم زده و یکی از امید های پیروزیت در اسکار هم به حساب می آید، در این هفته از اکرانش در 2143 تالار در سطح امریکا و کانادا، فقط 9 درصد تنزل در فروش نسبت به آمار هفته قبلی خود داشت.

رقم فروش این فیلم در امریکای شمالی، 132 میلیون دلار و با احتساب تمام قاره ها 250 میلیون دلار است که برای فیلمی مضمون گرا و در بافت غیرتجاری یک پیروزیت به حساب می آید. این فروش یک افتخار شخصی برای رایان جانسون، فیلمنامه نویس و کارگردان جوان چاقوکشی به حساب می آید که سه سال پیش با ساخت و ارائه بسیار پیروزیت آمیز جنگ ستارگان 8 ثابت نموده بود در مقوله فیلم های صد دردصد تجاری و حادثه ای و فانتزی مهارت بسیار دارد و هالیوود می تواند هر پروژه بزرگی را به او بسپارد.

1917 در 3200 سالن

از آن جایی که حرف از پروژه های پرهزینه شد، باید یادآوری کنیم که زیر آب ساخته فاکس، از روز پنجشنبه اکران عمومی خود را در امریکای شمالی شروع می نماید و مثل یک رئیس، محصول جدید پارامونت نیز از همین روز به سینما ها می آید.

اما در این میان نباید فراموش کرد که میهمان غیرمنتظره فصل جوایز، از این هفته به جای 11 سالن نمایش در شهر های لس آنجلس، نیویورک و شیکاگو، 3200 سالن در امریکا در اختیار خواهد گرفت. 1917 ساخته سام مندس بریتانیایی که در هفته نخست فقط 590 هزار دلار فروخته بود، حالا پس از پیروزیت بی نظیرش در گلدن گلوب 2020 و دریافت دو جایزه مهم بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی قدم به فصل خوب اکران عمومی اش می گذارد.

منبع: روزنامه ایران

منبع: فرادید

به "فِروزن 2، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فِروزن 2، پرفروش ترین انیمیشن تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید