دلیل تأخیر در دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تنها 30 هزار خودرو برای دوگانه سوز شدن ثبت نام شدند

به گزارش وبلاگ پنجره، محمودیان گفت: با وجود صدور مجوزهای مربوطه از سوی وزارت صمت و بعلاوه استقرار بازرسان سازمان استاندارد در مراکز تبدیل اما هنوز بسیاری از امکانات و تجهیزات مورد احتیاج تأمین نشده است.

دلیل تأخیر در دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تنها 30 هزار خودرو برای دوگانه سوز شدن ثبت نام شدند

علی محمودیان، رئیس اتحادیه سوخت های جایگزین در تبادل نظر با خبرنگار گروه مالی خبرگزاری وبلاگ پنجره، درباره نحوه اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی گفت: اجرای طرح دوگانه سوز کردن یارانه ای خودروهای عمومی سه ضلع دارد. وزارت نفت با همکاری شرکت های منتخب مسئولیت تأمین کیت و قطعات تبدیل را بر عهده دارد. هزینه اجرای این طرح هم از محل ما به تفاوت مصرف گاز CNG و بنزین تأمین می گردد. شرکت های تأمین نماینده قطعات، تجهیزات مورد احتیاج را به مراکزی که زیرمجموعه وزارت صمت هستند، تحویل می دهند تا تبدیل در این مراکز انجام گردد. ضلع سوم این طرح هم سازمان ملی استاندارد است که نمایندگان آن در مراکز مجوزدار مستقر هستند و پس از اینکه فرآیند تبدیل انجام شد این افراد گواهی استاندارد آن را صادر می نمایند.

علت نبود بعضی تجهیزات تبدیل

وی به مسائل فعلی تبدیل خودروهای دوگانه سوز اشاره نمود و گفت: با وجود صدور مجوزهای مربوطه از سوی وزارت صمت و بعلاوه استقرار بازرسان سازمان استاندارد در مراکز تبدیل هنوز بسیاری از امکانات و تجهیزات مورد احتیاج تأمین نشده است. به نحوی که تعداد زیادی از مشتریان پس از مشخص زمان جهت مراجعه به مراکز تبدیل با موجود نبودن تجهیزات روبرو می شوند. علت این موضوع هم وابستگی مواد اولیه مخزن های سی.ان.جی به واردات است. در ماه های اخیر به علت شیوع کرونا و عدم تخصیص ارز به تأمین نمایندگان این قطعات، واردات مواد اولیه ساخت تجهیزاتی مانند مخزن به مشکل خورده است. درحال حاضر میزان محدودی از مواد اولیه تأمین شده که در مراکز مربوطه، مخازن در حال فراوری است.

محمودیان در پاسخ به سؤالی درباره دریافت هزینه از بعضی مراجعان مراکز تبدیل سی .ان .جی هم گفت: در صورت ثبت نام در سامانه جامع خودروهای گاز سوز، مراکز مجاز برای مراجعان نشان می دهد. در این صورت از هرگونه تخلف در زمینه پرداخت وجوه جلوگیری خواهد شد؛ زیرا بعضی از مردم که به مراکز غیرمجاز مراجعه کردند از آن ها درخواست پرداخت وجه شده است. مراجعان نباید هیچ گونه هزینه ای برای تبدیل پرداخت نمایند.

وی به لزوم دریافت گواهی تبدیل از مراکز مربوطه اشاره نمود و گفت: پس از انجام تبدیل و نصب قطعات، دارندگان خودروی عمومی باید گواهی را برای تبدیل خودرو خود دریافت نمایند؛ زیرا پلیس راهور ناجا با این گواهی، دوگانه سوز بودن خودروهای عمومی را معتبر می دانند.

رئیس اتحادیه سوخت های جایگزین خاطر نشان کرد: تا به امروز حدود 30 هزار مالک خودروهای عمومی برای دوگانه سوز کردن یارانه ای ثبت نام نموده اند در بخش تبدیل آزاد هم حدود 360 هزار خودرو ثبت نام کردند. ظرفیت یارانه ای که برای تبدیل خودروهای دوگانه سوز در نظر گرفته شده یک میلیون و 464 هزار خودرو در مدت سه سال است.

4141/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "دلیل تأخیر در دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تنها 30 هزار خودرو برای دوگانه سوز شدن ثبت نام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تأخیر در دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تنها 30 هزار خودرو برای دوگانه سوز شدن ثبت نام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید