ال جی در پی یافتن راه هایی برای تبدیل شدن به رهبر ESG در آینده

به گزارش وبلاگ پنجره، ملاحظات محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) نقش های حیاتی فزاینده ای در منظره و دوام یک شرکت ایفا می نمایند. سهامداران کلیدی، از جمله مصرف نمایندگان، سرمایه گذاران، تنظیم نماینده ها و سازمان های غیردولتی، از شرکت ها می خواهند که عوامل ESG را تقریباً در همه جنبه های استراتژی و عملیات تجاری خود، از تهیه و فراوری گرفته تا توسعه محصول و استخدام، بگنجانند.

ال جی در پی یافتن راه هایی برای تبدیل شدن به رهبر ESG در آینده

ال جی الکترونیکس به عنوان یک رهبر و پیشگام دنیای در فناوری اطلاعات با 30 سایت فراوری در سراسر دنیا، تشخیص داده است که برای موثر بودن مدیریت ESG باید در عملیات روزانه شرکت ادغام گردد.

در سال 2018، این شرکت جهت گیری استراتژیک خود را برای مدیریت ESG بر اساس استانداردهای مورد احتیاج جامعه بین المللی، که منعکس نماینده اهداف توسعه پایدار معین شده به وسیله سازمان ملل بود، ترسیم کرد. این شرکت، پس از آنالیز عملکرد ESG خود در سه سال گذشته، جهت نوی را برای برنامه ESG خود ایجاد نموده و در سال 2022، طرح زندگی بهتر 2030 را راه اندازی کرد.

برنامه زندگی بهتر 2030 شامل شش تعهد ESG است که هدف سه مورد از آنها بهبود قابل توجه عملکرد زیست محیطی شرکت با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) و افزایش استفاده از مواد بازیافتی در محصولاتش است. به عنوان مثال، ال جی متعهد شده است تا سال 2030 با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای فراوری شده از فرآیندهای فراوری خود، کربن صفر گردد. برای دستیابی به این هدف، این شرکت میخواهد تا 50 درصد از 1.93 میلیون تن معادل دی اکسید کربن (tCO2e) فراوری شده در سال 2017 را با ایجاد تسهیلات کارآمدتر انرژی و اتخاذ فناوری های کاهش انتشار کم کند.

این شرکت برای حمایت از اهداف خنثی بودن کربن، مجموعه کارخانه خود را در چانگوون، کره جنوبی، به یک مرکز فراوری آینده نگر برای خط لوازم خانگی خود تبدیل نموده است. این مجموعه که به پارک هوشمند ال جی تغییر نام داده است، از یک سیستم لجستیک سه بعدی با قابلیت دیجیتال، محاسبات لبه پیشرفته و تجزیه و تحلیل یادگیری ماشینی برای پیش بینی عیوب و امکانات پیشرفته برای فراوری مدل های متعددی استفاده می نماید که به احتیاجهای مشتری پاسخ می دهند.

در اوایل امسال، مجمع دنیای اقتصاد (WEF) این مجموعه را به عنوان کارخانه فانوس دریایی انتخاب کرد؛ این مجمع شرکت هایی را به نمایش می گذارد که در استفاده از فناوری های انقلاب صنعتی چهارم رهبری را نشان می دهند. پارک هوشمند ال جی بهره وری را 17 درصد افزایش داده و هزینه بازگرداندن محصولات معیوب را تا 70 درصد کاهش داده است. این کارخانه انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داده و بهره وری انرژی در هر واحد فراوری شده را در مقایسه با سایت قبلی 30 درصد افزایش داده است. شرکت ال جی میخواهد فناوری های فراوری هوشمند پیشگام در پارک هوشمند ال جی را در 26 مرکز فراوریی خود در 30 کشور دنیا اعمال کند و تحول دیجیتال شبکه فراوری دنیای خود را تا سال 2025 تسریع بخشد.

استخراج مجدد 960000 تن دی اکسید کربن فراوری شده در سال 2017 با تأمین اعتبار کربن به وسیله کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در خصوص مکانیسم توسعه پاک تغییرات آب و هوایی جبران خواهد شد. بدین ترتیب، به آن اجازه می دهد با سرمایه گذاری در فناوری و سرمایه در کشورهای در حال توسعه و به وسیله فعالیت های کاهش کربن خارجی با استفاده از لوازم خانگی با کارایی بالا، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد. و تحت چارچوب ESG، این شرکت میخواهد تا سال 2030، حدود 60 درصد انرژی خود را از فناوری های تنوپذیر تامین کند و تا سال 2050 به 100 درصد انرژی های تنوپذیر تبدیل گردد.

علاوه بر این، ال جی متعهد به ایجاد یک اقتصاد چرخشی به وسیله ابتکارات بازیافت زباله و بهبود فرآیندهای تصفیه زباله است و میخواهد تا سال 2030، تا 95 درصد زباله های فراوری شده در سایت های فراوری دنیای خود را با استفاده از 600000 تن پلاستیک بازیافتی در فرآیندهای فراوری آن بازیافت کند. در حالی که این رقم در سال 2021، حدود 92 درصد بود.

هونگ سونگ مین، رئیس بخش ESG ال جی می گوید:

انجام تست های پایداری محصول و قابلیت اطمینان کیفیت، با استفاده از مواد بازیافتی در طیف وسیعی از محصولات، از ماشین های لباسشویی و یخچال ها گرفته تا تهویه نماینده ها و تلویزیون ها، کارایی منابع را بهبود می بخشد. ال جی بعلاوه در حال اجرای سیاست هایی برای پیروی از مقررات منطقه ای در زمینه بازپس گیری و دفع زباله های الکترونیکی با ایجاد زیرساخت هایی برای بازیابی زباله های الکترونیکی است.

این شرکت برای حمایت از کوشش های خود، مرکز بازیافت Chilseo را در کره جنوبی در ماه آگوست 2001 افتتاح کرد. این مرکز با جمع آوری زباله های الکترونیکی در خاتمه چرخه عمر محصول و استفاده مجدد از پلاستیک بازیافتی برای فراوری اجزای نو مورد استفاده در لوازم خانگی مانند یخچال، ابتکار زباله های الکترونیکی شرکت را پیش می برد.

ال جی بعلاوه در حال بهبود عملکرد انرژی محصولات خود است. در اوایل امسال، این شرکت ماشین لباسشویی نو ThinQ خود را راه اندازی کرد. این محصول دارای موتور دایرکت درایو هوش مصنوعی (AI DD) است که از یادگیری عمیق برای شناسایی انواع مختلف پارچه استفاده نموده و سپس برنامه و تنظیمات بهینه را برای هر بار انتخاب می نماید. برای اولین بار برای صنعت لوازم خانگی، فناوری هوش مصنوعی به کار رفته در لوازم شستشوی خانگی قابل ارتقا، تأیید فرآیند تکرارپذیری الگوریتم هوش مصنوعی را از UL، رهبر دنیای علم ایمنی، دریافت کرد. این تاییدیه به شرکت ها یاری می نماید ایمنی را نشان دهند، پایداری را افزایش داده و به انطباق با مقررات دست یابند.

ویلیام چو، مدیرعامل ال جی الکترونیکس می گوید:

فعالیت های فعلی ال جی با استراتژی ESG میان مدت تا بلندمدت ما برای فراوری محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای نسل های آینده مطابقت دارد. ال جی فعالانه روی راه چاره های زیست محیطی کار می نماید تا نسل های آینده بتوانند از زندگی بهتری لذت ببرند و به فردایی بهتر یاری نمایند.

منبع: فوت و فن

به "ال جی در پی یافتن راه هایی برای تبدیل شدن به رهبر ESG در آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی در پی یافتن راه هایی برای تبدیل شدن به رهبر ESG در آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید