صنعت نفت و گاز به 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ پنجره، جواد اوجی، وزیر نفت نهم آبان ماه در نشستی که به منظور هماهنگی لایحه بودجه 1401 تشکیل شد، گفت: متأسفانه در سال های گذشته سرمایه گذاری لازم در صنعت نفت و گاز انجام نشده است و حال آنکه برای پاسخ به احتیاج کشور به 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه احتیاج داریم.

صنعت نفت و گاز به 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری احتیاج دارد

او با بیان اینکه اگر برای توسعه هزینه نگردد در آینده به واردنماینده این محصولات تبدیل می شویم، اضافه کرد: در سرمایه گذاری ها باید به آمایش سرزمین توجه بیشتری کرد، زیرا طرح هایی که توجیه مالی ندارند دامن دولت و مجلس شورای اسلامی و در کل اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

در همین حال، مسعود میرکاظمی نیز در این نشست گفت: بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم روی حل مشکل تأمین واکسن تمرکز کرد و همه دیدند این کار به خوبی انجام شد.

او اضافه کرد: دولت در هر کار متمرکز گردد کارها به خوبی جلو می رود و حالا اولویت نخست کشور رشد مالی است، منابع باید به سمت طرح هایی در کشور برود که رشد مالی ایجاد می نماید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به درخواست مقام های استانی برای تأمین منابع طرح های زیرساختی، توضیح داد: در سفرهای استانی دولت، مقام های دولتی در پی منابع برای هزینه هستند، اما این رویکرد باید به حرکت در راستا ایجاد عایدی در استان ها تغییر کند.

میرکاظمی بیان نمود: وزارتخانه های مختلف باید طرح های اولویت داری را که در رشد مالی مؤثر است معرفی نمایند و البته پس از تخصیص منابع، این طرح ها دائم رصد می شوند تا کار به نتیجه برسد و رشد مالی محقق گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "صنعت نفت و گاز به 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نفت و گاز به 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید