نماینده مجلس: مهاجرت سالانه 13 هزار نفر از لرستان به علت بیکاری

به گزارش وبلاگ پنجره، بیشتر افرادی که مبادرت به مهاجرت می نمایند نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که به دلیل نبود شغل به استان های همجوار صنعتی و یا کلان شهرها می روند.

نماینده مجلس: مهاجرت سالانه 13 هزار نفر از لرستان به علت بیکاری

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه شاهد مهاجرت 13 هزار نفر از لرستان هستیم.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه به دلیل افزایش نرخ بیکاری مهاجرت در لرستان بالاست.

وی ادامه داد: سالانه شاهد مهاجرت 13هزار نفر در لرستان هستیم و متاسفانه این مهاجرت را کاهش نرخ بیکاری در استان اعلام می نمایند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر افرادی که مبادرت به مهاجرت می نمایند نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که به دلیل نبود شغل به استان های همجوار صنعتی و یا کلان شهرها می روند.

ابراهیمی از بالا بودن نرخ مهاجرت در لرستان و کل کشور ابراز نگرانی کرد و اضافه کرد: این زنگ خطری برای کشور است و همه مسئولین باید گوش به زنگ باشیم.

وی اعلام کرد: بعلاوه درصد بالایی از پزشکان در حال مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل وجود اختلافات پرداختی زیاد، بیشتر این افراد برای کسب عایدی بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت نمایند.

ابراهیمی توضیح داد: پلکانی کردن کارانه و گرفتن مالیات سنگین سبب شده که حقوق ماهیانه یک پزشک در کشور بیش از سی میلیون تومان نشود.

وی گفت: این ظلمی است در حق مردم و نظام جمهوری اسلامی که نیروی متخصص را تربیت کنیم اما ارائه خدمات این پزشک باید برای دیگر کشورها باشد.

منبع: عصر ایران

به "نماینده مجلس: مهاجرت سالانه 13 هزار نفر از لرستان به علت بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: مهاجرت سالانه 13 هزار نفر از لرستان به علت بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید