شجاعی مهر: تشویق، هنرمند را زنده می نماید

به گزارش وبلاگ پنجره، یک مجری تلویزیون گفت:برگزاری رویداد مهر سینمای ایران باعث می گردد هنرمندان به ویژه هنرمندان شهرستانی دیده شوند.

شجاعی مهر: تشویق، هنرمند را زنده می نماید

رویداد مهر سینمای ایران در سراسر ایران آغاز شده و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت. در این رویداد ملی هر استان به صورت جداگانه از هنرمندان و پیشکسوتان خود تقدیر می نماید. از این جهت با هرمز شجاعی مهر گفت وگو کردیم که او این اتفاق را خوشایند و احیا نماینده هنرمندان شهرستانی دانست.

شجاعی مهر درابتدای صحبت هایش بااشاره به این که برگزاری مهر سینمای ایران اتفاق خوبی است، گفت: تشویق هنرمند را زنده و احیا می نماید. برگزاری چنین رویداد هایی باعث می گردد هنرمندان به ویژه هنرمندان شهرستانی دیده گردد. معمولا آثار هنرمندان شهرستانی آن طور که باید در سطح کشور دیده نمی گردد، بنابراین این رویدادها، بهانه ای برای شناخته و دیده شدن آن ها در سطح ملی می گردد.

این مجری ادامه داد: در هر شهری باید به هنرمندان آن اجازه فعالیت داده گردد؛ به طور مثال کسی در حوزه موسیقی کار می نماید، باید اجازه داده گردد تا یک گروه موسیقی تشکیل دهد و در سطح شهر برای مردم اجرا نمایند. بعلاوه برای کسانی که نمایش کار می نمایند امکانات و سالن هایی را در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند تمرین و اجرا نمایند. اگر این تفکر وجود داشته باشد که هنرمند در هر زمینه که بخواهد کار کند، شرایط برایش فراهم است، اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد.

شجاعی مهر در سرانجام درخصوص نسل جوان مجریان کشور اظهار کرد: در هر زمینه ای جوانان باید حضور داشته باشند، کار یاد بگیرند و جای گذشتگان را پر نمایند؛ اما باید برای آن ها دوره های آموزشی برگزار کرد. داستان اجرا با کار های دیگر فرق دارد؛ مجری در یک مقامی می ایستد که مردم باید از او یاد بگیرند. به همین علت مجری باید همه فن حریف باشد، افکار عمومی و فرهنگ و ادبیات کشور را بشناسد و اصول اجرا را یاد بگیرد.

رویداد مهر سینمای ایران با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش بینی شده است. همچنان این رویداد در سراسر ایران در حال برپایی است و در روز های آینده، شاهد برگزاری این رویداد در استان های دیگر خواهیم بود.

وبلاگ پنجره فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شجاعی مهر: تشویق، هنرمند را زنده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شجاعی مهر: تشویق، هنرمند را زنده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید