سیستم غربالگری اولیه اتیسم بومی شد

به گزارش وبلاگ پنجره به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتیسم یک اختلال عصبی - رشدی است که یکی از انواع اختلالات دوران کودکی محسوب می گردد. این اختلال بخش های مختلف مغز در بچه ها دارای اتیسم را در همکاری با هم دچار مشکل می نماید و این موضوع می تواند رشد و گسترش مهارت های اجتماعی و ارتباطی فرد را مختل کند.

سیستم غربالگری اولیه اتیسم بومی شد

منوچهر مرادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت و فراوریات این شرکت شرح داد: مجموعه ای از سیستم های هوشمند وجود دارند که می توانند به عنوان سیستم هشدار دهنده اولیه به کار فرایند. از جمله این سیستم ها، سیستم غربالگری اولیه اتیسم است که می تواند وجود نشانه هایی از اتیسم در بچه ها را به خانوده برای مراجعه به متخصصین و پزشکان اعلام کند.

این فعال فناور ادامه داد: به همین دلیل، این شرکت محصولات مختلفی را طراحی و فراوری نموده است که هر کدام کارکرد و ویژگی خاص خود را داراست. این محصولات عبارتند از: ماشین اسباب بازی هوشمند، سیستم هوشمند غربالگری اولیه اتیسم توان بخشی تطابق چشم و دست (بازی زنبور گلچین)، لامپ های توجه اشتراکی و جمع آوری صدا برای غربالگری اتیسم.

وی درباره یکی از این محصولات به نام سیستم هوشمند غربالگری اولیه اتیسم گفت: این محصول یک سیستم هوشمند است که توسط متخصصان علوم شناختی، روانشناسی و روانپزشکی، و هوش مصنوعی ساخته شده است. در این سیستم سوالاتی طرح شده است که با پاسخ دادن به آن سیستم قادر است با دقت غربالگری اولیه را انجام داده و در صورت احتمال وجود اتیسم خانواده را آگاه کند. جواب غربالگری اولیه سیستم به صورت پیامک به کاربر ارسال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: دقت سیستم بستگی به دقت پاسخی است که به سوالات سیستم داده می گردد و در صورت اشتباه در پاسخ، غربالگری سیستم معتبر نخواهد بود.

این فعال فناور از محصول دیگر این شرکت به نام ماشین هوشمند اسباب بازی نام برد و شرح داد: این محصول طوری طراحی شده است که با ثبت نحوه بازی فرد می تواند وجود علائم اتیسم را شناسایی کند.

وی ادامه داد: در این محصول نرم افزاری برای جمع آوری و تحلیل یا ارسال داده ها طراحی شده است که قابلیت نصب بر روی تلفن های هوشمند را نیز دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیستم غربالگری اولیه اتیسم بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم غربالگری اولیه اتیسم بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید