خیرین سال گذشته 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند

به گزارش وبلاگ پنجره، تهران (پانا)- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت خیرین سال گذشته 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند و انتظار می رود سال جاری هم همین رقم برای مدرسه سازی از سوی خیرین آورده گردد.

خیرین سال گذشته 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند

به گزارش ایرنا، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان یکی از نهادهای پرخیر و برکت از سال 1377 مشارکت چشمگیری در ساخت مدارس داشته است اما از سال 1391 به بعد اوضاع مدرسه سازی به طور مناسب پیش نرفت؛ به طوری که در سال 1396 تخصیص اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس صفر بود.

در این سال، ردیف مربوط به خیرین در قانون بودجه 200 میلیارد تومان تصویب شد اما دولت سهم خود را پرداخت نکرده بود و به همین علت بسیاری از پروژه های خیرساز، نیمه کاره رها شدند و این موضوع نارضایتی خیرین را ایجاد کرد. بنابراین تامین سهم دولت در پروژه های مشارکتی افزایش یافت و مشخص و تثبیت سهم دولت در پروژه ها صورت گرفت. بعلاوه پس از آن، معافیت مدارس خیرساز از پرداخت هزینه های انشعابات آب، برق و گاز هم انجام شد.

مهراله رخشانی مهر در این خصوص اظهار کرد: سهم سازمان نوسازی مدارس برای مدرسه سازی در لایحه بودجه سال جاری 2 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خیرین سال گذشته سه هزار و 300 میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند و انتظار می رود سال جاری هم همین رقم برای مدرسه سازی از سوی خیرین آورده گردد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: بعلاوه در کنار حمایت خیرین، دولت هم باید به تعهدات خود عمل کند، چون عمده مشارکت ما با خیرین است.

رخشانی مهر با بیان اینکه سهم دولت برای مشارکت با خیرین افزایش یافته است، گفت: سهم دولت در مدرسه سازی در سال 1396، رقم 200 میلیارد تومان، در سال 1397 رقم 460 میلیارد تومان، در سال 1398 رقم 870 میلیارد تومان، در سال 1399 رقم 2 هزار و 350 میلیارد تومان و در سال 1400 هم رقم 2 هزار و 350 میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید نمود: هر ساله بودجه درنظرگرفته شده برای مشارکت با خیرین به طور کامل اختصاص یافته است. این فرایند افزایش سهم مشارکت دولت با خیرین، باعث تشویق و جذب تعداد بیشتری از افراد خیر می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خیرین سال گذشته 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرین سال گذشته 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای مدرسه سازی یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید