اطلاعاتی از پیکسل 7 اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد

به گزارش وبلاگ پنجره، از آن جایی که به اواخر تابستان نزدیک و نزدیک تر می شویم، تعداد خبرهای پیرامون محصولات گوگل هم بیشتر می گردد. در جدیدترین خبرها هم اطلاعاتی از پیکسل 7 اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد.

اطلاعاتی از پیکسل 7 اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد

وقتی در رابطه با محصولات گوگل حرف می زنیم، افشای اطلاعات از حتی یک سال قبل از عرضه رسمی هم طبیعی است. شرکت آمریکایی هر سال برنامه اش به این صورت است که خبر فراوری یک محصول را منتشر می نماید و بعد آنقدر آن محصول را در معرض دید قرار می دهد که اصلا از همان یک سال قبل می دانیم قرار است با چه چیزی روبرو شویم.

به نظر می رسد سال جاری هم از قاعده مستثنی نباشد. البته از شکل ظاهری و قابلیت های پیکسل 7 و 7 پرو که به لطف خود گوگل کاملا باخبریم. اما ظاهرا گفته می گردد یک محصول دیگر هم شاید به این سری اضافه گردد؛ محصولی تحت عنوان پیکسل 7 اولترا تا بدین ترتیب مجموع گوشی های پرچم دار این شرکت به 3 برسد.

گوگل خودش تا به امروز وجود پیکسل 7، 7 پرو، پیکسل بادز و پیکسل تبلت را تأیید نموده که البته نام تبلت هنوز رسما تأیید نشده است. اما خبری از پیکسل 7 اولترا نبود. البته اطلاعاتی هم که در این زمینه منتشر شده اصلا حدس و گمان یا شایعه نیستند، بلکه بر اساس کدی هستند که در اندروید 13 وجود داشته است.

با تبلت آغاز می کنیم. محصولی که با نام رمز T6 شناخته می گردد و از دوربین پشتی با سنسور IMX355 ساخت سونی بهره می برد. این نشان می دهد که تبلت مورد انتظار گوگل یک محصول کاملا میان رده است که نمی گردد روی توانایی آن در زمینه عکاسی و فیلم برداری حساب ویژه ای باز کرد. البته این سنسور، همان سنسوری است که گوگل در دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پیکسل 6 مورد استفاده قرار داد. عملکرد آن خوب است اما همانطور که گفته شد، نمی توان حساب ویژه ای روی آن باز کرد.

نمی دانیم گوگل دقیقا چه فکری می نماید؛ این شرکت میخواهد در بازار آمریکا با سامسونگ و اپل رقابت کند و به همین علت اصلا بازار عرضه محصولاتش را توسعه نمی دهد. با این حال نمی دانیم چرا باید همچین تبلتی را راهی بازار کند وقتی سامسونگ سری گلکسی تب S8 را در سبد محصولاتش دارد و اپل هم که اصلا نیازی به شرح دادن ندارد. این تبلت هم ظاهرا قرار است اواخر سال جاری یا نهایتا سال بعد در دسترس قرار بگیرد و این حتی قضیه را بدتر می نماید چون در سال بعد، نیازها همچنن افزایش پیدا می نماید.

اما در کد اندروید 13، اطلاعاتی در رابطه با محصولی با نام رمز L10 یا Lynx هم یافت شد. محصولی که در تست های داخلی، از آن به عنوان پیکسل 7 اولترا یاد می گردد. این گوشی طبق اطلاعات منتشر شده، از دوربینی با سنسور ISOCELL GN1 بهره می برد که قرار است در سری پیکسل 7 مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر این سنسور، یک سنسور IMX787 با مقدار 1/1.3 اینچ هم در این گوشی حضور خواهد داشت که به احتمال فراوان در نقش دوربین تله فوتو ظاهر می گردد. این همان سنسوری است که در گوشی نوبیا Z40S پرو تعبیه شده است و عملکرد خوبی هم دارد. در نهایت هم باید به یک سنسور IMX712 دیگر هم اشاره کنیم که 13 مگاپیکسلی است و گفته می گردد به عنوان دوربین سلفی در این محصول ایفای نقش خواهد نمود.

نمی دانیم اصلا گوگل قرار است این گوشی را راهی بازار کند یا خیر. اما اطلاعات در رابطه با آن بر اساس کدهای اندروید 13 است و نمی توان آن ها را نادیده گرفت. از طرفی گوگل هم اصلا حرفی از این بابت که میخواهد سال جاری از سه گوشی رونمایی کند به میان نیاورد.

بعلاوه گفته می گردد یک محصول دیگر تحت عنوان پیکسل نوت پد هم قرار است در بهار سال آینده رونمایی گردد که از دوربین اصلی با سنسور ISOCELL GN1 ساخت سامسونگ و IMX363 ،IMX 386 و IMX355 ساخت سونی راهی بازار می گردد. این محصول به احتمال بسیار فراوان همان گوشی تاشوی گوگل خواهد بود.

متأسفانه ترتیب و شرایط محصولات گوگل اصلا معین نیست و بر اساس نظم و قاعده خاصی هم پیش نمی رود. باید منتظر بمانیم ببینیم در رویداد پیش روی گوگل، چه اتفاقاتی رخ می دهد چون با توجه به محصولاتی که در آن رویداد رونمایی می شوند و بر اساس صحبت هایی هم که قطعا گوگل مطرح خواهد نمود، می توان حدس زد که باید انتظار چه محصولات دیگری را داشته باشیم.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اطلاعاتی از پیکسل 7 اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی از پیکسل 7 اولترا، پیکسل فولد و دوربین تبلت پیکسل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید