آمریکا شرایط اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد

به گزارش وبلاگ پنجره، کاخ سفید در بیانیه ای شرایط اضطرار ملی در رابطه با ایران را طبق قانون اجرایی 12170 تا سال 2020 تمدید کرد.

آمریکا شرایط اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد

به گزارش وبلاگ پنجره به نقل از سایت کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای در خصوص تمدید شرایط اضطرار ملی علیه ایران منتشر کرده که به شرح زیر است:

در چهاردهم نوامبر 1979، رئیس جمهور با قانون اجرایی 12170، شرایط اضطرار ملی علیه ایران را اظهار داشت و گام هایی را برای مقابله با تهدیدهای غیرمعمول جمهوری اسلامی علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده اتخاذ کرد. روابط ما با ایران همچنان عادی نشده است و فرایند اجرای توافقی که با ایران در نوزدهم ژانویه 1981 انعقاد شد، تداوم می یابد. بنا بر این دلیل، شرایط اضطرار ملی و تمام تدابیر دیگری که در چهاردم نوامبر 1979 اتخاذ شد، باید پس از چهاردهم نوامبر سال 2019 ادامه یابد. بنا بر این دلیل من شرایط اضطرار ملی در رابطه با ایران طبق فرمان اجرایی 12170 را برای یک سال دیگر ادامه میدهم.

شرایط اضطرار ملی که در فرمان اجرایی 12170 آمده است با شرایط اضطراری که طبق فرمان اجرایی 12957 در پانزدهم مارس 1995 اعلام شده بود، تفاوت دارد. بنابراین این تجدید شرایط اضطراری با تجدید شرایط اضطراری که در دوازدهم مارس 2019 نطق شد، تفاوت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا شرایط اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شرایط اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید