10 رکورد جهانی گردشگری که در گینس ثبت شده اند

به گزارش وبلاگ پنجره، رکوردهای گردشگری که در گینس ثبت شدند

همواره رکوردهایی که در گینس ثبت می شوند، مجذوب کننده و به قول معروف باحال هستند، برای اینکه رکوردی در گینس ثبت گردد گاهی بعضی افراد جانشان را هم به خطر می اندازند. اما این بار پای فرد در میان نیست و رکوردهایی که می خواهیم درباره آنها صحبت کنیم در حوزه گردشگری هستند، و شامل سریع ترین ها، شلوغ ترین، قدیمی ترین و بزرگ ترین ها می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره این رکوردهای گردشگری آشنا شوید.

10 رکورد جهانی گردشگری که در گینس ثبت شده اند

1-سریع ترین قطار جهان

سریع ترین قطار جهان در کشور چین به نام قطار شانگهای ماگلو (Shanghai Maglev) است. این قطار بین فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای و ایستگاه LongYang Road در مرکز شانگهای، پرجمعیت ترین شهر چین واقع شده است و یکی از پر تردد ترین قطارها است. سرعت این قطار حدود 430 کیلومتر در ساعت و فاصله بین دو این دو نطقه که به وسیله این قطار به هم وصل شده اند 30 کیلومتر است. عملکرد قطار شانگهای ماگلو با استفاده از روش شناور مغناطیسی عمل می نماید؛ در این روش به جای اینکه قطار درست بر روی ریل حرکت کند، با فاصله کمی از آن روی هوا به سرعت حرکت می نماید.

2-بزرگ ترین هتل جهان

شاید بعد از خواندن این تیتر فکر کنید باید در دبی یا هند این هتل قرار داشته باشد، اما کاملا در اشتباه هستید چون بزرگترین هتل جهان در کشور مالزی و شهر کوالالامپور واقع شده است. این هتل در یک منطقه مسکونی گتینک هایلندز (Getting Highlands) است و در سال 2015 این لقب به این هتل داده شد.

3-قدیمی ترین هتل جهان

اغلب های هتل های بزرگن و مطرح در طی سالهای اخیر ساخته شده اند، اما در کشور ژاپن یکی از قدیمی ترین هتل ها که دارای یک چشمه آب گرم با خواص درمانی متعدد است، وجود دارد.این هتل در منطقه هایاکاوا در جزیره اصلی هونشو واقع شده، و از جمله قدیمی ترین و در عین حال یکی از مطرح ترین هتل های جهان است.

4-کم سرعت ترین هواپیمای جهان

هواپیما همواره به پرسرعت ترین وسیله نقلیه معروف است، اما هواپیمایی که در گینس توانسته به ثبت برسد دقیقا نقطه عکس این تعریف است یعنی کم سرعت ترین هواپیمای جهان به نام Gossamer Albatross می باشد که حداکثر سرعت آن در حدود 30 کیلومتر در ساعت است هم اکنون جزء جهانی ترین هواپیماهای جهان است.

5-شلوغ ترین شهر جهان

با شنیدن شلوغ ترین شهر جهان اول چین، بعد هند و حتی شاید ایران به ذهنتان برسد؛ اما تمامی شهرهایی که فکر کردید اشتباه زیرا شهر داکا مرکز کشور بنگلادش با جمعیت حدود 16,235,000، شلوغ ترین شهر جهان عنوان گرفته است. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی واحد اطلاعات مالی (EIU)، این شهر در فهرست شهرهایی است که مردم آن چندان سرزنده نیستند و در سال 2014 از این نظر دوم شده است. فضای آزاد موجود در این شهر در آینده به سرعت کاهش در حال کاهش است؛ زیرا این شهر جزو 20 شهر جهان با بیشترین مقدار رشد است.

6-باریک ترین خیابان جهان

خیابان Spreuerhofstrasse در شهر رویتلینگن (Ruetlingen) در نزدیکی شهر اشتوتگارت آلمان، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان باریک ترین خیابان جهان ثبت شده است. عرض این خیابان در عریض ترین قسمت آن 50 سانتی متر و در باریک ترین قسمت آن 30 سانتی متر است.

7-قدیمی ترین موزه جهان

موزه ای در برج لندن واقع شده است که در سال 1660 برای بازدید عموم مردم افتتاح شد، این موزه سلطنتی متعلق به اسلحه های قدیمی می باشد و بعلاوه ساختمان موزه هم عنوان قدیمی ترین موزه را به خود گرفته است.

8- گران ترین شهر جهان

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی واحد اطلاعات مالی، شهر سنگاپور برای چهارمین سال متوالی به عنوان گران ترین شهر جهان شناخته شده است. قیمت یک کیلوگرم نان در این شهر در حدود 11 هزار تومان و قیمت هر لیتر بنزین تقریبا 4650 تومان است.

9-گرم ترین اقیانوس جهان

اقیانوس هند به این علت که بخش اعظم آن در نواحی گرمسیری جهان واقع شده است، عنوان گرم ترین اقیانوس را برای خود در گینس به ثبت رسانده است. دمای آب این اقیانوس در گرم ترین حالت به 28 درجه سانتی گراد رسیده است.

10-شادترین کشور جهان

طی اطلاعاتی که دو سازمان مطرح که با هم در رقابت هستند به دست آمده، یکی از این سازمان ها به کشور نروژ لقب شادترین کشور جهان را داده و دیگری کشور کاستاریکا را شادترین کشور جهان معرفی نموده است.

منبع: الی گشت

به "10 رکورد جهانی گردشگری که در گینس ثبت شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رکورد جهانی گردشگری که در گینس ثبت شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید