کمیته مشترک حفاظت از پلهای تاریخی اصفهان تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ پنجره، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کمیته مشترک حفاظت از پلهای تاریخی اصفهان تشکیل می گردد.

کمیته مشترک حفاظت از پلهای تاریخی اصفهان تشکیل می گردد

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در داخل شهر تاریخی اصفهان به ترتیب از محور ورود زاینده رود به اصفهان از غرب به شرق پنج پل تاریخی وجود دارد که حفاظت و نگهداری از آنها یکی از مهمترین دغدغه های همگی ماست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پلهای تاریخی هم اینک به عنوان معبر شهری کاربرد دارند، لزوم حفاظت دائمی از آنها می طلبد تا به یک مفاهمه مشترک میان نهادهای خدمات رسان شهری دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه نمود: خوشبختانه طی یک سال گذشته همکاری های مناسبی میان شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در همه زمینه ها ازجمله حفاظت از بافت و آثار تاریخی اصفهان شکل گرفت، لذا امیدواریم تا این همگرایی ارزشمند در حوزه حفاظت از پلهای تاریخی داخل شهر اصفهان نیز تسری یابد.

ایزدی ابراز داشت: اسناد موجود نشان می دهد که طی سالهای گذشته نشست های متعددی در مورد چگونگی حفاظت از این پلهای تاریخی بویژه سی و سه پل و پل خواجو برگزار شده اما در چند روز اخیر و در نشست های تازه به یک گویش مشترک با دوستان شهرداری به منظور لزوم تشکیل یک کمیته مشترک ویژه حفاظت از پلهای تاریخی شهر اصفهان دست یافته ایم، لذا امیدوارم این کمیته با مساعدت اداره کل و شهرداری اصفهان بزودی تشکیل گردد تا از این پس شاهد حفاظت هرچه بهتر از میراث ارزشمند نیاکان بر بستر زنده رود باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تأکید کرد: بی تردید حفاظت از میراث ارزشمند نیاکان بویژه در شهر تاریخی اصفهان با مشارکت و مساعدت همه نهادهای خدمات رسان میسر است، لذا اطمینان دارم در دوران تازه از فصل همکاری های دو نهاد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری اصفهان شاهد رخدادهای فرهنگی خوبی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.

منبع: همگردی

به "کمیته مشترک حفاظت از پلهای تاریخی اصفهان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مشترک حفاظت از پلهای تاریخی اصفهان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید